Kawasaki zx7r buggy

Kristan04

Rookie
27 mei 2019
20
5
Hallo,
Ik heb vorig jaar een buggy van marktplaats gekocht, met een kawasaki zx7r blok er in. Het was een project wat nog afgemaakt moest worden. Inmiddels is de eerste testrit een feit, alleen het probleem is dat de motor nog niet helemaal goed loopt. Hij poft de hele tijd door, alsof 1 cilinder niet ontsteekt. We zagen ook benzinedamp uit de carterontluchting komen. De olie afgetapt, en er zat inderdaad heel veel benzine in de olie. Heeft iemand een idee hoe dat komt? Compressie was goed (10 bar) bougies getest en vonken ook goed.
 

Bijlagen

  • 20190531_182320.jpg
    20190531_182320.jpg
    243,5 KB · Weergaven: 25
  • 20190531_182306.jpg
    20190531_182306.jpg
    315,7 KB · Weergaven: 31
  • 20190404_175415.jpg
    20190404_175415.jpg
    270,6 KB · Weergaven: 29
Is deze niet goed?

Normaal gesproken gebruik je liefst geen kettingspanner,tenzij het niet anders kan...
Dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, er zit geen veerweg op, dus je ketting stel je een maal , en dan wanneer hij slijt, maar op een kart b.v. worden die nooit gebruikt, daar schuif je met het blok, en zo zou ik het ook maken.
Maar jouw buggy is een hobby project, dus terug naar de tekentafel, blok goed monteren, en dan kijken hoe je met zo min mogelijk omwegen de ketting strak kunt krijgen...
 
Geen idee hoeveel druk een standard waterpomp levert. Hoe ver moet die radiateur omhoog? Als je daarbij weet hoeveel druk je pomp levert, kun je uitrekenen of het mogelijk is. Je kan natuurlijk ook gewoon testsgewijs proberen of het werkt. Desnoods zet je er een extra 12v waterpomp tussen als je heel veel omhoog moet.
 
Geen idee hoeveel druk een standard waterpomp levert. Hoe ver moet die radiateur omhoog? Als je daarbij weet hoeveel druk je pomp levert, kun je uitrekenen of het mogelijk is. Je kan natuurlijk ook gewoon testsgewijs proberen of het werkt. Desnoods zet je er een extra 12v waterpomp tussen als je heel veel omhoog moet.

Het is geen waterPOMP, maar een circulatie pomp, in een gesloten systeem maakt het niets uit, als je op een plaats water wegduwt, zet je het hele systeem in beweging, maakt niet uit hoe groot het systeem is
 
Ja oldscool thermosyphon koeling.

Maximale opvoerhoogte met een centrifugaal pompje wat in een motorblok zit is wel beperkt btw.

in een gesloten systeem hoeft hij niets op te voeren, alleen circuleren, als de pomp draait verplaatst/verdringt hij water, en dat moet achter de pomp weer aangevuld worden, en dat kan alleen uit het systeem komen
 
bij mij ging heel het blok er uit, terug er in in de juiste positie en de radiator op een plaats waar er wel koele lucht door kan stromen. tussen de balken achteraan bv, achter de luchtfilters.
 
@K@W@ je weet dat een centrifugaal pomp interne slip heeft?
De maximale druk die hij ondanks zijn interne slip kan opbouwen bepaalt de maximale opvoerhoogte.
Een centrifugaal pomp is geen verdringer pomp.
Denk in het geval van een pompje van een motorfiets dat het wel stopt bij een metertje of 2
 
@K@W@ je weet dat een centrifugaal pomp interne slip heeft?
De maximale druk die hij ondanks zijn interne slip kan opbouwen bepaalt de maximale opvoerhoogte.
Een centrifugaal pomp is geen verdringer pomp.
Denk in het geval van een pompje van een motorfiets dat het wel stopt bij een metertje of 2

Ontluchten is vaak ook een ramp als je veel van de originele constructie afwijkt.
 
@K@W@ je weet dat een centrifugaal pomp interne slip heeft?
De maximale druk die hij ondanks zijn interne slip kan opbouwen bepaalt de maximale opvoerhoogte.
Een centrifugaal pomp is geen verdringer pomp.
Denk in het geval van een pompje van een motorfiets dat het wel stopt bij een metertje of 2

Ja maar wat wil je nu?
TS heeft een half lopende buggy gekocht, waar ik al mijn twijfels over het frame, motorpositie en aandrijving heb, dat ding gaat bij een fatsoenlijke afstelling als vergif, en dan ontstaat er een discussie over de plaats van de radiator..
De waterpomp hoeft in een GESLOTEN en vol systeem, geen water op te voeren, maar alleen maar in beweging te zetten, net als bij de centrale verwarming thuis, het water zit al overal...
Dus al zet hij de radiator op het dak, de waterpomp krijgt dat wel in beweging, en dan hoef ik hier geen theoretische verhalen over cavitatie , maximale opvoerhoogte etc te houden
 
Terug
Bovenaan Onderaan