klepstelgereedschap xj600s

Zeroground

MF veteraan
Donateur
6 apr 2003
12.035
8.651
Eindhoven
het beestje rammelt en tikt aan alle kanten dus we gaan de kleppen stellen want het is net de jostiband.
vraag 1:
heeft iemand in Eindhoven e.o. het klepstelgereedschap voor een yamaha diversion 600 en wil dit aan mij uitlenen? als het verder dan 30k rijden is laat maar dan bestel ik hem wel bij Louis dld.
vraag 2: weet iemand waar je shims kan omruilen/kopen in Eindhoven e.o. en wat dat kost?
alvast bedankt, Thijs

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/36205/dce627a0e3e3374174c455a1cd0d5083 (klepstelgereedschap.jpg)​
 
wat heb je dan voor speciaal gereedschap nodig? of weet je dat nog niet?
ik verwacht dat ze je bij motorhuis eindhoven aan de bruggelaan 2 wel aan shims kunnen helpen. in sommige gevallen kan je de shims onderling wisselen waardoor je geen andere nodig hebt.
 
het beestje rammelt en tikt aan alle kanten dus we gaan de kleppen stellen want het is net de jostiband.
vraag 1:
heeft iemand in Eindhoven e.o. het klepstelgereedschap voor een yamaha diversion 600 en wil dit aan mij uitlenen? als het verder dan 30k rijden is laat maar dan bestel ik hem wel bij Louis dld.
vraag 2: weet iemand waar je shims kan omruilen/kopen in Eindhoven e.o. en wat dat kost?
alvast bedankt, Thijs

Shims omruilen(en beetje bijbetalen) doen ze bij motorhuis eindhoven.

Suc6

John :)
 
het gereedschap dat ik bedoel is een lepel die je onder de nokkenas duwd en met het randje eronder duw je de beker (bucket) waar de shim op ligt naar beneden zodat je de shim eruit kan halen, zie het attachment van de eerste post. als niemand zo'n ding heeft, koop ik het wel kost nl. maar 9,95 bij Louis Dld en werkt ook bij de volgende types:

VENTILAUSHEBEWERKZEUG Spezialwerkzeug zur Ventileinstellung. Für Suzuki GS 450, GS 500 E (2-Zylinder), GS 550, GS 750, GS 850, GS 1000 und Yamaha XJ 600 und XJ 600 Diversion.
 
Terug
Bovenaan Onderaan