Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Wij waren er om 11uur en toen was het nog niet druk zoals verwacht, de meesten zaten nog aan het ontbijt (bier ;) ). Wat foto‘s gemaakt van een paar specials en een uur later waren we al weer in Maastricht om nog wat te werken aan de ST. Die winnaar op de foto‘s van Roger is trouwens ook een vermeubelde ST, daar waren er wel meer van.

Deze vond ik redelijk geslaagd, uitgerust met een moderne mr.Turbo kit:

full
 
Laatst bewerkt:
En nog een vermeubelde ST met 260 achterband. Jammer dat die specials geen originele tellerbehuizingen houden, ik vind dat een Z (origineel of niet) deze tellers moet hebben..

full
 
Goede timing :+ Math was er net voor mij. ik was er net voor Roger (van 13 tot 15 uur) en toen ik weg reed zag ik nog 2 bekenden Ronald uit België en Joop met z'n Z1000 aankomen rijden _O-
full
 
Dank voor het plaatsen van de foto's. Toch een idee van hoe het ging. Ja de Belgen kunnen er wat van, ook in Friesland. Schijnt elk jaar zo'n feest te zijn.

Lijkt erop dat je het nodige hebt beleefd Roger, zowel met je elektra als met reizen. Maar lijkt me eerder dat je gewoon de verkeerde tassen had gebruikt. Zeker als je tanktas meer naar achter / opzij schoof...Dan is 160km geen pretje :+
 
Op de terugweg had ik de slaapzak meer als hoefijzer in de onderste tanktas gelegd waardoor de bodem zich een beetje om de tankdop heen kon vormen. Dat scheelde al veel. Het T-shirt dat ik tussen de tank en de magneten had heeft ook geen positieve bijdrage gehad. Volgende keer lagere tas en een riempje om het balhoofd. En een bagagesysteem in welke vorm dan ook. Een jaar de tijd iets te vinden. Goed te lezen dat Belgen er in Friesland ook wat van kunnen. :)
Heb je foto's of had het niets met Zeds te maken?
 
Afgelopen zondag was er weer de Classic Sprint in Eeklo (Oost-Vlaanderen). Dit is een dragrace over de 1/8 mijl (201,168 meter) voor motorfietsen uit de jaren 70. Goed weer en veel runs kunnen rijden. Er werd dit jaar gereden in de klassen tot 500cc, 500 tot 800cc en boven de 800cc. Ik reed uiteraard in de klasse 800+ cc met mijn Z1400. Het resultaat was de eerste plaats en weer een verbetering van het baanrecord: 6,981 sec. incl. reactietijd. Mijn beste tijd zonder reactietijd was 6,843 sec. Mijn beste reactietijd was 0,042 sec. Helaas was er geen betrouwbare meting van de eindsnelheid omdat een sukkel met een zijspan over de tijdwaarnemingskast en bedrading was gereden.

full
 
Op de terugweg had ik de slaapzak meer als hoefijzer in de onderste tanktas gelegd waardoor de bodem zich een beetje om de tankdop heen kon vormen. Dat scheelde al veel. Het T-shirt dat ik tussen de tank en de magneten had heeft ook geen positieve bijdrage gehad. Volgende keer lagere tas en een riempje om het balhoofd. En een bagagesysteem in welke vorm dan ook. Een jaar de tijd iets te vinden. Goed te lezen dat Belgen er in Friesland ook wat van kunnen. :)
Heb je foto's of had het niets met Zeds te maken?

Verslag stond op Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Misschien komen de foto's ooit nog terug.

Heeft niemand een kort filmpje van Eeklo waarop te zien hoe snel 6,981sec eruit ziet? Zie op Youtuub alleen oud spul
 
Laatst bewerkt:
beste Z'ers,

Ik heb jullie mening nodig.. Collega van mij heeft een Z1000ST uit 78 te koop met wat werk. de standaard lange stilstand euvels, kabelboom is slecht en ontsteking moet vernieuwd worden (zit er bij). hij wil er 900 euro voor hebben.

Op zich ben ik wel te porren voor een project, alleen weet ik niet of dit het waard is. wat denken jullie?
 
Een Z1000ST uit 1978 kan niet. Die zijn pas in 1979 op de markt gekomen. Het is moeilijk te zeggen of het de 900 euro waard is.
 
Een Z1000ST uit 1978 kan niet. Die zijn pas in 1979 op de markt gekomen. Het is moeilijk te zeggen of het de 900 euro waard is.

dan zal het een 79 er zijn. hij stuurt tzt foto's. Op marktplaats staat niet veel vergelijkingsmateriaal. wat is zoiets waard in een gemiddelde staat met een realistisch aantal km?
 
beste Z'ers,

Ik heb jullie mening nodig.. Collega van mij heeft een Z1000ST uit 78 te koop met wat werk. de standaard lange stilstand euvels, kabelboom is slecht en ontsteking moet vernieuwd worden (zit er bij). hij wil er 900 euro voor hebben.

Op zich ben ik wel te porren voor een project, alleen weet ik niet of dit het waard is. wat denken jullie?

Hoe is t lakwerk ,binnenkant tank geen roest ,org uitlaten? e.d.,pas dan kun je wat over een prijs zeggen m.i
 
Hoe is t lakwerk ,binnenkant tank geen roest ,org uitlaten? e.d.,pas dan kun je wat over een prijs zeggen m.i

Klopt!
Plaats eens een foto en de km stand dan kunnen we kijken of het een goede prijs is. ST projecten zijn duur als er veel aan moet gebeuren en er is maar weinig goed spul te krijgen. Daarnaast weet je niet of hij loopt en hoe, hoe de carbs zijn en of hij olie verbruikt en noem maar op. Bij niet lopende motoren moet je altijd uitgaan van worst case. Lopend weggezet kan namelijk ook betekenen dat hij hem (lopend) naar binnen heeft geduwd ;)
Ps: een kabelboom is nieuw niet te krijgen maar je kunt een replica kabelboom kopen van een MK2, die komt het meest in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt!
Plaats eens een foto en de km stand dan kunnen we kijken of het een goede prijs is. ST projecten zijn duur als er veel aan moet gebeuren en er is maar weinig goed spul te krijgen. Daarnaast weet je niet of hij loopt en hoe, hoe de carbs zijn en of hij olie verbruikt en noem maar op. Bij niet lopende motoren moet je altijd uitgaan van worst case. Lopend weggezet kan namelijk ook betekenen dat hij hem (lopend) naar binnen heeft geduwd ;)
Ps: een kabelboom is nieuw niet te krijgen maar je kunt een replica kanelboom kopen van een MK2, die komt het meest in de buurt.

Thx! Goede info :)

Zal morgen eens kijken of ie pics mee heeft.
 
Klopt!
Plaats eens een foto en de km stand dan kunnen we kijken of het een goede prijs is. ST projecten zijn duur als er veel aan moet gebeuren en er is maar weinig goed spul te krijgen. Daarnaast weet je niet of hij loopt en hoe, hoe de carbs zijn en of hij olie verbruikt en noem maar op. Bij niet lopende motoren moet je altijd uitgaan van worst case. Lopend weggezet kan namelijk ook betekenen dat hij hem (lopend) naar binnen heeft geduwd ;)
Ps: een kabelboom is nieuw niet te krijgen maar je kunt een replica kabelboom kopen van een MK2, die komt het meest in de buurt.

Staat al 4 jaar stil. Ontsteking moet vernieuwd. Hij is overgespoten...

Ik denk dat ik em laat staan.
 

Bijlagen

  • 9ECD501C-6B71-4564-AD94-76E7BDA1A7A3.jpeg
    9ECD501C-6B71-4564-AD94-76E7BDA1A7A3.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 38
  • CE74133F-71EC-4691-986A-7F2EB9F957E8.jpeg
    CE74133F-71EC-4691-986A-7F2EB9F957E8.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 39
  • 2E6D53DD-A91B-46FD-BD2D-4FD8359D16EA.jpeg
    2E6D53DD-A91B-46FD-BD2D-4FD8359D16EA.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 36
Voor 900 euro, vind ik het geen slechte fiets. Ziet er zo op de foto wel redelijk uit. Ontsteking vervangen? Weet je waarom dat moet? En wat er precies stuk is?
Jan
 
Voor 900 euro, vind ik het geen slechte fiets. Ziet er zo op de foto wel redelijk uit. Ontsteking vervangen? Weet je waarom dat moet? En wat er precies stuk is?
Jan

Puntjes waren minder. Had nieuwe gekocht maar die zit nu op een andere motor. Die die oude moeten vernieuwd en erin gezet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan