Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Vraagje aan Zxr400 Rijders,

Ik zit te twijfelen om mijn Yamaha xt600e in te ruilen
heb al verschillende aangeboden gekregen. Vooral zxr400tjes :Y

maar zouden jullie mij wat meer informatie kunnen geven ?
hoe is die bijvoorbeeld met Verbruik ? om de hoeveel kilometer Beurtjes ?

Verbruik van mij Xt ( Stad : 1:20 Snelweg 1:25 wanneer zuinig rijden )

dit is trouwens de xt,

qise0m4lo3gyc.jpg

o7xcsnb5fmkoo.jpg

xipcfsvjfnuv7.jpg


Groetjes,
 
Laatst bewerkt:
ZXR400 op de kop getikt als project. 1991
groen-wit-blauw
34.000km
Lag uit elkaar, staat nu weer in elkaar. Wel wat werk aan.
Oa 25kw restrictie eruit. En beurtje.
Starten gaat goed, blijven lopen is een 2e. Denk dat dat kwestie is van met de choke spelen en warm laten draaien.
Had al begrepen dat ZXRs wat nukkig konden zijn op dit gebied.;)
 
Laatst bewerkt:
Heee... Jullie ontbreken onze spamm sessie!!! 😱😱

(Gefeliciteerd met de zxr400🎉🎉)

En een xt ruilen kan wel! 400 zijn leuke machines, alleen overbrengen is heel anders, veel meer toeren, minder achterwiel.. Meer snelheid!
 
225 was dan wel naar Assen en terug. Geen rare fratsen, gewoon rijden. En op de laatste druppel bij het tankstation aankomen. _o-
 
Ik iets minder... Maar ook ik reed niet om benzine te besparen 😁😅 rijd nu een motor die 1 op 6 rijd 😂

En dan ook nog euro 98 😅
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik lees dat dit topic vrijwel op sterven na dood is, maar toch wil ik een aantal dingen weten betreffende een ZXR 400.
Mijn vriendin (1,63m) wil weer graag motor gaan rijden. Nu heb ik een leuke ZXR 400 gezien van 2000. 25.000 gereden, onderhoudshistorie is niet bekend.
Fiets ziet er vrij aardig uit maar wat mij opvalt is dat het aluminium erg verweerd is. Net als de remklauwen, voorvork etc. Het leek wel een "buitenslaper". Dit is nog wel te herstellen maar het lijkt me zo extreem bij zo'n lage km.stand. De dame wil er € 1750,- voor hebben. Is dit een redelijke prijs ? Het lijkt me wel leuk om hem wat netter te gaan maken. In mijn vrienden/kennissen kring ken ik daar alle juiste mensen voor dus een grote investering gaat dit niet worden. Ketting/tandwielen en banden waren in uitstekende staat.
Verder heb ik hem horen lopen en hij startte meteen maar het leek of hij af en toe op 3 pitten liep. Niet het mooie synchrone uitlaatgeluid wat ik van een 4-pitter gewend ben. Motorblok zelf zaten geen rare geluiden in. Beetje een "plop-plop" geluid tussen het stationair draaien.
Zijn er ook nog aanpassingen qua motorisch gedeelte bij een ZXR van 2000 zodat deze wat betrouwbaarder (=lees koppakking) wordt t.o.v. de oudere modellen ?
Het kenteken is MB-PL-77, misschien dat iemand deze fiets kent.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker! Wordt een chickie 😜😂
Mietjes maken grietjes :P

Hallo,

Ik lees dat dit topic vrijwel op sterven na dood is, maar toch wil ik een aantal dingen weten betreffende een ZXR 400.
Mijn vriendin (1,63m) wil weer graag motor gaan rijden. Nu heb ik een leuke ZXR 400 gezien van 2000. 25.000 gereden, onderhoudshistorie is niet bekend.
Fiets ziet er vrij aardig uit maar wat mij opvalt is dat het aluminium erg verweerd is. Net als de remklauwen, voorvork etc. Het leek wel een "buitenslaper". Dit is nog wel te herstellen maar het lijkt me zo extreem bij zo'n lage km.stand. De dame wil er € 1750,- voor hebben. Is dit een redelijke prijs ? Het lijkt me wel leuk om hem wat netter te gaan maken. In mijn vrienden/kennissen kring ken ik daar alle juiste mensen voor dus een grote investering gaat dit niet worden. Ketting/tandwielen en banden waren in uitstekende staat.
Verder heb ik hem horen lopen en hij startte meteen maar het leek of hij af en toe op 3 pitten liep. Niet het mooie synchrone uitlaatgeluid wat ik van een 4-pitter gewend ben. Motorblok zelf zaten geen rare geluiden in. Beetje een "plop-plop" geluid tussen het stationair draaien.
Zijn er ook nog aanpassingen qua motorisch gedeelte bij een ZXR van 2000 zodat deze wat betrouwbaarder (=lees koppakking) wordt t.o.v. de oudere modellen ?
Het kenteken is MB-PL-77, misschien dat iemand deze fiets kent.
Voor goed advies zullen we een foto van je vriendin nodig hebben :+ :+ :+

Edit://Is dat kenteken niet van Stennis geweest?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens wat rond gespeurd in jullie voorgaande topics en bij mij begint het vermoeden te ontstaan dat de motor van ene ZXR-YO is geweest...
(EDIT) deze fiets nog eens beter bekeken maar dat is ie ook niet. Die van ZXR Yo was van '97..

PS. Mijn vriendin vond het niet nodig om een foto te plaatsen. Ik denk ik zeg het maar eerlijk om teleurstellingen te voorkomen en in geval van mij, voor zelfbescherming.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens wat rond gespeurd in jullie voorgaande topics en bij mij begint het vermoeden te ontstaan dat de motor van ene ZXR-YO is geweest...
(EDIT) deze fiets nog eens beter bekeken maar dat is ie ook niet. Die van ZXR Yo was van '97..

PS. Mijn vriendin vond het niet nodig om een foto te plaatsen. Ik denk ik zeg het maar eerlijk om teleurstellingen te voorkomen en in geval van mij, voor zelfbescherming.

Dan snap je vast ook wel dat wij je helaas niet verder kunnen helpen 🙈😁
 
Dan snap je vast ook wel dat wij je helaas niet verder kunnen helpen 🙈😁
Dat snap ik, maar dat was niet mijn belangrijkste vraag alleen maar een toevoeging.
Op 7 mei heb ik nog wat andere vragen gesteld, cq. opmerkingen gemaakt, maar hier heb ik nog geen antwoord op helaas :+
Misschien dat je die ook nog eens wil lezen...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik lees dat dit topic vrijwel op sterven na dood is, maar toch wil ik een aantal dingen weten betreffende een ZXR 400.
Mijn vriendin (1,63m) wil weer graag motor gaan rijden. Nu heb ik een leuke ZXR 400 gezien van 2000. 25.000 gereden, onderhoudshistorie is niet bekend.
Fiets ziet er vrij aardig uit maar wat mij opvalt is dat het aluminium erg verweerd is. Net als de remklauwen, voorvork etc. Het leek wel een "buitenslaper". Dit is nog wel te herstellen maar het lijkt me zo extreem bij zo'n lage km.stand. De dame wil er € 1750,- voor hebben. Is dit een redelijke prijs ? Het lijkt me wel leuk om hem wat netter te gaan maken. In mijn vrienden/kennissen kring ken ik daar alle juiste mensen voor dus een grote investering gaat dit niet worden. Ketting/tandwielen en banden waren in uitstekende staat.
Verder heb ik hem horen lopen en hij startte meteen maar het leek of hij af en toe op 3 pitten liep. Niet het mooie synchrone uitlaatgeluid wat ik van een 4-pitter gewend ben. Motorblok zelf zaten geen rare geluiden in. Beetje een "plop-plop" geluid tussen het stationair draaien.
Zijn er ook nog aanpassingen qua motorisch gedeelte bij een ZXR van 2000 zodat deze wat betrouwbaarder (=lees koppakking) wordt t.o.v. de oudere modellen ?
Het kenteken is MB-PL-77, misschien dat iemand deze fiets kent.

Okeee dan.. €1750 is veelste veel voor dat beestje.. Zeker als je zegt dat er genoeg werk aan zit kwa verweerd aluminium!
Kan zijn dat er oude/vette bougies inzitten waardoor deze soms slecht vonkt.. Maar loopt hij soms op 3 pitten voor korte of lange periode?? Als het langer is zou ik even aan iets anders gaan denken dan de bougies..

Betrouwbaarheid bevordering kan ik niet over oordelen, mijne liep als een zonnetje tot de waterpomp kapotknalde... Maar dat was domme pech en hitte, dus wat betreft een koppakking vervangen zou ik niet doen zolang dit niet nodig is.. Maar als je toch alles open gaat trekken zou ik het zeker meenemen! (Alleen dan niet voor €1750,-)

Kijk ff naar de handvaten en voetstepjes.. (Als ze origineel zijn) zie je vaak wel of er 25K of veel meer mee gereden is!
 
Als ie lang stilstaat ;( (Ahum) dan wil de mijne weleens slecht starten, paar keer flink ploffen uit de uitlaat en daarna wat onregelmatig lopen.

Eenmaal 2 minuutjes stationair loopt het blokje als een zonnetje.

Oude benzine helpt vaak ook niet mee.

Zit nog steeds te twijfelen of ik het beesje hou of wegdoe met 1 1/2 zxr400 aan onderdelen erbij... :Y :N
 
Ik ga zaterdag in elk geval eens proefrijden. Kan me er sowieso geen voorstelling van maken hoe zo'n motor rijdt. Heb altijd zwaarder gereden, maar ook een RS 250. Misschien is dat een beetje vergelijkbaar.
Ik zal eens kijken of ie dan nog zo slecht loopt.
De KM.stand heb ik inmiddels kunnen verklaren en ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat die wel klopt.
Het verweerde aluminium wil ik laten glasparelen, de velgen opnieuw laten coaten. Een paar kleine onderdelen weer mooi zwart laten coaten en dan ziet ie er weer prima uit.
Ik hoop alleen dat er qua prijs uit kan komen...Als € 1750,- al teveel is weet ik niet wat beter in de buurt komt voor een bouwjaar 2000. Die zie ik namelijk niet zoveel en als er voor een (stuk) oudere al € 1500,- gevraagd wordt gaat een pricedrop wel lastig worden. Ook al is ie uit 2000 dan blijft het overigens wel gewoon een 1994 model als ik het goed begrijp.
 
Vd week gereden met de ZXR. Rij thuis weer de oprit op, motor uit, en niet meer te starten. Geen stroom meer.
Bekend probleem? Honda kent de spannings regelaar vb
 
Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een achterschokbreker van een zx6r oid in een zxr400 ? Welk jaar/type donorshock moet je hiervoor hebben en past dit 1 op 1? Thanks !
 
Terug
Bovenaan Onderaan