Door een ongeluk waarbij mijn motor een VFR 750 uit '95 total loss is verklaard ben ik op zoek naar een vervangende tweewieler die mij de komende jaren kan rondcrossen.
Naast dagelijks Woon-Werk verkeer zal er ook zo af en toe een plezierrondje gereden worden en ook in de warmere dagen mijn vriendin mee achterop zitten (die op de 750 niet op haar comfortabelst zat)
Nu zit ik echter in een dubio er zijn namelijk 2 gegadigden voor mij met ik denk wat flinke verschillen.
#1
Een Suzuki GSF1200S Bandit uit 2005 (~€3500) met ongeveer 22000 op de teller.
Verder voorzien van een Leovince sport uitlaat en touring scherm
Deze staat te koop bij de motorzaak die op het ogenblik mijn eigen motor in behandeling heeft en mijn eigenlijk altijd met alles prima geholpen heeft qua afhandeling en zaken betreffende motor en kleding etc.
#2
Een Honda VFR 800 FI uit 2001 (~€2000) met ongeveer 58000 op de teller.
Deze is voorzien van het volgende
- Hyperpro achterveer en voorvorkveren (december 2014 geplaatst);
- Conisch balhoofd lager (ook december 2014 gemonteerd);
- Krauser kofferset (zijkoffers);
- Safetylight module, waarmee de knipperlichten achter meebranden bij gebruik van de rem en tevens 6 verschillende knipperpatronen (knipperlichten) gebruikt kunnen worden;
- Donkere bubble ruit van F.Fabbri;
- Spiegels met geïntegreerde led knipperlichten;
Duoseat cover
Staat te koop bij een particulier en zou ik sowieso willen laten nakijken door de motorzaak waar nu mijn andere zaken lopen.
Verschillen zijn vrij evident namelijk 4 in lijn vs een 4 cilinder V blok, maar waar het mij met name om gaat is het rijgedrag voor Woon-Werk en plezierritjes.
En hoe de zithouding is voor een passagier.
Naast dagelijks Woon-Werk verkeer zal er ook zo af en toe een plezierrondje gereden worden en ook in de warmere dagen mijn vriendin mee achterop zitten (die op de 750 niet op haar comfortabelst zat)
Nu zit ik echter in een dubio er zijn namelijk 2 gegadigden voor mij met ik denk wat flinke verschillen.
#1
Een Suzuki GSF1200S Bandit uit 2005 (~€3500) met ongeveer 22000 op de teller.
Verder voorzien van een Leovince sport uitlaat en touring scherm
Deze staat te koop bij de motorzaak die op het ogenblik mijn eigen motor in behandeling heeft en mijn eigenlijk altijd met alles prima geholpen heeft qua afhandeling en zaken betreffende motor en kleding etc.
#2
Een Honda VFR 800 FI uit 2001 (~€2000) met ongeveer 58000 op de teller.
Deze is voorzien van het volgende
- Hyperpro achterveer en voorvorkveren (december 2014 geplaatst);
- Conisch balhoofd lager (ook december 2014 gemonteerd);
- Krauser kofferset (zijkoffers);
- Safetylight module, waarmee de knipperlichten achter meebranden bij gebruik van de rem en tevens 6 verschillende knipperpatronen (knipperlichten) gebruikt kunnen worden;
- Donkere bubble ruit van F.Fabbri;
- Spiegels met geïntegreerde led knipperlichten;
Duoseat cover
Staat te koop bij een particulier en zou ik sowieso willen laten nakijken door de motorzaak waar nu mijn andere zaken lopen.
Verschillen zijn vrij evident namelijk 4 in lijn vs een 4 cilinder V blok, maar waar het mij met name om gaat is het rijgedrag voor Woon-Werk en plezierritjes.
En hoe de zithouding is voor een passagier.