kawasaki zephyr 550 krijgt geen vonk

toro28

MF'er
3 jul 2008
48
0
in't Durp
hoi ik heb al vele vragen hierover gezien maar ik zit met een probleempje. ik denk dat mijn CDI unit kapot is maar voordat ik er 1 koop zou ik graag jullie mening willen.
De startmotor draait goed, accu is nieuw, bougie eruit gehaald en getest geeft geen vonk.(nieuwe bougies maakt geen verschil.
De weerstand gemeten op de bobines = 2,9 ohm.
4 cilinder twee bobines, als ik contact aanzet en meet op de bobines, meet ik op de ene (zwart-Rood) 12 Volt, meet ik dan op de andere dan meet ik niets 0V.(groen-Rood)
Nu ben ik dus bang dat mijn CDI unit kapot is, of is dit een rare gedachte?
Heeft iemand nog een ander idee om het uit te sluiten?

alvast bedankt
full
 
ik heb gemeten tussen de rode en massa en daar meet ik 13 Volt.
maar als ik dan tussen de rode en zwart en rode en groen meet dan meet ik dus een verschil.
de ene 13V en de andere OVolt.
Dat zou toch ook hetzelfde moeten zijn?
 
bobijn stuurt hoogspanning naar bougies door de massa te onderbreken. als je krukas nu net zo staat dat er onsteking moet zijn op de cylinders van de bobijn met de groene draad, is die zijn massa onderbroken.

verdraai de krukas eens 180° en meet dan opnieuw.
 
Bij mijn Zephyr 1100 had ik laatst ook geen vonk, verder deed alles het wel.
Bleek dat een koperen punt in het het contactslot ingebrand was een geen contact maakte.

Probeer eens te "rommelen" met de sleutel.

succes
 
Pick op coil ook ff controleren, stekkerverbinding en even laten ketsen met een schroevendraaier. Voorzichtig langs de opnemer strijken, dan moet je bougie ook vonken.
 
Pick op coil ook ff controleren, stekkerverbinding en even laten ketsen met een schroevendraaier. Voorzichtig langs de opnemer strijken, dan moet je bougie ook vonken.

Die pick-up coil(s?) kan je toch ook doormeten? En bobines hebben dacht ik twee spoelen, primair en secundair. Die kun je allebei doormeten. Het WPHB zal voor deze dingen wel noemen welk bereik aan weerstanden acceptabel i.
 
Ik weet niet wat de waardes moeten zijn.
Maar gezien ze beide ongeveer hetzelfde zijn.
En het niet zo heel vaak gebeurd dat beide defect zijn.
Denk ik dat ze in orde zijn.

Controleer eerst eens alle beveiligingen.
Zoals killswitch ,zijstandaard , soms een switch bij de koppeling.
Neutraal schakelaar.
Dat kan door de spanningen op de juiste plekken meten.
Of gewoon doorverbinden en/of schakelaars doormeten.
 
Laatst bewerkt:
Na een middagje bezig zijn ben ik waarschijnlijk eindelijk achter het probleem gekomen.
ik heb de kabelboom nagelopen en vanaf het contactslot alles gemeten.
Het contactslot heb ik verplaatst naar achteren en heb er 1 draad tussen gedaan die waarschijnlijk al een draadbreuk had.
De draad heb ik weer vervangen en nu heb ik wel een goede vonk.
Morgen de motor verder afbouwen en dan eens starten.

bedankt voor het meedenken en de goede tips.

greetzz...
 
Terug
Bovenaan Onderaan