Kleding voor niet al te lang persoon

Rij eens langs bij Motoport in Goes, daar koop ik altijd mijn kleding, en mijn maat is er altijd wel, mijn armen zijn lang dus passen de jacks nooit goed.

Dit, heb ik ook m'n kleding vandaan ( ben tikje groter als de gemiddelde )
Ze lijken erg goed in -de moeilijke- maatjes te zijn, en .. ehh..
Oprecht, 1 van de weinige winkels die ik ken die echt serieus moeite voor je doen om binnen budget , en passend spul
aan te meten.
 
Hier nog 1. ben zelf 1.65M 75kg
Heb altijd gezeur met de lengte van de mouwen.
Broeken heb ik geen moeite mee. veel merken hebben ook een verkorte versie van hun broeken.
Als het gaat om de jasjes slaag ik meestal bij rev'it en Held als gaat om pasvorm van de torso. A-stars en Dainese zijn voor mij een no-go. afhankelijk van het model heb ik meer of minder last van de mouwen. dus je moet bijna altijd je mouwen laten vermaken. Bij combi's ben ik gewoon zuur. Confectie is een b!tch.. Om die reden heb ik ook besloten om binnekort over te gaan tot maatwerk. Kost wel wat maar dan heb ik geen gezeur meer.
 
Revit heeft breedte en lengte maten. Helaas is hun kortste lengtemaat 32, perfect voor mij met 34/32 spijkerbroekmaat (ben 1,85)

Hoe doe je dit met gewone spijkerbroeken?
 
Heb zelf een Revit Gear / Ignition broek van een paar jaar oud. Half leer / half wat anders. Heerlijk broekje, ook in de zomer.
Rij er het hele jaar mee.

Leer blijft apart spul dat zich goed aanpast aan de omstandigheden rond je benen.

Met jacks en handschoenen is het een ander verhaal, wil je het hele jaar door rijden heb je van beide 3 sets nodig:
- Koud
- Midweer
- Warm

Wellicht overbodige info, maar is wel hoe ik het jaar rijdend doorkom :]
 
Revit heeft breedte en lengte maten. Helaas is hun kortste lengtemaat 32, perfect voor mij met 34/32 spijkerbroekmaat (ben 1,85)

Hoe doe je dit met gewone spijkerbroeken?
Mijn gewone spijkerbroeken zijn 34/30 geen beschermers dus makkelijker om van een 32 een 30 te maken. Ik zou ook wel in een 32/30 kunnen alleen vind ik kleding die strak zit niet fijn om te dragen.
 
Heb zelf een Revit Gear / Ignition broek van een paar jaar oud. Half leer / half wat anders. Heerlijk broekje, ook in de zomer.
Rij er het hele jaar mee.

Leer blijft apart spul dat zich goed aanpast aan de omstandigheden rond je benen.

Met jacks en handschoenen is het een ander verhaal, wil je het hele jaar door rijden heb je van beide 3 sets nodig:
- Koud
- Midweer
- Warm

Wellicht overbodige info, maar is wel hoe ik het jaar rijdend doorkom :]
Ik trek rustig een extra jas over een motorjas aan mocht het me te koud worden dus drie pakken heb ik niet nodig.
 
@Pseudoniem Held heeft grote maten, ik ben zelf 1,67 en ook te zwaar en de grote maat past mij prima! De grote maat is wel wat wijder, maar niet gelijk dat de broek veel te lang is.
 
Ik kan even niet zien uit welke regio je komt?
Zelf heb ik goede ervaringen bij termaat in Nijmegen.
Niet met jou maten maar wel met zoeken naar een goed advies. Ze hebben veel hangen, je kunt er zelf moeilijk iets vinden, vraag een medewerk(st)er en ze geven je een goed advies. Medewerk(st)ers hebben goed zicht op welk model pak bij welk model persoon past. Ik woon er zelf meer dan 1 uur vandaan en er liggen genoeg zaken dichter bij maar rij altijd met plezier naar Termaat, alleen al vanwege het goede advies en het grote assortiment.
Veel succes met het vinden van een passend pak
 
Zijn er merken kleding waar een niet al te lang persoon die toch wel wat gezet is wel normaal in kan komen zonder dat de kniebescherming gelijk onderaan de schenen zit?
Mijn gewicht is tachtig kilo en mijn lengte is één meter vijf en zestig.
Schoenen lukt nog wel aardig maar een broek is bijvoorbeeld doffe ellende.
Jassen zijn ook al snel te lang.
Afvallen is overigens geen optie.
Ga eens langs bij Restyle (www.restylewear.com). Zij hebben kleding in alle maten en kunnen vermaken.
 
Ik kan even niet zien uit welke regio je komt?
Zelf heb ik goede ervaringen bij termaat in Nijmegen.
Niet met jou maten maar wel met zoeken naar een goed advies. Ze hebben veel hangen, je kunt er zelf moeilijk iets vinden, vraag een medewerk(st)er en ze geven je een goed advies. Medewerk(st)ers hebben goed zicht op welk model pak bij welk model persoon past. Ik woon er zelf meer dan 1 uur vandaan en er liggen genoeg zaken dichter bij maar rij altijd met plezier naar Termaat, alleen al vanwege het goede advies en het grote assortiment.
Veel succes met het vinden van een passend pak
Ook bedankt.
 
Er zijn verschillende merken die zogenaamde SL (short leg) maten aanbiedt en soms zelfs D sizes (extra heupomvang en kortere benen). Er zijn tevens merken waar je bij hun dealers je eigen maten op kan laten meten en er zo een klantspecifiek product gemaakt kan worden. Zo blijven de bescherming etc altijd op de juiste plaats. Bijvoorbeeld:
CARE & SIZE CHART - Jofama Halvarssons Lindstrands
Die hebben ook mooi spul.
 
Zijn er merken kleding waar een niet al te lang persoon die toch wel wat gezet is wel normaal in kan komen zonder dat de kniebescherming gelijk onderaan de schenen zit?
Mijn gewicht is tachtig kilo en mijn lengte is één meter vijf en zestig.
Schoenen lukt nog wel aardig maar een broek is bijvoorbeeld doffe ellende.
Jassen zijn ook al snel te lang.
Afvallen is overigens geen optie.

Aangezien je aangeeft een motorjeans te zoeken; John Doe is een poging waard. De JDD2022 (John Doe Ironhead Used Dark Blue) is inmiddels ook te krijgen in lengtemaat 30. Ben zelf ook <1.70 en draag deze in 30/30. Ik sla zelf de broek nog wel een keertje om maar de kniebescherming zit goed op z'n plek. In principe is de jeans een slim fit, maar is verkrijgbaar van 28/30 tot en met 38/30. Niet elke webshop heeft de lengtemaat 30 er al op staan, maar ze zijn zeker leverbaar.

Ironhead Used Dark Blue -XTM

De Rev'It Seesmart RV32 inserts (CE Level 1) passen qua vorm perfect (zonder bijknippen) in de kniezakken, evenals de Icon d3o T5 Evo Pro X (CE Level 2) inserts op de heupen (maar die zijn wel gelijk een stuk dikker).

Hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je aangeeft een motorjeans te zoeken; John Doe is een poging waard. De JDD2022 (John Doe Ironhead Used Dark Blue) is inmiddels ook te krijgen in lengtemaat 30. Ben zelf ook <1.70 en draag deze in 30/30. Ik sla zelf de broek nog wel een keertje om maar de kniebescherming zit goed op z'n plek. In principe is de jeans een slim fit, maar is verkrijgbaar van 28/30 tot en met 38/30. Niet elke webshop heeft de lengtemaat 30 er al op staan, maar ze zijn zeker leverbaar.

Ironhead Used Dark Blue -XTM

De Rev'It Seesmart RV32 inserts (CE Level 1) passen qua vorm perfect (zonder bijknippen) in de kniezakken, evenals de Icon d3o T5 Evo Pro X (CE Level 2) inserts op de heupen (maar die zijn wel gelijk een stuk dikker).

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Dat is een dure broek.
 
Dat is een dure broek.
Ach, €190 - €250 is best een gemiddelde prijsrange voor een goede motorjeans, en ik zag ook nergens staan dat het niks mag kosten. Neem je een goedkopere jeans dan heb je vaak ook alleen kevlar inzetstukken in plaats van een volledig gevoerde broek. En of je nou bijvoorbeeld een Rev'It jeans van €190,- neemt en die voor een paar tientjes laat customizen (en je garantie verliest als je dat door een derde partij laat doen), of die meerprijs uitgeeft aan een broek die mogelijk gelijk al goed past.. Daar hoef je het dan ook niet voor te laten.

Maar goed, ik probeer alleen met je mee te denken en je te helpen. Doe ermee wat je wilt ;)
 
Ach, €190 - €250 is best een gemiddelde prijsrange voor een goede motorjeans, en ik zag ook nergens staan dat het niks mag kosten. Neem je een goedkopere jeans dan heb je vaak ook alleen kevlar inzetstukken in plaats van een volledig gevoerde broek. En of je nou bijvoorbeeld een Rev'It jeans van €190,- neemt en die voor een paar tientjes laat customizen (en je garantie verliest als je dat door een derde partij laat doen), of die meerprijs uitgeeft aan een broek die mogelijk gelijk al goed past.. Daar hoef je het dan ook niet voor te laten.

Maar goed, ik probeer alleen met je mee te denken en je te helpen. Doe ermee wat je wilt ;)
Ik ga er een passen en als het een fijne en goed zittende broek is dan gaat hij mee naar huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan