Kleine Lek bij blok Dorsoduro

Elmo

MF veteraan
27 jul 2004
2.205
0
Waddinxveen
Hallo,

Ik ben er achter gekomen nadat ik een heel klein plasje benzine (denk ik) zie liggen onder m'n motor nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Het gaat denk ik echt om 2 a 3 druppeltjes per dag maar ik weet niet of dit kwaad kan of dat ik er iets anders moet (laten) doen.

Hier de foto's.






Er komen druppeltjes bij de rechter schroef vandaan (onderste foto)

Iemand tips?

M'n Dorsoduro 750 komt uit 2012 heeft 8500km op de teller. Heeft wel 2 jaar stilgestaan. Héb dit jaar er weer een paar ritjes opnzitten.
 
Laatst bewerkt:
Nou dit type slangklem zit gekrimpt, die krijg je met een schroevendraaier maarzo niet los is mijn ervaring. Als je moet vragen waar lekkage vandaan komt moet je dit denk ik niet zelf willen doen, maar dat ben ik.
 
Nou dit type slangklem zit gekrimpt, die krijg je met een schroevendraaier maarzo niet los is mijn ervaring. Als je moet vragen waar lekkage vandaan komt moet je dit denk ik niet zelf willen doen, maar dat ben ik.

Af fabriek slangklemmen welke vaak inderdaad vast geklonken zijn, kan je gewoon loshalen met een schroevendraaier en zelfs weer vastzetten met een speciale tang als je dat zou willen.

Rubber is al een X aantal jaar in elkaar geduwd door de slangklem en de klem zit niet strak genoeg meer.

Dus inderdaad een andere slangklem er omheen, dat is iets wat iedereen kan.
 
Dit type klem, Clic R of Oetiker, wordt door veel motor- en automerken gebruikt. Aprilia, Ducati, KTM, Mercedes etc. En zijn zeker niet van slechte kwaliteit. Het grote voordeel van dit type klem is de drukverdeling. Zou ook even de aansluiting schoonmaken gezien die oppervlaktecorrosie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan