Klemmende Roof Boxer

Zomoeilijk

MF'er
20 nov 2012
66
1
Dag Mensen,

Geen idee of het hier mag maar heb een kleine vraag.
Vandaag bij MKC geweest, Roof Boxer gepast, S/M was net iets te groot maar zat fijn. S sloot beter aan en zat bij de oren en wangen goed, alleen bij het voorhoofd knelde het een beetje. Het drukte redelijk hard tegen mij voorhoofd aan en had na het afdoen van de helm (3 min op gehad) een rode streep op mijn voorhoofd. Wil dit zeggen dat de helm gewoon niet voor mij is of hebben hier meerdere mensen last van gehad? Lubbert dit nog een beetje uit of?
Iemand ervaring die me kan helpen?

Thanks
 
Waarschijnlijk is de helm niet geschikt voor de vorm van jouw hoofd.
Elk merk heeft een iets andere pasvorm dus dat word passen tot je een geschikte hebt.

Of iets materiaal weghalen uit de Roof zodat het niet meer knelt.
 
Helm moet gewoon strak (niet loei) om je gehele knar zitten. Koop je voor het eerst een helm ofzo?
 
Vandaar dat ik ook vraag, zijn er mensen die bij het voorhoofd ook een drukkend gevoel hadden, zit je dit nog een beetje uit of blijft dit..
 
als je er heel veel pijn voor over hebt vormt het zich wel een beetje naar je hoofd en je kan een beetje aanpassen met een hete lepel maar als je na 3 minuten al zo'n afdruk hebt past de helm niet en kan je beter op zoek gaan naar een helm die wel past.
de helm is er om de inhoud van je hersenpan te beschermen en het leuke modelletje komt ergens ver onder aan de lijst na pasvorm en bescherming en kleur.
 
Laatst bewerkt:
Dag Mensen,

Geen idee of het hier mag maar heb een kleine vraag.
Vandaag bij MKC geweest, Roof Boxer gepast, S/M was net iets te groot maar zat fijn. S sloot beter aan en zat bij de oren en wangen goed, alleen bij het voorhoofd knelde het een beetje. Het drukte redelijk hard tegen mij voorhoofd aan en had na het afdoen van de helm (3 min op gehad) een rode streep op mijn voorhoofd. Wil dit zeggen dat de helm gewoon niet voor mij is of hebben hier meerdere mensen last van gehad? Lubbert dit nog een beetje uit of?
Iemand ervaring die me kan helpen?

Thanks


vast lippenstift van de vorige "passer" :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kan ook zijn dat je hoofdvorm niet past bij de Roof helmen. Iedereen heeft een ander hoofd en wat voor 1 super zit, klemt voor de ander. Een helm moet wel stevig zitten maar mag niet echt knellen. als iemand je dat wijsmaakt is hij niet goed wijs.

Een helm wordt een klein beetje ruimer door indeuken van de binnenschaal en platdrukken van de voering maar dat is geen hele maat. Heb je ook andere merken geprobeerd om te kijken of de overall pasvorm dan beter is voor je hoofd.
 
Als je pijn hebt bij het dragen van de helm, is het sowieso niet goed.
Granted, het mag wel een beetje klemmen, maar als je er rode strepen van op je hoofd krijgt is het niet goed.
Heb zelf meerdere helmen getest, en een Schuberth is niet voor mij weggelegd, alsook Shoei.
HJC en LS2 daarentegen passen lekker op m'n hoofd :)

Gewoon verder zoeken, of als je echt een roof boxer wil, dan koop je die gewoon en leef je met een pijnlijk voorhoofd :)
 
Ik denk dat je een knallende koppijn hebt als je die helm 2 uur op hebt.
 
Ik denk dat je een knallende koppijn hebt als je die helm 2 uur op hebt.
Maakt niet uit, ding wordt toch maar een paar minuten per keer gedragen om daarna weer te gaan posen ergens.
Of een winkel te overvallen.
 
Maakt niet uit, ding wordt toch maar een paar minuten per keer gedragen om daarna weer te gaan posen ergens.
Of een winkel te overvallen.
_O-

Dat pasvorm uberhaupt een issue is. Als de kleur maar pas bij je schoudertasje toch?
 
Maakt niet uit, ding wordt toch maar een paar minuten per keer gedragen om daarna weer te gaan posen ergens.
Of een winkel te overvallen.

Volgens mij is de pasvorm van een boxer altijd goed, de dragers hebben toch allemaal loze ruimte daarboven.
 
Maakt niet uit, ding wordt toch maar een paar minuten per keer gedragen om daarna weer te gaan posen ergens.
Of een winkel te overvallen.

De helm is krap ontworpen want het grootste deel van het klantenbestand heeft gewoon wat minder herseninhoud
 
Zat de diefstalbeveiliging er nog in?

On: rode strepen en drukplekken zijn niet goed, hebben ze andere maten kussentjes, of zijn er verschillende maten van schaal met een andere voering?
 
Roof maakt zijn helmen op maat voor hun doelgroep, dus tenzij je een mocro bent met kleine herseninhoud, zou ik een ander merk opzoeken :Y

Maar grappen terzijde (Oké, was beetje serieus), elk merk heeft een andere pasvorm, en iedereen heeft een andere pasvorm nodig.
Suc6
 
Probeer een andere S soms onderling ook nog wel wat verschil in.

Inderdaad ook geprobeerd, zat bij een andere maat s wel wat verschil.
Wat ook typich was is dat ik een oranje variant kreeg om te passen. Deze was wel de juiste pasvorm, zonder druk op het voorhoofd. Ook een maat s...
 
Inderdaad ook geprobeerd, zat bij een andere maat s wel wat verschil.
Wat ook typich was is dat ik een oranje variant kreeg om te passen. Deze was wel de juiste pasvorm, zonder druk op het voorhoofd. Ook een maat s...
Begrijpelijk dat je die niet wilt. Valt teveel op op bewakingscamera's.
 
Inderdaad ook geprobeerd, zat bij een andere maat s wel wat verschil.
Wat ook typich was is dat ik een oranje variant kreeg om te passen. Deze was wel de juiste pasvorm, zonder druk op het voorhoofd. Ook een maat s...

Zat misschien ander schuim in. Wat je helaas nog wel eens ziet in (motor)zaken dat mensen zelf een beetje mixen en matchen. Als de helmschaal hetzelfde is voor medium, kan je een deel van de vulling van M gebruiken icm S. Is natuurlijk niet zo netjes, als je dat niet in overleg met de zaak doet.

Zelfde als een doos schoenen opentrekken en in de doos één in maat 45 en één in 46 vinden...


Verder vind ik een Boxer maar een raar ding. Zou lekker een andere helm kopen :)
 
Laatst bewerkt:
Begrijpelijk dat je die niet wilt. Valt teveel op op bewakingscamera's.

_O-


Ja, het is toch wel ernstig dit... "Help de Roof Boxer past me niet, na slechts enkele minuten dragen heb ik al last. Gaat dit nog beter worden want enkel met mijn nektas en bontkraag kan ik me niet vertonen bij mijn matties, ik moet een Boxer hebben!"
 
Als een Roof Boxer niet past, koop hem dan gewoon niet. Ga niet met een lepel het piepschuim aan lopen passen, dan vervalt ook gelijk je garantie als de leverancier moeilijk doet.

In plaats daarvan kun je beter een andere helm kopen. Een Shark Evo One biedt dezelfde functionaliteit en die pasvorm is waarschijnlijk veel beter voor jou (ovaler van vorm en minder druk op het voorhoofd.)
 
_O- _O-

Die reacties hier! Mijn zondag is nu al weer goed..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan