Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Bij goed weer komen mijn zoon, Z, ons festivaltentje en ik de sfeer proeven op de zaterdag , met overnachting naar de zondag.
Gelukkig gaat er in zo'n weekendje nog steeds meer bier in de bestuurder dan olie in de Zed, al begint die 'm ook wel te lusten. ;) Nooit gemeten hoeveel kilometer op een liter....
Mathh en Karel, zien we elkaar daar?
Wie nog meer?
 
Laatst bewerkt:
Bij goed weer komen mijn zoon, Z, ons festivaltentje en ik de sfeer proeven op de zaterdag , met overnachting naar de zondag.
Gelukkig gaat er in zo'n weekendje nog steeds meer bier in de bestuurder dan olie in de Zed, al begint die 'm ook wel te lusten. ;) Nooit gemeten hoeveel kilometer op een liter....
Mathh en Karel, zien we elkaar daar?
Wie nog meer?

Ik ben niet meer zo van de treffens, waarschijnlijk een overdosis gehad. Als jij wel gaat ben je natuurlijk merr dan welkom om in de werkplaats binnen te vallen dan zorg ik voor de inwendige mens ;)

Achteraf gezien wip ik misschien toch een uurtje binnen daar met mijn maat Jan van de MK2
 
Adres z-treffen Belgie:
De Plas, 3530 Houthalen-Helchteren, Belgium

Intikken in google maps en dan vind je het wel.
 
De Plas gevonden. Het is een recreatiegebied, maar ik krijg niet de indruk dat er ook een officiële camping bij is. Is het kamperen gewoon op een voor de gelegenheid gecreëerde camping? Anders kan het op wat het op wat je eet en drinkt na nooit gratis zijn toch?
full
 
Of kunnen we gewoon gebruik maken van de sanitaire faciliteiten die voor de bezoekers van het zwemwater aanwezig zijn, en mag je je tentje willekeurig ergens in het gras prikken?

Prima, maar voor de voorbereiding handig om een beetje te weten wat je te wachten staat. Mogen de motoren bij de tent of slaap je er honderden meters vandaan?
 
Naast De Plas is een veld met omheining. Er wordt een feesttent bij het pleintje op het veld neergezet, de tenten kunnen ook op het veld. Entree is gratis. Toiletgebouwtje staat ook op het veld. In en om de feesttent is eten en drinken te verkrijgen (tegen betaling, alles schappelijk geprijsd). ‘s Avonds speelt een band of je gaat bij het kampvuur zitten. (Indien niet afgeblazen wegens de droogte). Er worden ook prijsjes uitgereikt voor de mooiste, origineelste etc. voor de fanatiekelingen. Sfeer is super relaxed. Er zijn Belgen, Duitsers, Engelsen, Denen, Nederlanders en een heleboel ouwe Zeds in smaken en soorten. Ik ben 4 of 5 keer geweest en ik vind het echt de moeite waard!
 
Klinkt goed. Dank voor de toelichting. Bij goed weer ben ik er met zoon, zed, litertje olie, tentje en zwembroek.
 
Heel lang naar iets passend gezocht, en nu via Marktplaats eindelijk iets gevonden dat hieraan voldoet.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Beste kenners :} , Ik ben tien jaar na demontage begonnen met het weer in elkaar zetten van een gpz 1100 blok. Nu geeft het Peters handboek aan dat er op het cilinderblok twee O-ringen geplaatst moeten worden (D). Dit kan ik echter niet in de onderdelenfiches terugvinden.

Kan iemand me helpen aan het partnumber?

Alvast bedankt!
full
 
Beste kenners :} , Ik ben tien jaar na demontage begonnen met het weer in elkaar zetten van een gpz 1100 blok. Nu geeft het Peters handboek aan dat er op het cilinderblok twee O-ringen geplaatst moeten worden (D). Dit kan ik echter niet in de onderdelenfiches terugvinden.

Kan iemand me helpen aan het partnumber?

Alvast bedankt![afbeelding]

Dat moet dan 11009-1208 zijn.
 
Heeft iemand toevallig een bagagerek met tasafhouders en een achterdrager liggen verstoffen dat op een Z1000 past?
Te geef, te leen of ter overname.
Het mag een mooi chromen modelspecifiek rek zijn, maar ook een lelijk 'universeel' ding waarbij het puur om de functie gaat Het is voor incidenteel gebruik.
Het eerste zou de Z-meeting in België zijn aankomend weekend.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb last van een elektrisch probleem in mijn Z.

Tijdens voorlaatste rit de symptomen die ik hieronder nog ga beschrijven, en uiteindelijk stilgevallen met een steeds leger geraakte accu.
15 minuten opgeladen met een auto met startkabels, en wat aan de hoofdzekering gewiebeld en daarmee ben ik weer thuis gekomen en leek het probleem over, maar 't blijkt nog steeds niet goed.
De volgende rit (vandaag): motor op contact, dashboardlampjes aan, 600 m gereden, motor uitgevallen, geen lampjes meer op dashboard.
De verbinding naar de hoofdzekering leek mij al niet helemaal OK (glaszekering maakt niet zo goed contact in de voetjes), dus die heb ik vervangen door een steekzekeringhouder om slecht contact via de hoofdzekering uit te sluiten.

Nu het symptoom.
accuklemspanning onbelast : 11,6 V (ik heb 'm natuurlijk alweer wat leeggetrokken)
motor gestart, lampen uit : klemspanning 7.7 V, ook bij 4000 rpm, neutraallampje op dashboard brandt vrij flauw.
met draaiende motor parkeerlicht aan : iets meer klemspanning (waarde vergeten) neutraallampje brandt wat feller en een beetje pulserend.
met draaiende motor en ingeschakeld grootlicht: >12V klemspanning en een fel brandend neutraallampje, zoals het hoort.

Soms brand het stop lampje op het dashboard heel flauwtjes, amper zichtbaar. Het remlicht is OK, andere lamp geprobeerd, geen verschil.
Remlichtschakelaar blijven niet hangen of zo. Zonder geplaatst achterlampje brandt (knippert) het STOP indicatorlampje fel, zoals het hoort.

Het lijkt erop alsof de motor de accu leegtrekt als ie loopt, maar dat via het verlichtingscircuit 'via de achterdeur' spanning wordt aangevoerd. :?
Ik kan aan alle bekabeling die ik heb gecontroleerd niets vreemd gezien, maar het is niet zoals het hoort.

Ik ga voor de zekerheid zo nog even de lichtzekeringen nakijken, maar de verlichting brandt gewoon.

Wat is hier aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Met alleen het parkeerlicht aan 8,3V. Als ik alle lampen eruit haal blijft de klemspanning rond 7 volt en dalend, ongeacht in welke stand de lichtschakelaar staat. Dus de verhoging van de klemspanning is er echt alleen als het licht brandt. Heel heel heel vreemd. Wie helpt me op weg in deze materie?
 
Met de motor alleen op contact daalt de klemspanning ook al naar zo'n 7 volt. Met de blauwe blokstekker die van de dynamo komt eruit getrokken idem
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan