Kawasaki Z1 900 Deel 9

En het gashendel rubber wordt met tape bij elkaar gehouden . Ik vrees het ergste met de rest ?
je krijgt er wel mooie old school lak set bij
 
Zoooooooo,de afgelopen maanden alle klusjes gedaan en lopende zaken afgesloten.
Heb ik nu weer ff de tijd om in de pen te kruipen.
Van de meeste doelstellingen die ik begin 2018 heb gemaakt is weinig terecht gekomen.
Z1R (2).jpg

Door allerlei werkzaamheden is het er niet van gekomen om Zed gerelativeerde projecten op te bouwen en da's jammer en als er in 2019 geen voortgang komt kan ik maar beter met de hobby stoppen en postzegels gaan verzamelen ofzo.
2001-11-01 ZA4 (21).JPG

Ook niet veel tijd kunnen vrijmaken om met de Zed te toeren.
Het dieptepunt aller jaren en wel 3013km dit jaar gereden en da's voor mijn doen erg weinig.
Vandaag was het wel aardig weertje en ik moest nog wat boodschappen doen in Amsterdam,Hoofddorp,Lisse,Hillegom en nog op de terugweg langs Ted.
Kijk dat kan mooi op de Zed want dan stap je overal voor de deur af,geen gezeur met files en drukte en meteen een frisse neus halen.
20181228_133427.jpg

Ik heb genoten van mijn toeristische trip en ben lekker binnendoor gereden en zowaar heb ik er nog 112km erbij gesprokkeld wat het totaal brengt op 3125km (nou nou).
Onderweg nog 13x mede piloten tegen gekomen en dat valt me eigenlijk best nog wel mee.
Hoef ik in ieder geval niet zoveel te groeten vergeleken met de zomer periode.
20181228_133525.jpg

Dat het niet echt warm was getuigd de temperatuurmeter in het blok die niet verder kwam dan een schamele 60gr C ............. normaal hikt deze tussen de 80 en 100grC.
Ach blokje lekker los gereden en alles functioneerde naar behoren dus ga ik 2019 met goede vertrouwen in..............nu mag de Zed de winterslaap in en gaat de pekelfiets gebruikt worden.

Goede voornemens voor 2019 .......... meer rijden en meer bouwen...........(what else) ?
 
Mijn dieptepunt dit jaar?

Slechts 325km met de Z900 en 106km met de Z650!

Ondanks mooi weer tot ergens half November.....
Ik schaam me diep en heb mij voorgenomen dat voor 2019 zeker te gaan veranderen in positieve zin. :Y
 
Mijn dieptepunt dit jaar?

Slechts 325km met de Z900 en 106km met de Z650!

Ondanks mooi weer tot ergens half November.....
Ik schaam me diep en heb mij voorgenomen dat voor 2019 zeker te gaan veranderen in positieve zin. :Y

hahahaha ........... altijd baas boven baas..............da's zeker heeeeeeeeeel weinig............maar je hebt toch nog wel op andere motoren gereden ? (van klanten/de baas etc. helaas geen Zeds) ?
 
Ik heb nog wel wat voor Madvo 69 2 leuke ritjes naar je oude Holland 1 Recordpoging KAWASAKI deel 2 bij Nol Bikker
2 Classic Superbike Meeting ( uithoorn ) leuker kan het niet dan ben je klaar voor 2019
 
Van de baas op een vf1000r, twee1100r's en rc30. Verder nog andere van Hon.. en zijn Z650.
En natuurlijk veel klanten fietsen en niet alleen van Hon.. maar ook diverse MV's, zelfs een 750S en een Horex VR6.
Dus toch ook een Zee....
 
Als late reactie nog over de discussie van de firma Klasmo.
Voor degene die het niet weten was het doel van de eigenaren van deze zaak om in de jaren 90 vele motorsloperijen in de U.S.A. af te struinen naar bruikbare Zed motoren en onderdelen.
Vele containers vol werden naar Hamburg – Duitsland verscheept waar zei in hun zaak een waar Zed paleis creëerden.
Vele oude maar ook nieuwe artikelen vonden zo hun weg naar de Zed enthousiastelingen.
Klasmo (2).jpg

Ik had begin 2000 behoefte aan wat onderdelen w.o. tweedehands Z1000A1 remschijf ,ducktail en wat klein nieuw materiaal aan pakkingen,nokkenastandwielen,zuigerveren etc.
Ted gaf mij de hint dat Klasmo wel wat voor mij was en zo geschiede.
Door middel van mailberichten alles besteld en een afspraak gemaakt daar ik in de buurt was omdat er in Hamburg het Harley weekend gehouden werd kon ik mooi alles in levende lijve aanschouwen en ophalen.
Was geen probleem,koffie stond altijd klaar en men hield wel van een praatje..........geweldig dus.
2004 Hamburg-Klasmo (5).jpg

Het Harley gebeuren was fantastisch maar daar is hier geen doelgroep voor dus door naar het Zed gedeelte.
Dacht dat Wentorf pakweg 25km van Hamburg af ligt dus prima te doen en samen met de vrouw daar naartoe gereden.
Bij binnenkomst kleine showroom met wat rijdend materiaal in oude en nieuwe vorm zelf een dragracer.
2004 Hamburg-Klasmo (2).jpg

2004 Hamburg-Klasmo (4).jpg

Ingo achter de balie en die is een makkelijke vent dus klikte het meteen,een deel van de spullen lag al klaar en de rest moesten we nog ff zoeken en of ik een rondleiding door het bedrijf wilde ?
2004 Hamburg-Klasmo (1).jpg

Ja !!! Natuurlijk !!! vrouw geparkeerd met leesmateriaal en te drinken en wij op excursie.............
Godsamme ik was beland in LUILEKKERLAND !!!
Een hal met kratten met allerlei frames erin opgestapeld in rekken,de afdeling waar motoren nieuw werden opgebouwd,ruimtes met rekken met uitlaten,wielen,sturen,blokken,zadels,tanks,spatborden enz.van Z400,750,750,900,1000,zescilinder enz,enz. rekken met nieuwe onderdelen en speciale onderdelen en ga zo maar door.
Op een soort zoldertje lagen allerlei cilinderkoppen en cilinders van verschillende types en langs de muren lagen stapels remschijven opgestapeld.
Hij wees een stapel aan waar 4xgats remschijven lagen en ik moest er maar een nette uitzoeken voor 25DM.
Verderop een plank met ducktails.........de keuze viel op een lelijke zwarte KZ900STD exemplaar ook voor 25DM
Z1A (1).JPG

Zooooooooo dat was leuk ! Alles gescoord wat ik wilde hebben en een leuke ervaring erbij.
Door de jaren heen daar nog veel besteld en om de zoveel tijd hun met een bezoek vereerd.
Jammer dat ze niet meer bestaan.
Maar Ingo zie ik nog geregeld op beurzen of meetings.
 
O.K. laatste bericht voor het slapen gaan.
Ik was niet in Soesterberg omdat ik bij een customshow was in Bad Salzuflen-Duitsland zoals elk jaar.
Ook daar stond bij de Duitse Kawa dealer een poging om de RS op een oude Z1 te laten lijken.
Excel spaakvelgen en lawaaipapagaai uitlaten en er zullen nog wel wat items opzitten die ik ff gemist heb.

20181130_142852.jpg


Verderop stond ook een fiets van RF BikeTech met alu.spaakvelgen en een "replica" 4in4 uitlaat en wat ik beter vind,een langere ducktail..................

20181130_162131.jpg


Leuke pogingen maar ik vraag me af of we daar op zitten te wachten ?
 
Ik heb nog wel wat voor Madvo 69 2 leuke ritjes naar je oude Holland 1 Recordpoging KAWASAKI deel 2 bij Nol Bikker
2 Classic Superbike Meeting ( uithoorn ) leuker kan het niet dan ben je klaar voor 2019


Hi kawa Ted,
Wanneer is de recordpoging bij Nol?
 
Is me net ff te lastig zo in het seizoen.....
IN het seizoen heb je geen tijd en BUITEN het seizoen ligt er een meter sneeuw.....

Ik begin te snappen waarom je niet zoveel km’s kan maken :')
Jammer, je woont in een geweldig gebied om te rijden *O*.

Wat klasmo betreft; ik had net mijn eerste ( en enige) Z900 gekocht en via een brief (jaja :+) met voldoende postzegels de katalogus aangevraagd.
Man toen die op de deurmat viel heb ik een partij lopen :9~:9~:9~.
 
Mijn dieptepunt dit jaar?

Slechts 325km met de Z900 en 106km met de Z650!

Ondanks mooi weer tot ergens half November.....
Ik schaam me diep en heb mij voorgenomen dat voor 2019 zeker te gaan veranderen in positieve zin. :Y

dat is inderdaad heel weinig...
Ik dacht dat ik met zo n 5000 per jaar al mager bezig was maar je hebt altijd baas boven baas :)
 
O.K. laatste bericht voor het slapen gaan.
Ik was niet in Soesterberg omdat ik bij een customshow was in Bad Salzuflen-Duitsland zoals elk jaar.
Ook daar stond bij de Duitse Kawa dealer een poging om de RS op een oude Z1 te laten lijken.
Excel spaakvelgen en lawaaipapagaai uitlaten en er zullen nog wel wat items opzitten die ik ff gemist heb.

Bekijk bijlage 1344601

Verderop stond ook een fiets van RF BikeTech met alu.spaakvelgen en een "replica" 4in4 uitlaat en wat ik beter vind,een langere ducktail..................

Bekijk bijlage 1344606

Leuke pogingen maar ik vraag me af of we daar op zitten te wachten ?

leuk gedaan maar het is als met al die huidige retro fietsen....
ze missen mijns inziens de ziel (lees; ergernis en frustratie maar ook nostalgie) die je met het origineel wel hebt.
dit rijd ongetwijfeld prima maar tevens ook totaal emotieloos.
Geen aanpassing die dat oplost want historie en goeie herinneringen aan een model kun je niet kopen in de accesoire handel...
 
Oke dat is een excuus . jammer Ik had je graag ontmoet bij Nol Bikker met zijn mega Kawa record poging
 
Er is nog hoop ? . Zaterdag 25 Mei het moet lukken deze keer er zijn toch meer Kawa`s bij gekomen ( krijg je van mij een biertje )
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Bedankt voor het delen van het filmpje! Ik ken die Horst eigenlijk alleen van het antiekprogramma wat ie doet, Bares für rares.
Mooie beelden en, best wel diepgaande verhalen. Ik heb ervan genoten.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan