Kawasaki zx6r 1998 35kw

Briandev

Rookie
29 mrt 2015
10
0
Oostkapelle
Hallo, ik ben van plan om een kawa zx6r te gaan kopen maar hij moet wel terug gedraaid worden naar 35 kw. Is dit mogelijk? En heeft iemand hier een bepaalde kit voor liggen. Ipv op het gas begrenzen.
 
Terugvoeren mag, maar je mag er vooralsnog niet op rijden (ervan uitgaande dat je A2 bezit).

Het is wel mogelijk, mijn ZX6R (1996) is begrenst naar 35 kW. Ik heb dit via MotoPort gedaan en die heeft een kit uit Duitsland gehaald van een bedrijf genaamd AlphaTechnik (of hebben mijn motor naar AlphaTechnik gestuurd, wat mij minder waarschijnlijk lijkt).
 
Terugvoeren mag, maar je mag er vooralsnog niet op rijden (ervan uitgaande dat je A2 bezit).

Het is wel mogelijk, mijn ZX6R (1996) is begrenst naar 35 kW. Ik heb dit via MotoPort gedaan en die heeft een kit uit Duitsland gehaald van een bedrijf genaamd AlphaTechnik (of hebben mijn motor naar AlphaTechnik gestuurd, wat mij minder waarschijnlijk lijkt).

Heb je het ook op je kentekenbewijs staan dan?
Begrenzen zelf zal het probleem niet zijn, alleen het officiële gedeelte op je papieren
 
Op het kentekenbewijs staat het volle vermogen. Zelf heb ik officiele papieren waarop staat dat mijn zx6r op framenummer begrensd is. Officieel mag dit niet en kan je er een bekeuring (€370) voor krijgen, mocht je een agent betreffen die er verstand van heeft en moeilijk gaat doen.

Ik weet niet of het mogelijk is om dit soort motoren officieel op kenteken te begrenzen, want voor een A1 en A2 mag dit niet. Iemand met A zou dit in principe wel mogen. Is het wel mogelijk, dan gaat het je wel wat kosten ivm keuringen etc.
 
mogelijk is het zeker. heb zojuist de rdw gebeld en zelf weten ze niet een precies hoe het zit. dus neem aan dat ome agent het ook niet weet. meerdere vrienden van mij rijden rond op oa een yamaha r6 met uitdraai op 35 kw. dus neem aan dat ik dit ook wel zou mogen.
 
Iets met aannames en moeders...
Je kan trouwens wel proberen door 'm te exporteren, te knijpen en te importeren via IKS.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem daaruit op dat het wel kan. Maar of het mag is dan weer anders. Vanwege de onduidelijkheid in wetgeving kan dat je redding zijn, maar kan je er ook keihard op gepakt worden. Ik durfde het iig niet aan met een Suzuki GSX650F.
 
Risico's zitten er zeker aan. Als je gewoon rijdt zoals je hoort te rijden op je 600cc'tje, dan heeft ome agent minder redenen om je aan te houden en uitgebreid onderzoek te doen.
 
Het mag gewoon niet, 35kW moet op kenteken staan anders krijg je (misschien) een boete als je wordt aangehouden. Verder als je iemand invalide rijd en de verzekering komt erachter dat jij het voertuig niet mag besturen zal je denk ik nooit meer motor rijden... alleen maar betalen. Maar het is natuurlijk je eigen keuze of je dat risico wilt nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan