klein kaboutertje die heel graag wil motor rijden

daphne dullie

Rookie
28 mei 2019
5
0
goedemiddag, ik begin weer met mijn rijbewijs A, vorig jaar gestopt omdat ik niet goed met de voeten bij de grond kwam en ik niet mocht afrijden.
Nu heb ik een rijschool gevonden die een hele lage motor heeft, maar nu mijn volgende vraag:
Ik ben 1.49m weeg 47kg en ben 39 jaar. Ben geen chopper fan, maar zou wel een stoere motor willen vinden.
ben al heel lang aan het zoeken en passen en meten, maar begin beetje de hoop te verliezen. Mijn binnenbeen lengte is 72cm :) dus erg korte pootjes en ook nog eens schoenmaat 33 ... hoop dat er hier mensen zijn die advies voor me hebben voor verlagen etc en wat voor stoere motors er over blijven voor een klein mini mensje :)
 
Hoezo ?
Je moet je voeten juist niet neer zetten.
En je er half van het zadel af laten glijden met je ene dijbeen op het zadel dan kan je andere voet gewoon bij de grond.
Voormalig wereldkampioen gaston Rahier was ook maar 1,64 m stond bij de start altijd met zijn voet op een baksteen.
Won 2 maal de Dakar op een BMW GS en die zijn nou ook niet bepaald laag.

precies :Y niks met lengte te maken.

Broertjes Chambon ware kunstenaars op motorfietsen O-);)
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Ehhh, ik wil jou niet zien in de Alpen.
Veels te gevaarlijk!
Mijn binnenbeenlengte is 74 reed RTGA op een volgepakte CBR1000RR sc57, moest keren op de mafste plekken en soms even afstappen, ook om iemand die veel langer dan mij was te helpen zijn motor te keren. Weer iets waar lengte niet helpt maar het echt zit hoeveel kracht je erachter kunt zetten. Die van mij is niet lang maar wel lekker dik en er zit genoeg gewicht en kracht achter.😘
 
20190601_160610.jpg
 
Heb zelf een Honda Supermagna gehad.
Niet hoog maar zeer onhandelbaar op lage snelheden.
Op hogere snelheden was het perfect.

Lijkt dus een perfecte motor voor vrouwen, maar die vinden dat achteraf vaak niet.

Ik heb dat niet. Ik ben 1.74 met normale verhoudingen en kan met de SM goed stapvoets rijden en korte bochtjes draaien. Ontzettend fijne motor voor korte mensen en behoorlijk snel.
 
Ehhh, ik wil jou niet zien in de Alpen.
Veels te gevaarlijk!

Denk je nu echt dat Marreke niet kan rijden?
Wel vriend, je zou beter zelf eens leren rijden, madam is al vaak in de alpen geweest en ze kan een stukje rijden waar velen een puntje aan kunnen zuigen!

Als jij dit zegt over iemand die al veel in de Alpen gereden heeft dan zegt dat meer over jou!
 
ik zou zijspan gaan rijden....
Dat is nog veel moeilijker.
Ik rij al 40 jaar motor.
waaronder 20 jaar motorcross en ook wedstrijden
Maar met een zijspan lig ik gegarandeerd na 10 meter in de sloot.
Net als zoveel andere motorrijders.

Ze moet gewoon kopen wat ze leuk vind.
Zich met 1 voet in ieder geval staande kan houden.
rijden moet geen enkel probleem zijn.
 
Echt? Je kan het niet eens schrijven....zegt wel genoeg.
Marreke kan rijden, daar kunnen velen een puntje aan zuigen, vooral jij aan je eigen piemol.
Het rijden is dan ook niet het punt, ik zie dat jij wel gauw in de verdediging schiet, probeer te begrijpen dat met korte pootjes en ineens moeten stoppen op een helling of op een bolling van de weg je snel onderuit kunt gaan. Dan kun je wel een kruising van marqués en een berggeit zijn maar als je been het gewicht niet kan houden betekend dat je neer gaat.
Ik kan amper rijden en er zijn er maar weinig die slechter doen als ik en zelfs kleine meisjes rijden rondjes om me heen maar mijn moeder vind mij de beste...
 
Bij deze wil ik nog even mijn excuses aanbieden aan Marreke.
De exacte reden weet ik niet meer, maar ik bedoelde het goed.
Ik heb zelf ook korte beentjes en ervaring met steil aflopende wegen naar 1 kant. Je ze de voet neer en chips, de weg is weg.

Was denk ik grappig bedoeld.
Wel een pittige tante trouwens:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan