Km stand na blok revisie

rzwanink

I need Vitamin Sea
5 jun 2010
5.667
4.875
Hallo allemaal.

Ik heb mijn motorfiets aan laten pakken en 1 van de gedane zaken is een complete Blokrevisie.

Nu is het zo dat mijn km stand nu 19xxx aangeeft. Maar ik zou het mooi vinden dat deze weer op nul komt te staan. Nu kan ik deze via tellerkabel wel weer op 0 zetten. Maar ik was eigenlijk ook benieuwd of je hier wettelijk gezien ook iets mee kunt, zonder gezeur achteraf?
 
Ik zou het niet doen : de km-stand is niet alleen voor je blok maar voor de motor in zijn geheel..
Wil je toch het 1 en ander aantoonbaar houden dan kun je de rekeningen en bonnen van al het onderhoud etc etc gewoon bewaren...
Als je hem in de toekomst wil verkopen kun je een koper laten zien wat je er aan onderhoud aan hebt gedaan / laten doen.
 
Het blok kan dan wel gereviseerd zijn ( hoewel "reviseren" op veel manieren opgevat kan worden..)

Maar de rest van de motor heeft gewoon die kilometers gemaakt, dus waarom zou je het willen?

In principe ben je de zaak aan het besodemieteren.
 
Idd rekeningen van een goed revisiebedrijf zijn veel belangrijker dan 00000.
Wat is het voor motor? De noodzaak van complete blokrevisie bij 20.000km moet je ook wel kunnen onderbouwen, tenzij dikke sportieve 4T eenpitter of snelle 2T.
 
Het blok kan dan wel gereviseerd zijn ( hoewel "reviseren" op veel manieren opgevat kan worden..)

Maar de rest van de motor heeft gewoon die kilometers gemaakt, dus waarom zou je het willen?

In principe ben je de zaak aan het besodemieteren.
:^

Houdt de facturen er bij, om eea aan te kunnen tonen, mocht dat ooit nodig zijn.
 
Revisie is niet gelijk aan nieuw.
En ik dacht dat teller terug draaien tegenwoordig verboden is.
 
Een "complete" revisie bij 19000 km??? Die motor zou ik nooit kopen. Daarmee is iets aan de hand (geweest).
 
Een "complete" revisie bij 19000 km??? Die motor zou ik nooit kopen. Daarmee is iets aan de hand (geweest).

Dat kan best bij een bromfiets. Een hoogtoerige aluminium 50cc 2-takt is met die 19.000km echt helemaal af. En zo zijn er nog veel meer soorten. Desondanks is de km-teller op 0 zetten gewoon fraude.
 
Dat kan best bij een bromfiets. Een hoogtoerige aluminium 50cc 2-takt is met die 19.000km echt helemaal af. En zo zijn er nog veel meer soorten. Desondanks is de km-teller op 0 zetten gewoon fraude.
Ik vermoed dat het om een Vmax gaat.
 
Het is een maatje van me. Gaat idd om een (custom) Vmax die echt wel goed in elkaar zit en iets meer dan alleen een simpele blokrevisie heeft gehad. :Y
 
Het is gewoon een motor met 19xxx km op de teller en een gereviseerd motorblok.
 
Het is maar wat je een gewone motor wilt noemen. Barbaar. :+
 
Wat is een gereviseerd motorblok.................. :?

Werkelijk ALLE slijtdelen ingemeten en als (bijna) buiten spec vervangen. :t
Of gaat het alleen over een paar nieuwe kleppen of lagers...............

Het geeft wel te denken dat al na 19.000km het blok moet worden gereviseerd.
Ernstige productie-fouten of is deze fiets bekend van het circuit.......? :X
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon verboden en strafbaar,valt onder fraude. B| })
"Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."
Aan de andere kant wie gaat dat controleren bij een motorfiets is er geen registratie van km standen zoals bij auto,s.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon verboden en strafbaar,valt onder fraude. B| })
"Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."
Aan de andere kant wie gaat dat controleren bij een motorfiets is er geen registratie van km standen zoals bij auto,s.

Wordt volgens mij wel steeds meer naar aangestuurd om dit bij te gaan houden. Zowiezo worden bij de meeste motorzaken de km-standen op de bon gezet bij elk onderhoud en zijn ze bij de goede zaken vaak nog wel terug te vinden en na te vragen in hun administratie.
 
Wordt volgens mij wel steeds meer naar aangestuurd om dit bij te gaan houden. Zowiezo worden bij de meeste motorzaken de km-standen op de bon gezet bij elk onderhoud en zijn ze bij de goede zaken vaak nog wel terug te vinden en na te vragen in hun administratie.

Ja maar dan moet je wel weten waar hij in onderhoud geweest is,iemand die de boel wil
belazeren zal dat echt niet zeggen.Ik heb vele motoren verkocht nog niet 1 van de kopers heeft mij gevraagd waar de motor in onderhoud is geweest.Niet dat het iets uitgemaakt zou hebben want ik doe alles zelf. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon verboden en strafbaar,valt onder fraude. B| })
"Het is eenieder verboden om de tellerstand van bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën motorrijtuigen die dienen te zijn ingeschreven en tenaamgesteld zodanig te wijzigen of te doen wijzigen of de werking van de kilometerteller zodanig te beïnvloeden of te doen beïnvloeden dat de op de teller aangegeven afstand niet overeenkomt met de door dat motorrijtuig werkelijk afgelegde afstand."
Aan de andere kant wie gaat dat controleren bij een motorfiets is er geen registratie van km standen zoals bij auto,s.

Wat heeft dat laatste te maken met het feit dat het fraude is? Dus als het niet gecontroleerd wordt dan is het toegestaan om het te doen?
 
Laatst een tweede hands km teller op mijn V-Max gezet. De oude was kapot gegaan en ook nog eens de klok rond geweest. Tweede handsje stond op 43.200 miles. Ben ik dan strafbaar? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan