Kornfed's garage

De xl heb ik gekocht met motorische problemen. Opgelost en daarna alleen maar mee gereden vooral off road. Dus daar ga ik niks mee doen verder.
 
Vandaag grotere sproeiers in de Kawa gezet. Van 82 naar 85.
bougies zijn nog steeds te wit.
Ook mijn eerste lange rit gemaakt. Motortje loopt lekker maar de rechtercarb trekt wat valse lucht bij het spruitstuk. Ik had het al eens gelijmd. Op zoek dus naar nieuwe rubbers.
 
Vandaag grotere sproeiers in de Kawa gezet. Van 82 naar 85.
bougies zijn nog steeds te wit.
Ook mijn eerste lange rit gemaakt. Motortje loopt lekker maar de rechtercarb trekt wat valse lucht bij het spruitstuk. Ik had het al eens gelijmd. Op zoek dus naar nieuwe rubbers.

Ik heb net ook toevallig een testrit gemaakt, hier loopt ook 1 cilinder niet lekker mee :(
 
Vandaag grotere sproeiers in de Kawa gezet. Van 82 naar 85.
bougies zijn nog steeds te wit.
Ook mijn eerste lange rit gemaakt. Motortje loopt lekker maar de rechtercarb trekt wat valse lucht bij het spruitstuk. Ik had het al eens gelijmd. Op zoek dus naar nieuwe rubbers.

Kun je het misschien tijdelijk fixen met van die zwarte vloeibare pakking uit zo'n spuitbusdinges?
 
Hè, ik zag je vanmiddag in Venlo rijden. Dacht nog, die bike ken en heb ik ergens gezien op MF.
Prachtige bike ,man. Keek nog om bij stoplicht met mijn V-Max.
 
Hè, ik zag je vanmiddag in Venlo rijden. Dacht nog, die bike ken en heb ik ergens gezien op MF.
Prachtige bike ,man. Keek nog om bij stoplicht met mijn V-Max.

Keigaaf, ik zat een tijdje achter je en bij ieder stoplicht even kijken hoe jouw Vmax er uit zag.
Ik ben afgedraaid bij Ven en toen binnendoor weer richting Horst. In dorpjes geweest waar ik nog nooit van gehoord had.
 
Kun je het misschien tijdelijk fixen met van die zwarte vloeibare pakking uit zo'n spuitbusdinges?

Ik heb het nogmaals gefixed met secondenlijm. Het lijkt nu beter te werken.
Nieuwe rubbers kosten bijna 80 euro -O-

Vandaag ook het revisiesetje voor de CD175 binnen gekregen en direct gemonteerd. De motor loopt een stuk beter nu.
 
Carburateur gereviseerd, loopt een stuk mooier nu.

Vandaag ook nog nieuwe bandjes er op gelegd was erg hard nodig en nu met de bedrading bezig want dat is een puinhoop.
 
oude bandjes:
VqGIhY6.jpg

nieuwe bandjes:
yZR1F5b.jpg

rgWwjBK.jpg


met behulp van een bandenmontageding van Datona. Je kan niet zonder maar het blijft aan kloten.
XMxROxL.jpg
 
Met bandenwippers krijg je geen band op een vers gespoten velg zonder beschadigingen. Daarom heb ik er ook één zelf gemaakt. Werkt super!
 
Het grootste risico met bandenwippers is dat je de binnenband lek prikt. Is me al te vaak gebeurt.
 
Nu met de bedrading bezig. Wordt nog een hele klus omdat er veel aan gerommeld is en er andere kleuren zijn gebruikt.
Alles werkt al wel zowat en toch nog veel bedrading ongebruikt er bij hangen :?
U8lYW46.jpg
 
Ziet er goed uit.

Zou alleen de buddyseat opknappen en de rest zo laten, want de motor heeft een mooie originele look.
 
Daar zit ook aan te denken Wim.
Vind de afgeleefde look wel wat hebben.
Er komt nog wel een ander koplampje op want dit werkt niet echt. Schijnt omhoog omdat het niet op de originele voorvork zit. Op ebay inmiddels wel een soortgelijk koplampje gevonden waar de teller ook in past. Van een ander model CD175 dacht ik.
En er komt een lager stuurtje op.
 
The bullet is thru the church!
Ik heb toch naar besloten om de Honda uit elkaar te halen en er iets mooiers van te maken.
Fy0H1Yg.jpg

Ik kom toch te veel dingen tegen die me ergeren dus wil het allemaal goed maken.
 
Nice, zou ik trouwens ook doen.

Onderdelen van dit model zijn volgens mij nog best betaalbaar, vreemd genoeg worden deze modellen ook regelmatig in Belgie aangeboden op 2ehands.be , dus voor e.v.t. onderdelen zou ik dat een beetje in de gaten houden.

Het is een leuk ondergewaardeerd model, zou er ook nog wel 1 willen hebben :)
 
Op ebay zijn nog volop onderdelen verkrijgbaar. Vooral in Thailand, vaak immitatie maar ook NOS.
Maar dan weten ze de prijs ook wel.
Ik heb er nu wat spullen besteld. Benzinekraantje, koplamp van een sloper (model met losse koplamp maar wel de teller in het huis), en nog wat klein spul
Motortje is helaas niet meer origineel maar dat maakt het makkelijker om er net even iets anders van te maken.
Er stond trouwens een schitterende cd175 sloper op speurders maar die was binnen no time er weer vanaf.

Voor de duidelijkheid: dit is een sloper.
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is het leuke van die oude Honda slopertjes, niemand kent deze modellen nog. Alleen de kenner kent ze, het grote publiek niet.
De CB72/77 zijn ook van leuke vergeten modellen.

De CB160 is ook zo'n geval, bloedmooi en snel (voor de CC's) en een totaal vergeten model.

Kan je de hele week 8k rpm draaien, maar heel blijven doet het.

Als je zo'n ding zoekt moet je in de VS zijn.

Paar jaar geleden ooit eens 1 op marktplaats gezien in een slechte staat, weet de prijs niet meer, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik er daarna nooit meer 1 heb gezien die aangeboden werd.
In de VS worden ze wel vaker (of regelmatig zelfs) aangeboden.

Zoveel moois, zo weinig tijd, en altijd ruimte tekort :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan