Kawasaki ZX-7R

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.702
872
IJsselstein
Kawasaki ZX-7R uit 2000 in originele toestand.
Kilometerstand is 69877.
Motor ziet er netjes uit. Geen deuken in de tank of scheuren in de kuip.
Ondanks de kilometerstand is het blok intern nog zeer netjes. Lagers van de wielen lopen bijvoorbeeld ook nog zeer soepel.
Kleppen zijn gesteld. Motor loopt wel wat rauw stationair (carburateurs zijn nog niet schoongemaakt).

Voor zover ik weet is de motor technisch in orde.
Enig probleem met dit exemplaar is roest aan de onderkant van de linker voorpoot (aan de binnenkant die je niet ziet).
Vraagprijs is 2400 euro.
 

Bijlagen

  • DSC05297C.jpg
    DSC05297C.jpg
    213,1 KB · Weergaven: 64
  • DSC05313C.jpg
    DSC05313C.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 75
  • DSC05338C.jpg
    DSC05338C.jpg
    202,4 KB · Weergaven: 57
  • DSC05340C.jpg
    DSC05340C.jpg
    215,9 KB · Weergaven: 50
  • DSC05371C.jpg
    DSC05371C.jpg
    185,3 KB · Weergaven: 62
  • P1240536C.jpg
    P1240536C.jpg
    276,6 KB · Weergaven: 46
  • P1240554C.jpg
    P1240554C.jpg
    274,6 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
@pivo & Sjiefke; jullie zijn bevooroordeeld ;)

Update:
DSC05414C.jpg

De gewone kruiskop boutjes vervangen door RVS inbus exemplaren; dit staat toch wat netter.
Ook de (niet-standaard) hielbeschermers weggehaald. Deze leken net carbon maar waren van dik plastic.
 
je hebt wel een grappig onderschrift , voor een advertentie als deze ;)

wel een redelijk zeldzaam ( het woord uniek moet je ten alle tijde voorkomen ;) ) voorbeeld dat de km niet zijn af te zien aan de motor en de kuipdelen.
 
je hebt wel een grappig onderschrift , voor een advertentie als deze ;)

wel een redelijk zeldzaam ( het woord uniek moet je ten alle tijde voorkomen ;) ) voorbeeld dat de km niet zijn af te zien aan de motor en de kuipdelen.
Ik heb hier nog de Kawasaki catalogus liggen uit '93 toen ik mijn eerste motor kocht; en alleen de ZXR 400/750 waren in groen leverbaar. De rest ZZ-R, GPz en alle andere niet. Tegenwoordig is het precies andersom; het is helaas uitsluitend dat lelijke groen of saai zwart. B|

De vorige eigenaar was nogal dol op deze motor. Hij heeft dit exemplaar precies 10 jaar geleden laten verkiezen als mooiste van de ZXR-club en heeft toen nog op de beurs stand gestaan. Dus hij was er nogal zuinig op.
 
Ik heb hier nog de Kawasaki catalogus liggen uit '93 toen ik mijn eerste motor kocht; en alleen de ZXR 400/750 waren in groen leverbaar. De rest ZZ-R, GPz en alle andere niet. Tegenwoordig is het precies andersom; het is helaas uitsluitend dat lelijke groen of saai zwart. B|

De vorige eigenaar was nogal dol op deze motor. Hij heeft dit exemplaar precies 10 jaar geleden laten verkiezen als mooiste van de ZXR-club en heeft toen nog op de beurs stand gestaan. Dus hij was er nogal zuinig op.

de oude van Hendrie dus
 
Vandaag is de motor bij Molenaar op de dyno testbank geweest.
Resultaat was goed; voldoende vermogen en de motor draait gewoon goed.
papier100C.jpgpapier102C.jpg
Opklikken voor grote versie.
 
10 euro :+
Ik rij er gewoon op hoor, inmiddels de 71000 km gepasseerd. Binnenkort ook andere banden er onder.

Wat betreft die dyno run: Bij mijn weten is het zo dat als een motor een probleem heeft dat je dat dan merkt tijdens zo'n run.
Laatst kreeg ik een reactie van een potentiële koper die schreef '70k=revisie'
Met het resultaat van deze run kan ik aannemelijk maken dat een revisie echt nergens voor nodig is.
 
10 euro :+
Ik rij er gewoon op hoor, inmiddels de 71000 km gepasseerd. Binnenkort ook andere banden er onder.

Wat betreft die dyno run: Bij mijn weten is het zo dat als een motor een probleem heeft dat je dat dan merkt tijdens zo'n run.
Laatst kreeg ik een reactie van een potentiële koper die schreef '70k=revisie'
Met het resultaat van deze run kan ik aannemelijk maken dat een revisie echt nergens voor nodig is.

zou die man niet een tijdje in afrika moeten gaan stage lopen, of dichterbij taxibedrijven ?
mooie uitdraai hoor :t
 
10 euro :+
Ik rij er gewoon op hoor, inmiddels de 71000 km gepasseerd. Binnenkort ook andere banden er onder.

Wat betreft die dyno run: Bij mijn weten is het zo dat als een motor een probleem heeft dat je dat dan merkt tijdens zo'n run.
Laatst kreeg ik een reactie van een potentiële koper die schreef '70k=revisie'
Met het resultaat van deze run kan ik aannemelijk maken dat een revisie echt nergens voor nodig is.


Da's helaas niet waar...vaak wordt ook gezegd..doe een compressie test. Dan weet je of ie motorisch in orde is. Klopt ook niet. Doe dan een lektest. Zegt veel meer.
En er zitten geheid delen in die ruim over hun marge zitten. Kan ie nog super draaien...maar toch klopt het.
Blueprinten begint ook met revisie..en dan heeft een blok 0 km gelopen....
 
Da's helaas niet waar...vaak wordt ook gezegd..doe een compressie test. Dan weet je of ie motorisch in orde is. Klopt ook niet. Doe dan een lektest. Zegt veel meer.
En er zitten geheid delen in die ruim over hun marge zitten. Kan ie nog super draaien...maar toch klopt het.
Blueprinten begint ook met revisie..en dan heeft een blok 0 km gelopen....
Je zal vast wel gelijk hebben maar ik weet niet wat ik met jouw post aan moet? :?

Volgens mij koop je een motor als de ZX-7R om er op te rijden.
En wat je wilt is:
Dat de motor voldoende vermogen heeft.​
De de motor zuinig loopt.​
Dat de motor verder weinig onderhoud nodig heeft en verder geen problemen geeft.​
En dat je er nog vele jaren probleemloos (en met weinig kosten) op kan rijden.​
Etc...​

Voor zover mijn kennis reikt voldoet deze motor daar aan. Ik heb verder geen aanwijzingen dat er iets mis is.
Als jij denkt dat er wel iets mis is, laat het mij dan weten.
Maar ik ga geen lektest of wat dan ook uitvoeren, gewoon omdat de motor het verder prima doet.
 
Je hoeft er ook niks mee te doen. Maar vanuit technisch oogpunt kan en mag je niet zeggen dat een blok in perfecte staat is omdat hij zn vermogen haalt met een mooie run. Dat zegt helaas niks. Zijn zat blokken die dat halen en toch oliezuipen als een gek.
 
Je hoeft er ook niks mee te doen. Maar vanuit technisch oogpunt kan en mag je niet zeggen dat een blok in perfecte staat is omdat hij zn vermogen haalt met een mooie run. Dat zegt helaas niks. Zijn zat blokken die dat halen en toch oliezuipen als een gek.

Joh, het is een verkooptopic en geen discussietopic, maak er nou alsjeblieft niet het zoveelste semantische verpiswedstrijdje op MF van. Kabouter lijkt me hier gewoon een hele mooie, en volgens mij naar eer en geweten ook een hele goeie fiets te koop aan te bieden ... op een manier waarvan ik zou willen dat iedereen dat zou doen.
 
Je hoeft er ook niks mee te doen. Maar vanuit technisch oogpunt kan en mag je niet zeggen dat een blok in perfecte staat is omdat hij zn vermogen haalt met een mooie run. Dat zegt helaas niks. Zijn zat blokken die dat halen en toch oliezuipen als een gek.


Leuk hoor iemand zijn verkoop topic zo verpesten ,waar slaat dit op?
Vind jij ook niet leuk Nosfearatu mf leden verpesten een topic van jouw..
Laat hem gewoon ze motor verkopen ,jij maakt er iets vreemds van ,,waar ik het nut helemaal niet van snap.
Jij wil eigenlijk hiermee zeggen ze motor is niet goed?
Dat geloof ik niet.
Kabouter puntmuts succes met de verkoop..
 
Terug
Bovenaan Onderaan