Koppelingskabel Honda Sabre

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Mijn motor was nauwelijks in zijn 1sre versnelling stil te houden voor een stoplicht bijv. Verderop ging het terugschakelen alsmaar moeizamer.
En nu is weg rijden niet meer mogelijk, slaat gelijk af en de druk van de koppelingshendel is verdwenen...
Een kapotte koppelingskabel?
 
Dit was de cylinder van mijn Sabre.. ik denk 34 jaar niet schoongemaakt.
Ik zou zeggen beginnen met schoonmaken, dan kan je gemakkelijker zien waar hij eventueel lekt.
En gewoon zelf openmaken, had ik ook nog nooit gedaan. Voordeel is dat je gelijk een beetje kan zien hoe alles werkt.

BB2C6E2A-E391-4C24-B204-70E60B6329B7.jpeg
59E24F78-3F07-46DE-B9B5-0FE8D43121FE.jpeg
 
Brrr bizar vies

De gebruikte van Woesthof zou ik ook even demonteren en schoonmaken voor je deze erop zet. Wil je een kant en klare die garantie geeft op niet lekken dan zul je er een nieuwe op moeten zetten.

Gebruikt spul blijft een risico, van buitenaf zie je niet hoe de binnenkant eruit ziet en als de boel toch los is... dan lijkt het mij onverstandig om een willekeurig gebruikt exemplaar er zomaar op te schroeven.

Dit is uiteraard niets ten nadele van Joost maar betreft gebruikt gedateerd spul in het algemeen.
 
Wel Postma motoren in Haarlem heeft van de twee koppelingscilinders er 1 goeie van gemaakt.
1of ander onderdeeltje v d oude gebruikt om de 2ehandse goed te laten functioneren....top
Een ieder bedankt voor het meedenken en de tips!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan