Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

ZXR400 op de kop getikt als project. 1991
groen-wit-blauw
34.000km
Lag uit elkaar, staat nu weer in elkaar. Wel wat werk aan.
Oa 25kw restrictie eruit. En beurtje.
Starten gaat goed, blijven lopen is een 2e. Denk dat dat kwestie is van met de choke spelen en warm laten draaien.
Had al begrepen dat ZXRs wat nukkig konden zijn op dit gebied.;)


Een flesje forté doet wonderen, ECHT!. mijn eigen ex zxr400 liep niet fijn stationair meer. flesje forté (of ander merk) er in en hij liep weer mooi rustig. Zelfde bij een maatje van me. Hij wilde ut niet echt geloven maar kwam daar gelijk op terug.
 
Goedemorgen,

Voor de ZXR400-rijder die op zoek is naar een kwalitatief goede achterschokbreker heb ik nog een volledig instelbare Technoflex schokbreker liggen. Foto's en detailinformatie staan in het te koop aangeboden gedeelte van dit forum te staan.
Bij interesse graag een PB-tje.

Wubbes
 
Laatst bewerkt:
Hee,

Ik ben sinds een tijdje ook in het bezit van een zxr400 en ben op zoek naar een double bubble ruitje.

Ben er al een aantal tegen gekomen op ebay maar kan er niet echt uit opmaken of dit de juiste zijn?

Misschien dat leden dit in het bezit zijn van zo'n ruit me kunnen helpen?
 
Hallo,

Ik lees dat dit topic vrijwel op sterven na dood is, maar toch wil ik een aantal dingen weten betreffende een ZXR 400.
Mijn vriendin (1,63m) wil weer graag motor gaan rijden. Nu heb ik een leuke ZXR 400 gezien van 2000. 25.000 gereden, onderhoudshistorie is niet bekend.
Fiets ziet er vrij aardig uit maar wat mij opvalt is dat het aluminium erg verweerd is. Net als de remklauwen, voorvork etc. Het leek wel een "buitenslaper". Dit is nog wel te herstellen maar het lijkt me zo extreem bij zo'n lage km.stand. De dame wil er € 1750,- voor hebben. Is dit een redelijke prijs ? Het lijkt me wel leuk om hem wat netter te gaan maken. In mijn vrienden/kennissen kring ken ik daar alle juiste mensen voor dus een grote investering gaat dit niet worden. Ketting/tandwielen en banden waren in uitstekende staat.
Verder heb ik hem horen lopen en hij startte meteen maar het leek of hij af en toe op 3 pitten liep. Niet het mooie synchrone uitlaatgeluid wat ik van een 4-pitter gewend ben. Motorblok zelf zaten geen rare geluiden in. Beetje een "plop-plop" geluid tussen het stationair draaien.
Zijn er ook nog aanpassingen qua motorisch gedeelte bij een ZXR van 2000 zodat deze wat betrouwbaarder (=lees koppakking) wordt t.o.v. de oudere modellen ?
Het kenteken is MB-PL-77, misschien dat iemand deze fiets kent.

Deze motor is nu in mijn bezit.
 
Laatst bewerkt:
Rijd sinds een paar dagen op deze ZXR400. Motor is afgelopen jaar op de vermogensbank geweest (net geen 67pk a.h. wiel) en daarna een paar keer mee het circuit op geweest, Afgelopen week terug naar straat gemaakt zodat ik e met m'n A2 rijbewijs op mag rijden. Motor is 25KW op kenteken en voor de rest helemaal origineel (knipperlichten zitten er nu ook op).
Heb verder nog een ZXR400H1 staan uit 1989 met Nassert/Beet vol titanium uitlaatsysteem en nog een helemaal originele GSXR400 uit 1993. Beide Kawa's gaan binnenkort dan toch ook echt de deur uit, ben toch meer een Suzuki man.

PgShPN3.jpg


x9YPKwt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kopen??

Twijfels... twijfels.

Van de week een andere motor gekocht #3 die in de schuur staat.

Zit voorzichtig te besluiten om de ZXR400 weg te doen.
Ben eigenaar sinds 27-08-2004.
Betreft een origineel kawasaki Lime green (kleurcode F7) overgespoten zxr400 25kw op kenteken met een origineel zwart frame bj 1992.
3 jaar terug voor het laatst serviced, olie, luchtfilter en nieuwe keerringen voorvork.
8 jaar terug blok gereviseerd (nieuwe inlaat nokkenas, nieuwe krukas, schakelmechanisme van nieuw type, nieuwe klepseals, Kleppen ingeslepen, nieuwe nak(s), nieuwe pakkingen etc)

Revisie is bij 50k gedaan, en inmiddels staat de teller op 58k (te weinig gereden dus)

Minpuntje hij heeft een keer op z'n rechter zijkant gelegen en daardoor lichte schuif schade op de rechter zijkuip (15km/h)

Voordeel,
Ik heb er veeel te veel onderdelen bij;
- gave Topkuip
- 2 sets zijkuipen ongespoten
- 2 1/2 blok in onderdelen overgehouden na de revisie van m'n eigen blok 8 jaar terug..
- Tank ongespoten
- 2 originele uitlaten
- Dubble bubble ruit, blauwe ruit, zwarte ruit en 2 blake ruitjes
- etc etc etc..

eigenlijk in onderdelen een complete zxr400 (zonder het rijwielgedeelte)

Mocht er iemand interesse hebben dan graag een berichtje..
't is m'n eerste motor en vandaar ook de twijfels, verkopen, of schorsen en op zolder zetten....

Geen idee wat het oplevert

[afbeelding]

[afbeelding]
 
Iemand die toevallig de afmetingen van de bovenste kroonplaat van een ZXR400 "96 weet? Hart-hart poten, offset en diameter van pen en poten..
 
Hoi allemaal, leeft het hier nog een beetje?
Ik ben nieuw, gisteren mijn eerste zxr400 gekocht, met de dubbele ronde koplampen.

Hiervoor had ik een Honda VFR 400, ook een topding, tot er een auto geen voorrang verleende...aangezien die dingen behoorlijk weinig worden aangeboden in NL, ben ik wat breder gaan zoeken. Gisteren het apparaat opgehaald. Rijdt prima.

Ik heb een paar kwaaltjes ontdekt, waar jullie wellicht slimmer oplossingen voor weten.
1 de stuurschakelaars hebben de neiging te draaien over de clipons
2 als ik aan de knop vd benzinekraan zit en ik duw hem zachtjes een beetje scheef, loopt er een heel straaltje uit, niet tof en gevaarlijk bovendien. (Revisiesetje, waar te koop, beter andere kraan, gewoon vastdraaien, zeg het maar)
3 toen is warm was na een uur snelweg rijden, sloeg ie stationair af, toerental daalde door tot onder de 1000 en dan sloeg ie af. (Als ik gas bleef geven, of de gashendel iets open zette, bleef ie wel lopen. Hoe stel je het stationair toerental af?)
4 waar moet ik verder op letten? Standaard kwaaltjes?

Groet,
Thierry
 
Nou idd.
Clipons heb ik opgelost en benzinekraan heb ik een revisiesetje voor in huis. Toen ging de spanningsregelaar dood... die heb ik inmiddels ook liggen. Deze winter de boel eens in orde maken. Kan ik er het voorjaar weer op rijden.

Verder geen tips en zwakke plekken begrijp ik?
 
Nou idd.
Clipons heb ik opgelost en benzinekraan heb ik een revisiesetje voor in huis. Toen ging de spanningsregelaar dood... die heb ik inmiddels ook liggen. Deze winter de boel eens in orde maken. Kan ik er het voorjaar weer op rijden.

Verder geen tips en zwakke plekken begrijp ik?


zwakke plekken weet ik niet ,stationeer moet afstellen zijn aan de carberateur,zit zo n apart knopje als ik het goed heb.
 
Ik ga er niet teveel kilometers mee maken,wordt volgend jaar aleenl voor straten circuits ingezet.
Dit jaar krijgt ie nog een nieuwe naks en nokkenas ketting :)
 
de H (eerste model) had een te kleine radiator en daardoor veel koppakking problemen. de L is veel beter op dat vlak.

en inderdaad standaard te kleine sproeiers, beetje meer vermogen maar vooral een powerband die met enkele duizenden toren toeneemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan