Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Jammer dat ik zaterdag geen tijd heb om naar Wemeldinge te gaan. Dat is altijd een erg leuk evenement.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben er zeker aanwezig.
Heerlijk dagje geur snuiven,en genieten van demper loos racen
Kinders gaan verplicht mee
Ik ben twee jaar terug samen met Liesje (toen 9) geweest, die vond het prachtig!
Verplicht kinderen meenemen ben ik al een paar jaar mee gestopt.
t Boeit mij doorgaans veel langer dan hen en dat geeft alleen maar wederzijdse frustraties.
Ze mogen mee, maar niks moet
De bedoeling is dat we deze week een ander blok in het BMW span gaan hangen. Wim heeft een blok opgebouwd met grotere cilinders (boring 98) maar met een krukas van een R65 zodat de cilinderinhoud uitkomt op 927 cc. Op die manier zou het blok flink wat meer toeren kunnen draaien. Geert Knevelman reed ook met zo'n blok. Voor de racedemo's in Nederland is dat allemaal niet nodig maar we willen ook graag wat wedstrijden in België rijden en Hengelo staat ook nog op het lijstje en dan willen we ook echt mee kunnen doen. Maar eerst staat komend weekend Gramsbergen op het programma waar we met de Suzuki gaan rijden.
Tot slot nog even een klein stukje film van Wemeldinge.
Daar zitten wel kleinere kleppen in. Bij ons zijn overigens wel de klepveren aangepast. De set heeft Wim van Knevelman overgenomen, de cilinders zijn aangepast aan de korteslag krukas dus we kunnen ze niet gebruiken met de normale krukas.
Ik heb er inderdaad niet aan gedacht dat de klepstelen bij een kleine Guzzi ook een stuk dunner zijn.Die kleinere kleppen zijn juist een probleem; het is een 5mm klepsteel met een relatief groot klep-oppervlak waardoor controleren van de klepspeling bij de kleine guzzi's van heel veel belang is. de klepsteel heeft de neiging om "langer" te worden waardoor de klepspeling verdwijnt (zo heeft een guzzioot het mij destijds tenminste uit gelegd .. en het klinkt logisch. dunne steel + verdwijnende speling = langere klep)
als je (zoals ik het laatste jaar dat de 500 gebruikt is) denkt "ach zoveel heb ik dit jaar niet gereden.... die kleppen kan ik ook volgende week controleren............" dan geef je een keer gas en hoor je alleen maar een hoop mechanisch geratel en is het vermogen weg.......... oorzaak? 1 afgebroken uitlaatklep, resultaat? een kop die je als kleingeld standaard kunt gebruiken, een zuiger zonder bodem en wat leuke beschadigingen aan de nikalsil cylinderwand (vandaar het fabrieks-race kitje.... moest toch alles nieuw hebben)
De kop is overigens wel nog hergebruikt; die is volledig opgelast en opnieuw gevlakt (de kop van een V50 is vlak, de verbrandingskamer zit in de zuiger, de kleppen staan recht)
De rechte kleppen zijn waarschijnlijk bedoeld om een relatief compacte kop te krijgen die voor een stoterstangen blok veel toeren kan draaien met grote klep-opening en veel overlap, de kleppen kunnen namelijk zelfs als ze gaan zweven niet in elkaar haken.
Daar sta ik volledig achter.mooi man!
als je nooit iets probeert leer je ook niks!