Kawasaki zx7r buggy

Kristan04

Rookie
27 mei 2019
20
5
Hallo,
Ik heb vorig jaar een buggy van marktplaats gekocht, met een kawasaki zx7r blok er in. Het was een project wat nog afgemaakt moest worden. Inmiddels is de eerste testrit een feit, alleen het probleem is dat de motor nog niet helemaal goed loopt. Hij poft de hele tijd door, alsof 1 cilinder niet ontsteekt. We zagen ook benzinedamp uit de carterontluchting komen. De olie afgetapt, en er zat inderdaad heel veel benzine in de olie. Heeft iemand een idee hoe dat komt? Compressie was goed (10 bar) bougies getest en vonken ook goed.
 

Bijlagen

  • 20190531_182320.jpg
    20190531_182320.jpg
    243,5 KB · Weergaven: 25
  • 20190531_182306.jpg
    20190531_182306.jpg
    315,7 KB · Weergaven: 31
  • 20190404_175415.jpg
    20190404_175415.jpg
    270,6 KB · Weergaven: 29
Hallo.
Ik denk dat een van de vlotternaalden in de carburateurs niet goed afsluit, hierdoor kan een cilinder vollopen met benzine.
Zijn de overloop slangen goed open, en loopt daar benzine uit?
 
Carburateurs grondig schoon maken.

Blok hangt trouwens ook veel te ver achterover. Ga er maar van uit dat het pasvlak van de carterpan, min of meer, horizontaal hoort te zitten. Niet goed voor de olieaanzuiging en afvoer, en ook niet voor je vlotter niveaus van de carburateurs.

Is dat achterframe nou echt van steigerpijp gemaakt???
 
De carburateurs (vlotter-afstelling) is niet bepaald ontworpen voor deze stand van de carburateurs. dat zal vast met de lekkage te maken hebben en waarschijnlijk op het beroerd lopen. Tel daarbij op de combinatie van pod-filters icm CV carburateurs, wat VEEL moeite kost om goed af te stellen. En als ik zo de afwerking van de hele buggy bekijk vermoed ik dat de vorige eigenaar/bouwer daar niet veel tijd in heeft gestoken.
Als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt, zou ik het blok in z'n bedoelde stand terug kantelen.
O, en er iets van een demper op zetten of op z'n minst gehoorbescherming dragen bij het rijden als je nog lang van je gehoor wil genieten.
 
Zijn de filters niet goed?

Als het inwendige van de carbs aangepast is op de filters zou het geen probleem mogen zijn. Maar dat krijg je eigenlijk alleen goed door alles op een testbank af te stellen. Nou snap ik best wel dat het gewoon een funbuggy is en dat het niet perfect afgesteld hoeft te zijn. Maar door het blok, en daarmee dus ook de carburateurs in de juiste positie te hangen, daar ga je wel (langer) plezier van het geheel mee beleven.
 
Wat een grappig ding joh! Als je van dat soort leuke zandwegen ter beschikking hebt, kun je daar dikke schik mee maken volgens mij.

Je probleem klinkt mij in de oren als voornamelijk carburatie. Zul je vast al genoeg adviezen over krijgen … *D
Maar die stand van dat blok lijkt me ook echt niet bevorderlijk te zijn.

Dus. Ik heb verder helemaal niks voor je, alleen maar dat ik het een grappig ding vind. :+:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan