Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Heh ? Da's toch een pocket bike t.o.v. je 1000 Zedje? Wat moet je daar nu mee ? (of ben je een klein ventje van 1,65mtr) ? _O-
Haha, ja dat is wel kleiner dan de Z (en nee, ik ben gewoon gemiddeld formaat Nederlander en ben ook nog niet krimpende _O-), maar de grootte van de motorfietsen maakt mij op zich ook niet zo uit. De Z is dan de grootste. Moet dan ook wel zeggen na een hele winter op een CB250 pekelfietsje gereden te hebben het weer echt heerlijk was om de Z1000 erbij te pakken. Maar ik vind het ook prima om afstanden met de A1SS te doen of de T350. Als het maar rijdt...

(Ok, plaatje is dan in de Flevopolder, maar dat was richting Friesland en dat vind ik dan weer een heel eind met dat ding. :+ Ben nog wel van plan een keer de bergen in te gaan in Duitsland ofzo, gewoon een weekendje.)
1710790380960.png


Mooie aan de ZX4RR vind ik dat ze een kleine motorfiets hebben gemaakt waar ze niet weer zo'n 13-in-1-dozijn parallel twin hebben gezet zoals alle andere fietsen van dat formaat, maar weer mooi een mini 4 cilinder gemaakt hebben, zoals ze dat begin jaren 90 ook gedaan hebben. (Eigenlijk wat ze voor de Z650RS ook hadden moeten doen, maarja...) Heb er al op gezeten bij de motorbeurs in Utrecht en dat zat best goed, nu ben ik benieuwd hoe het rijdt. Enneuh, het is via de Kawasaki Promo tour hè... Echt kopen zal het (nog) niet worden. Mijn hart gaat altijd naar de oer Z...

Al ben ik nu wel bezig met het weer op de weg krijgen van een L en een oude S (andere merken...) :$ Ben niet echt bevangen door 1 merk.
 
Die A1SS. .
Wooowie dat is wel erg leuk , zou ik hier in de Alpen ook wel willen hebben ....
Een 2 tetter die hier boven gebruikt zou kunnen worden is mijn wens maar ik vind hier niets.
 
Haha, ja dat is wel kleiner dan de Z (en nee, ik ben gewoon gemiddeld formaat Nederlander en ben ook nog niet krimpende _O-), maar de grootte van de motorfietsen maakt mij op zich ook niet zo uit.

Mooie aan de ZX4RR vind ik dat ze een kleine motorfiets hebben gemaakt waar ze niet weer zo'n 13-in-1-dozijn parallel twin hebben gezet zoals al goed, nu ben ik benieuwd hoe het rijdt. Enneuh, het is via de Kawasaki Promo tour hè...
Nou veel plezier dan met die ZX4RR ! :]
 
Hoi Remy,
Ik vroeg dit omdat als je de toestand van de distributie onderdelen niet kent, dit nogal een gok is.
Mijn eerste Z1000 was na een paar rondjes door de straat op de hoop gelopen.
De tandwieltjes met rubber en de geleider en rollen kunnen wel eens stuk gaan als ze echt oud zijn.
Ik zou iig even je klepdeksel lichten en kijken hoe de bovenzijde er uit ziet.
Hier onder mijn 78er, een A2.
Bekijk bijlage 1974663Bekijk bijlage 1974664Bekijk bijlage 1974665
Hoi hoi, waarom heb ik nou toen niet geluisterd verdomme. Heb het blok in het nieuwe gecoate chassis gehangen, alle s
 
Hoi Remy,
Ik vroeg dit omdat als je de toestand van de distributie onderdelen niet kent, dit nogal een gok is.
Mijn eerste Z1000 was na een paar rondjes door de straat op de hoop gelopen.
De tandwieltjes met rubber en de geleider en rollen kunnen wel eens stuk gaan als ze echt oud zijn.
Ik zou iig even je klepdeksel lichten en kijken hoe de bovenzijde er uit ziet.
Hier onder mijn 78er, een A2.
Bekijk bijlage 1974663Bekijk bijlage 1974664Bekijk bijlage 1974665
Waarom heb ik nou niet naar je geluisterd, verdomme. Blok heb ik netjes in het nieuw gecoate chassis hangen, stroom op orde, maar bij t uittesten van het schakelen functioneerde alleen de 1e versnelling. Dus zijkap van de versnellingsbak losgehaald, niets raars te zien. Dan het carter er maar onderuit. Nou wat n prut ligt er in het deksel, en ook het plaatje van de spanner van de distributie ketting ligt down under. Dus das oorlog daar binnenin.
Maar goed nu gaat het blok er maar weer onderuit en ga ik het samen met vriend Wiel ook maar compleet rebuilden. Alleen voor het afstellen van de kleppen straks moet ik nog wel wat terugkoppeling zoeken. De chims heb ik niet om dit goed voor elkaar te krijgen. Maar als we zover zijn, hoop ik op hulp vanaf hier. We gaan ons beste beentje voor zetten.
 
Een Z900 en 1000 kan je alleen doorschakelen naar de tweede en boven liggende versnellingen als de assen zich draaien....
Is speciaal ontwikkeld zodat je b.v bij het stoplicht de bak heel makkelijk in z'n vrij zet omdat je niet naar de tweede versnelling kan, want de assen draaien niet.
 
positive neutral finder heet dat toch?
Superhandig. Mijn modernere fietsen hebben het alle niet dus zeker bij de SV's is soms 1-2-1-2-1-2-N.
 
Je zou het blok dus kunnen laten waar het is, cilinder en kop kan je in ingebouwde toestand verwijderen/monteren.
Tja, impulsief of hoe noemen ze dat maar het blok is er al onderuit. Dus nu ga ik er toch voor. De distributie goed controleren en eens kijken hoe de zuigertjes er uitzien. We hebben hem ff op zijn dak gelegd en moet zeggen lijkt vanaf de onderkant een vrij nieuw blok. niks geen rare dingen
of slijtage zaken tegen gekomen. wel dus dat plaatje van de kettingspanner maar dat kan er ook langer in gelegen hebben.
Ik denk dat ik, nu we toch zover zijn, ook het blok even door mijn glasparel kast haal en het geheel netjes straal. Dan komt het echt als een nieuwe tevoorschijn. Maar goed eerst even de kleppen deksel en de cilinderkop verwijderen en wie weet worden we toch nog verrast.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Tja, impulsief of hoe noemen ze dat maar het blok is er al onderuit. Dus nu ga ik er toch voor. De distributie goed controleren en eens kijken hoe de zuigertjes er uitzien. We hebben hem ff op zijn dak gelegd en moet zeggen lijkt vanaf de onderkant een vrij nieuw blok. niks geen rare dingen
of slijtage zaken tegen gekomen. wel dus dat plaatje van de kettingspanner maar dat kan er ook langer in gelegen hebben.
Ik denk dat ik, nu we toch zover zijn, ook het blok even door mijn glasparel kast haal en het geheel netjes straal. Dan komt het echt als een nieuwe tevoorschijn. Maar goed eerst even de kleppen deksel en de cilinderkop verwijderen en wie weet worden we toch nog verrast.
Ik hou jullie op de hoogte.
Glasparelen....oké kan mooi worden, mooier wordt het met wet-blast.
Dat heb ik bij die van toenmalige laten doen en ziet er dan echt uit als fabrieksnieuw.
 
Ik deel de ervaring. Ik heb er in het eerste jaar een keer op gereden. Rijdt erg soepel. Veel te soepel voor een z1000 eigenlijk. De injectie vond ik niet erg fijn bij deellast. Bij constant rijden in de stad (zeg 50 km/u) leek het net of de ketting op was. Lange en korte delen erin. Ik weet niet of het exemplarisch was en het inmiddels wel verbeterd zijn. Dat kon niemand lekker vinden. Afgezien daarvan echt een fijne en prachtige fiets en inmiddels in zowat alle klassieke kleurstellingen geleverd. 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan