Kawasaki Z1 900 Deel 9

Leuk filmpje Wilco! Ik ben vroeger vaker aan die kanten geweest, weliswaar met een ander merk maar evenzogoed genoten. Alleen had je vroeger wat minder tijd voor het uitzicht hahaha.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het al gekeken op 25 december.
Stond al een poosje geleden aangekondigd in de Duitse motorbladen.
Ben het vergeten te delen met jullie.
Zijn beide fietsen uit Horst's verzameling.
Leuk gemaakt die aflevering en twee heel nette fietsen. Beide DE iconen van de jaren '70.
 
@huizebuys: volgens mij is die rode Z900 dragracer bij Klasmo de ex Jan Bies dragracer waarmee Jan in de jaren 90 in de USB-klasse mee racete. Ik dacht dat die toen 1200 of 1260 cc was.
Ik heb overigens maar 76 km in 2018 gereden met mijn Z1400 en daarvan was ook een gedeelte op de dragstrip in Eeklo.
 
Die Rode Dragracer heeft Klasmo met veel Z 1 900 bikes & onderdelen laten overkomen uit de USA vertelde hij mij .
 
@huizebuys: volgens mij is die rode Z900 dragracer bij Klasmo de ex Jan Bies dragracer waarmee Jan in de jaren 90 in de USB-klasse mee racete. Ik dacht dat die toen 1200 of 1260 cc was.
Ik heb overigens maar 76 km in 2018 gereden met mijn Z1400 en daarvan was ook een gedeelte op de dragstrip in Eeklo.

Ik weet dat Joppen in Leende ook nog een lange tijd een Z dragracer boven had staan, weet je daar
misschien ook iets van?
 
Weet iemand wat er met de dragracer van Henk Vink gebeurd is? Die heb ik vroeger vaak gezien Big Spender.
 
Welke ? hij heeft er div. gehad enkel en dubbel blokken Ik kan het vragen aan Jan Smit . die was zijn monteur .
 
7084.jpg

Deze, foto is uit 1977.
 
Hij heeft er verschillende gehad, maar 1 van de dubbel blokkers staat in het Zweirad museum in Neckarsulm. Daar staat ook de Rocketbike die op waterstof reed,
 

Bijlagen

  • Neckar.jpg
    Neckar.jpg
    259,3 KB · Weergaven: 31
Er zijn verschillende dragracers van Henk Vink naar Frankrijk gegaan. Bobby Feeler (zwager van Eric Teboul) begon ermee. Volgens mij heeft Danny Dieudonné de 2de dubbelblokker van Henk Vink gehad.
 
Klopt als een bus Xavier ! Voor diegene die het niet wisten; deze Danny Dieudonne was een vrouw die op Vink z'n dubbelblokker reed ...
Ze kon aardig meekomen trouwens !
 
Niet helemaal Wilco . Ik heb vandaag een gesprek gehad met Jan Smit over die Roketbike van Henk die staat in een Museum met de dubbel blokker
de Roketbike van Eric Teboul ( zo heet die Man ) heeft een Replica gemaakt bij Nico Bakker Jos schurgers en Jan smit
en Eric doet daar nu demo`s mee op Santa Pod GB . Quarter mile in 5.33 Top speed 423 km . . maar we dwalen af straks zitten op het
topic van NASA . de echte Kawasaki Top fuel bikes met Nitro metanol zijn er veel geweest ieder jaar werd er vaak een nieuwe gebouwd
en de oude gesloopt of verkocht. zo ging dat bij de Big Spender
 
Blijft mooi Ted die stukjes historie van de Fast & Furious Kawa's uit die tijd. Was een markant persoon die Henk.......
 
Zeker nog happy mee.Blijft een prachtige fiets. Alleen veel te weinig gebruikt afgelopen jaar ;( 1 x Zandvoort bij circuitdag.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan