Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Die Ali rubbers kunnen gewoon, ze houden het misschien 10 jaar minder lang vol.😉
wat is niet heel lang ? als het maar half zo lang is, ben je weer voor 15 jaar gerust
een kwart is nog steeds goed voor 7,5 jaar ...
Daar hebben jullie n punt *D In dat geval zou ik dan t oude rubber van de flenzen halen, en dan die nieuwe met andere slangklem dr op...?
Wilde eerst nog wel even proberen met iets van vloeibaar rubber.. had nog t idee om loctite 5980 vloeibare pakking te gebruiken, is geen rubber maar is best sterk en blijft flexibel
 
20230722_181931.jpg


Kermit de kikker 🐸
 
Laatst bewerkt:
Nog eens proberen. Ik heb in 2019 mijn ZXR400 gekocht. Op het kenteken zit een MF sticker. Kenteken is MH-TR-61. Is de motor misschien van iemand uit dit topic geweest, of misschien kent iemand hem/haar wel. Misschien leuk om te weten dat hij nog rond rijdt.
 
Zijn er reeds tests met de splinternieuwe zxr 400 en de oude uit de 90ties op het net geplaatst?
Ik ben gisteren gaan proefzitten op de nieuwe en is zeker ok.
Benieuwd naar een duel tussen 4 cilinders.

De nieuwe zal waarschijnlijk de oude overklassen, maar niet helemaal zoekrijden. Daar is de L versie te goed voor.
 
Ik ben heel benieuwd, zal wanneer het weer wat beter is proefritje doen bij Lemstra.
Zou de ZX4R graag willen testen op circuit maar dat wordt lastig.
Maar niks wat het character van de ZXR kan vervangen
 
Kom me hier ook melden als nieuwe bezitter van een zxr 400 (1992).
Was al besmet met het 400 virus, heb al een cbr 400 rr staan. Toch kan ik als honda fan een kawa wel echt waarderen.
Ben ook wel in voor een 400 meeting. Kom uit Arnhem en zal dit topic ook volgen.
 
motor opgehaald *O* omdat er een compleet ander uitlaat systeem op zat deze nog geruild tegen een origineel systeem.
Na drie dagen flink poetsen van de motor en uitlaatstaat hij er nu weer een stukje beter bij. Vandaag, met goed weer, maar eens een rondje rijden. Zal uiteraard even wat foto's maken.....
 
Zijn er reeds tests met de splinternieuwe zxr 400 en de oude uit de 90ties op het net geplaatst?
Ik ben gisteren gaan proefzitten op de nieuwe en is zeker ok.
Benieuwd naar een duel tussen 4 cilinders.

De nieuwe zal waarschijnlijk de oude overklassen, maar niet helemaal zoekrijden. Daar is de L versie te goed voor.
De ZXR400 is een stukje lichter en voor die tijd high tech.
De nieuwe ZX4RR is meer een toermotor met hoog stuur en goedkope afwerking.
Daar mag wel een R van af vind ik.
Voor meer supersport en hogere graad van afwerking moest ik toch echt bij de ZX-6R zijn vertelde dealer.
Maar die mist ook van alles (geen ride by wire, blipper, etc) en is nagenoeg gelijk aan het 2013 model maar dan -6 pk (Euro5).
 
Oh wat leuk, woon inderdaad in Alkmaar.
Wie weet zie ik een mede ZXR 400 eigenaar rond rijden.
Die van mij staat nu helaas nog op stalling gezien er nog gesleuteld wordt aan een 636 circuitmotor
Heb hem pas net moet bij nog wel een en andere gebeuren is me eerste motor. Als je nog tips hebt met zxr 400 hoor ik het graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan