Kleine schade aan tank

Jervz

Rookie
4 mrt 2019
7
0
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is maar zal mijn vraag toch plaatsen. Ik heb onlangs een Street triple R gekocht uit 2014, na een week hoorde ik wat vreemds
motor even terug gebracht naar garage. Er is naar gekeken was niets aan de hand maar voor mijn gemoedstoestand was het goed om bevestigd te hebben. Een week
later ga ik de motor weer ophalen en zie ik een vlekje zitten op de tank denk er verder niet echt bij na. Eenmaal thuis gekomen blijkt dit vlekje echter een beschadiging aan de tank te zijn welk er toen ik de motor bracht nog niet zat.

Ik kan uiteraard niet bewijzen dat het bij de motorzaak gebeurd is maar toch even contact gezocht om te vragen wat hun advies is. Ik heb aangegeven me in dit geval vooral zorgen te maken over roest. De persoon waar ik hem kocht verzekerd mij dat roest bij de tank geen probleem gaat zijn door de kwaliteit van tanken tegenwoordig en dat ik het eventueel kan aanstippen met een blanke lak.

Mijn vraag is hier eigenlijk heeft iemand ervaring met een zelfde probleem of eventueel advies?
 

Bijlagen

  • 20190502_201345.jpg
    20190502_201345.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Kan ook prima een steentje onderweg naar huis geweest zijn bijvoorbeeld. Hiervan kan je de zaak echt niet de schuld geven. Het is een gebruiksvoorwerp. Als je er last van hebt (laten) spuiten. Anders bijstippen en/ of blanke lak erop. Staan genoeg how-to's op het interweb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik geef ook absoluut de zaak er niet de schuld van, ik zal de naam niet noemen maar ben verder fantastisch geholpen en zou hier zo weer een motor kopen.
Ondanks is het een naar plekje boven op de tank en te diep voor steenslag, en was ik op zoek naar advies vooral over het in de toekomst erger worden / roesten.
 
Ik geef ook absoluut de zaak er niet de schuld van, ik zal de naam niet noemen maar ben verder fantastisch geholpen en zou hier zo weer een motor kopen.
Ondanks is het een naar plekje boven op de tank en te diep voor steenslag, en was ik op zoek naar advies vooral over het in de toekomst erger worden / roesten.

Dat de schuld geven commentaar was meer naar de reactie van Hanzzz.

Roest tegen gaan is heel simpel. Als je lakschade ziet zo snel mogelijk goed schoon maken en ontvetten en aanstippen met verf zodat het metaal beschermd is. Dan rustig bedenken wat je wil, lakstiftje kopen, spotrepair of de hele tank overspuiten.
 
Dat de schuld geven commentaar was meer naar de reactie van Hanzzz.

Roest tegen gaan is heel simpel. Als je lakschade ziet zo snel mogelijk goed schoon maken en ontvetten en aanstippen met verf zodat het metaal beschermd is. Dan rustig bedenken wat je wil, lakstiftje kopen, spotrepair of de hele tank overspuiten.

In dat geval ik geef de zaak ook niet de schuld ik was er geeneens bij.
 
Bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken of spotrepair een optie is i.v.m. de matte lak. Mocht iemand een bedrijf kunnen adviseren sta ik open voor advies.
 
Ah, goede tip :). Buurt van Amsterdam of Utrecht zou het beste zijn. Maar als ik op de spotrepair kan wachten is een leuk ritje ook prima natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan