Kawasaki Z900RS

Deze is natuurlijk sowieso handig.

Standaard komt 'ie vrij schuin te staan:
IMG_4427.jpg


Ik heb er een boutje extra in gemaakt en een stuk gebogen, om de plaat wat minder schuin te krijgen.
IMG_9301.jpg
 
Duidelijk… ziet er inderdaad echt mooi uit 👍. Ik hou de mijne; kleinste nog in huis en kleinkinderen willen wel eens mee toeren.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag langs me dealer motor achterlaten (middenbok, haakse ventielen), verrassing er was open dag en mensen konden testritten maken. Een bakkie gedaan met andere motor lui.

Heb gisteren een aftermarket engine guard half gemonteerd, vond het niet mooi en gelijk geretourneerd. Waarom het gaat is, ik had 2 m10 bouten losgemaakt (zie foto rood omcirkeld). Ik kreeg die dingen met geen mogelijkheid terug geschroefd. Op de een of andere manier is er een 1/2 - 1,5 mm verschoven of zo. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Voor de zekerheid Tijdelijk 2 x m8 bout en moer er op gezet.
Gelukkig zei mijn dealer dat alles in orde zou komen. Is er iemand van de forum die weet wat de oorzaak is en hoe je die bout in de toekomst zonder prob. er in krijg geschroeft.

Eerlijkheidshalve bij Honda’s had ik nooit van die makkelijke zotte problemen. Onderhoud deed ik altijd zelf. Bij deze Kawa moet je voor de luchtfilter de hele tank en zo demonteren. Dat is Ff wennen voor mij.
 

Bijlagen

  • IMG_4647.jpeg
    IMG_4647.jpeg
    731 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4648.jpeg
    IMG_4648.jpeg
    761,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1038.jpeg
    IMG_1038.jpeg
    218,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1026.jpeg
    IMG_1026.jpeg
    523,7 KB · Weergaven: 0
O wat leuk.
Bij Ger vandaag gezellig bakkie gedaan, fijne vent, altijd netjes, aardig kalmste man die ik ken 😊👍. Omdat het redelijk een drukke evenements dag was, maakte een grapje dat ie mijn fiets niet per abuis moest verkopen
 
Vandaag langs me dealer motor achterlaten (middenbok, haakse ventielen), verrassing er was open dag en mensen konden testritten maken. Een bakkie gedaan met andere motor lui.

Heb gisteren een aftermarket engine guard half gemonteerd, vond het niet mooi en gelijk geretourneerd. Waarom het gaat is, ik had 2 m10 bouten losgemaakt (zie foto rood omcirkeld). Ik kreeg die dingen met geen mogelijkheid terug geschroefd. Op de een of andere manier is er een 1/2 - 1,5 mm verschoven of zo. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Voor de zekerheid Tijdelijk 2 x m8 bout en moer er op gezet.
Gelukkig zei mijn dealer dat alles in orde zou komen. Is er iemand van de forum die weet wat de oorzaak is en hoe je die bout in de toekomst zonder prob. er in krijg geschroeft.

Eerlijkheidshalve bij Honda’s had ik nooit van die makkelijke zotte problemen. Onderhoud deed ik altijd zelf. Bij deze Kawa moet je voor de luchtfilter de hele tank en zo demonteren. Dat is Ff wennen voor mij.
Al vaker gehoord dat het blok met een krik ondersteund moet worden bij het loshalen van bouten voor het plaatsen van beugels..
 
Zo... de spulletjes zitten erop!
Heel blij mee *O*

Een klein smet vlekje. Bij het vastzetten van de uitlaatbeugel op moment conform specs Kawasaki, vond één inbus kop dat een minder goed idee (begon dol te draaien... toen gestopt). Hij zit gelukkig wel goed vast. Had achteraf liever de originele bouten gebruikt.

1000037573.jpg


1000037576.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al vaker gehoord dat het blok met een krik ondersteund moet worden bij het loshalen van bouten voor het plaatsen van beugels..
Ik denk dat het iets van dien aard is, want als het m10 schroefdraad aldaar iets verschoven is, enige optie zoals je al zegt blok iets opkrikken en hopen dat het schroefgat weer goed recht staat. Afijn omdat de fiets sowieso naar de dealer ging, die zou het in orde maken. Ik zal het hem wel er naar vragen. Trouwens tegenwoordig hebben we niet eens een krik in de auto…
 
Zijn er hier Z900 RS rijders die met de Dunlop SportSmart Mk3 rijden? Hoe bevalt dat?

Ik heb tot nog toe altijd SportSmarts op m'n motoren gehad en dat beviel heel goed. Ik wil ze ook graag op de Kawa en hoor graag de ervaringen!
 
Nee helaas geen ervaring met dit type (enkel Diablo Rosso en S22). Maar een ding is zeker... alles is beter dan die GP300's ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan