Kleding mee voor WW-verkeer

Honda-noob

Die hard MF'er
16 apr 2017
292
65
Altena
Beste rijders,

Ik heb een vraagje voor de WW--verkeer rijders die hun (nette) kleding meenemen. Hoe doen jullie dit? Alles in de (top)koffer en dan omkleden op werk?

Ik heb zelf wel eens mijn jeans/pantalon onder mijn textiel motorbroek aangehad, maar dit is echt belachelijk warm, zelfs na het omkleden. Ook schoenen wel eens in mijn rugtas gedaan maar dit is niet bepaald ideaal.

Tips en advies is welkom.
 
ik draag eigenlijk altijd een motor jeans en een booster vest voor woon-werk verkeer. schoenen gewoon in me rugzak en dan op kantoor ff mn motorlaarzen inwisselen voor nikeys en klaar :)
 
Ik heb meestal gewoon mijn broek aan onder m'n motorbroek. Voering er uit halen uiteraard. Jasje mee in de topkoffer, net als schoenen, kam en deo.
Op de zaak heb ik altijd een gestreken overhemd, strop en jasje hangen voor onverwacht bezoek.
 
Met dit weer heb ik gewoon een spijkerbroek aan onder m'n textiele broek met wintervoering. Ik rij een naked en geen dikke kuip, dat kan verschil maken.
 
Ik heb ook wel eens een volledig maatpak aan onder m'n motorpak, inclusief jasje. Als het 25+ graden is, is dat geen feest. Maar als je inderdaad niet je volledige met winterpak aantrekt is het prima te doen. Ik heb op kantoor een extra paar schoenen staan. Vind ik sowieso lekkerder dan de hele dag op mijn motorlaarzen rond klossen.
Een extra overhemd op kantoor is ook altijd slim. Ik ben wel zo'n kluns die net op het verkeerde moment met koffie knoeit.
 
Op maandag een stapel kleding mee voor de hele week. Nette- en veiligheidschoenen op werk laten staan. Loop je er maar 1 dag per week mee te slepen.
 
Wat is netjes? Ik draag gewoon een spijkerbroek en een t-shirt/longsleeve/trui onder m'n motorpak. Pak uit en klaar.
Sinds kort heb ik 'echte' motorlaarzen (reed hiervoor op kisten) die eruit zien als nette schoenen. Dus pak uit, schoenen weer aan en ik ben omgekleed. Hoef ik niets extra's voor mee te sjouwen.

Een overhemd en jasje wordt misschien wel wat lastig. M'n vrouw heeft een speciale roltas met opstaande randen waarin je kleding kreukloos kunt oprollen (zoiets), maar of dat achterop de motor een succesverhaal wordt weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Hmm schoenen en overhemd bewaren op kantoor vind ik wel een slim idee. Heb ook een motorjeans met 100% kevlar, maar om die nou elke dag aan te hebben ...:+
 
Nu in de winter kan spijkerbroek en trui / overhemd prima onder het motorpak. Op m'n werk draag ik altijd veligheidsschoenen, die ik thuis niet gebruik, dus die gaan gewoon gelijk 's ochtends aan zodra ik op m'n werk aankom. Zomer nog geen ervaring mee, nog tekort m'n rijbewijs :-)
 
Het enige wat ik tijdens WW bij heb, is mijn lunch pakketje.
Gewoon in het rugzakje..

Kleding gewoon aan onder het textiel (was vorige zomer best WARM..), (werk) schoenen staan al op de zaak.
En als ik weet dat ik meer moet gaan mee slepen, dan neem ik mijn blikkie mee.
 
Kleren op mijn werk in de kast, op het werk omkleden.
Vuile kledij van het werk in de rugzak mee naar huis.

Eens per maand koffers er op en vers gewassen kleren mee naar het werk voor een nieuwe voorraad in de kast.
 
Kleren op mijn werk in de kast, op het werk omkleden.
Vuile kledij van het werk in de rugzak mee naar huis.

Eens per maand koffers er op en vers gewassen kleren mee naar het werk voor een nieuwe voorraad in de kast.
:t
 
verschillende locaties en helaas veel te weinig op de motor naar het werk. Als ik dat wel doe heb ik alles (kleding, schoenen, laptop etc) in een Ortlieb Messengerbag. Waterdicht, klappert niet en als er onvoorzien iets extra mee moet past er nog wel een en ander bij.
 
Altijd gewone kleren onder mijn tetielen pak, en wanneer te warm in de zomer mijn doorwaarbroek en jas. Schoenen op het werk. Ben wel aan het kijken voor een topkoffer om mijn helm beter weg te kunnen bergen, maar er is zo veel keuze dat ik het nog niet weet.
 
Ik heb nu ook gewoon mijn kleding aan onder het pak. Spijkerbroek en overhemd is netjes zat bij ons (techniek, wel kantoor).
In de zomer heb ik inderdaad gewoon een spijkerbroek in mijn kantoor liggen (of 2) en dan lekker in de kevlar naar je werk rijden en aan het begin/eind van de dag wisselen. Ook heb ik altijd twee paar schoenen staan op het werk en veiligheidslaarzen (en die blijven daar). Verder een paar extra sokken en een extra boxer voor die ene moesson rit in een laatje ergens.

Ik heb een topkoffer waar, indien nodig, alles in past.
 
verschillende locaties en helaas veel te weinig op de motor naar het werk. Als ik dat wel doe heb ik alles (kleding, schoenen, laptop etc) in een Ortlieb Messengerbag. Waterdicht, klappert niet en als er onvoorzien iets extra mee moet past er nog wel een en ander bij.
Welke uitvoering heb je? de 39L of 60L? Zoiets klink namelijk wel goed. Heb zelf een Eastpak Urban Action Getter van 26L en dat zit heel snel vol als ik een paar schoenen + werkspullen meeneem. Zie ook wel eens rijders met zo een motor-rugtas die schuin af loopt. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
 
Gewoon alles in de topkoffer, als ik met de Duc ga dan alles in een volgepropte tanktas.
Veiligheidslaarzen laat ik ook gewoon bij mij bureau staan en in de gevallen dat ik de Duc meeneem pak een een paar sneakertjes mee die wat minder ruimte innemen i.p.v. gewone schoenen.
Nadeel is dat die tanktas soms zo hoog is dat ik haast mn kin er op kan laten rusten.
 
Ik hoef geen colbert aan ofzo.
Overhemd trek ik gewoon smorgens aan en laat het bovenste knoop en het onderste knoop open zodat deze niet strak zit (heb een supersport) en zit voorover).

Schoenen laat ik op mijn werk achter en eens in de zoveel tijd wissel ik ze omvoor de verandering :9. Verder heb ik een jeans aan en dit gaat allemaal prima onder mijn textiele pak.
Als ik ergens anders heen ga dan gaan de schoenen in mijn rugtas. Daar heb ik geen last van. Ik heb elke dag een rugtas om.

Erg warm krijg ik het nu niet met alle kleren aan. Wel in de zomer uiteraard. Dan is het zaak meteen de jas uit de doen bij de motor en zo snel mogelijk de motorbroek uit te doen, want anders gaan we wel gauw zweten. :Y
 
Welke uitvoering heb je? de 39L of 60L? Zoiets klink namelijk wel goed. Heb zelf een Eastpak Urban Action Getter van 26L en dat zit heel snel vol als ik een paar schoenen + werkspullen meeneem. Zie ook wel eens rijders met zo een motor-rugtas die schuin af loopt. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
39 liter voldoet voor mij :t
 
Ik heb tegenwoordig veiligheidsschoenen zonder veters, dus die heb ik aan naar het werk. Op het werk wissel ik de rugzak en werkjas in de topkoffer om voor motorjas, motorbroek en de helm neem ik in de hand mee. Alleen als het pak erg nat is, trek ik mijn pak in de kantine uit en hang ik het in de vrachtwagen uit. Anders trek ik mijn pak onder het afdak uit.
 
Ik vond mijzelf op ten duur behoorlijk behendig in het oprollen van de werk kleding, dat het gewoon in een rugzakje paste.
( inclusief m'n brood ect.. )

Werkschoenen of aan, of onder een elastiek op de buddy .. hing van t weer af.
 
Ik kleed me om op kantoor ( tekenkamer)
Ik heb daar een spijkerbroek liggen, bergschoenen draag ik ook al op de motor
Helm pleur op het bureau , jas/broek over de bureaustoel
Eerste wat ik doe is hicad opstarten en koffie halen
En dan de zever in de mailbox lezen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan