Knipperlichtschakelaar ingesmeerd met vet, is dit normaal?

Jelmer7

Rookie
1 jan 2019
5
4
Hallo en aangenaam!
Mijn naam is Jelmer, en ik heb pasgeleden m'n eerste motor aangeschaft! een CBR600RR uit 2008.
Nu kwam ik er achter tijdens het test rondje dat de knipperlichten nogal raar gedrag vertoonde: De lampen (inclusief dashboard) gingen pas aan na een halve seconde knipperen, schakelaar voelde wat kleverig aan.. en af en toe werkte hij helemaal niet!

De particulier waarvan ik gekocht heb gaf aan dat dit waarschijnlijk met de kou te maken had, en mijn gedachte was dat de schakelaar vast smerig is.
Niet iets om een motor voor te laten staan naar mijn mening in ieder geval.
Vandaag heb ik dan ook de schakelaar open gehaald, en mijn gedachte was correct. Ik werd begroet door een schakelaar met een aardige laag vet! (zie foto's)
Nu heb ik dit zo goed mogelijk gehaald en de schakelaar werkt weer als een speer, knipperlichten reageren direct en de schakelaar zelf heeft niet meer dat soppige gevoel.

Mijn vraag is: Is dit normaal? om vet te smeren op de schakelaar van het knipperlicht, en heb ik er goed aan gedaan dit schoon te maken?

Bedankt!
WhatsApp Image 2019-01-05 at 15.56.26.jpeg
f8f317bf-9a86-49c3-8126-4a81d3c0b8a8.jpg
 
Vet is heel normaal daar. Sterker nog, als je alles weghaald gaat het corroderen en werkt het niet meer.
Als het vet heel oud is, wordt het hard en vies, gewoon vervangen dus. Zuurvrije vaseline is prima voor deze toepassing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan