Kawasaki Z1 900 Deel 9

Altijd meelezer, ook omdat ik in een ver verleden een Z1000 heb gehad en omdat er nu 2 KZ1000's deze kant op komen.

Inmiddels de 50 gepasseerd. Mijn bescheiden lijstje:

Van de brommer (Zundapp, Kreidler (van Veen), Yamaha FS-1, Honda PC50, Honda SS50, Honda CD50) naar de motoren.

- Yamaha RD250
- Kawasaki Z1000 (helaas weg gedaan, nog steeds spijt van)
- Yamaha RD500 (helaas weggedaan, ook nog steeds spijt van)
- Kawasaki KR1-S (heb ik nog steeds)
- Yamaha RD350 YPVS
- Honda XRV750 AT

Daarna de klassiekers:

- Honda CB450 K0, K1, K2
- Honda CB72 / 77 diverse jaren
- Honda C77 dream
- Kawasaki KZ1000 (2 maal in onderdelen en onderweg naar Nederland)
 
Vanmiddag de lak set van de kawa opgehaald bij onze huisspuitert en met een Tyrap even opgehangen.

full



full
 
Mooi! Ziet er echt goed uit man!
Maar een Britse vlag op een Japanse motor... Oké, dat hoort natuurlijk wel bij Rickman...
 
Mijn leeftijd 56, ben met 27 begonnen met motorrijden

Motorlijstje in volgorde van ooit aangeschaft:

- Kawasaki Z900A4 (Uit 1976, 1988 gekocht, nog in bezit)
- BSA C11 (Uit 1952, 1992 gekocht, nog in bezit)
 
Zo ging dat vroeger :Y
Even een versnellingsbaklagertje vervangen langs de weg :+

De voorvork keerringen deed ie thuis nog even _O-
full


En dat met een CB750 kleurige tank op de achtergrond })
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik wilde deze foto's eventjes met jullie delen, sinds kort heb ik een natstraalcabine.

Voor:
39314070735_6ec31c9804_n.jpg

Na:
40211760191_cae1dfe28b_n.jpg



Sinds gisteren draait de natstraalcabine goed. Het bleek dat de compressor van 250 liter niet voldoende was. Nu zit er een 2 cillinder 600 liter achter en straalt de machine perfect.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik wilde deze foto's eventjes met jullie delen, sinds kort heb ik een natstraalcabine.

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Sinds gisteren draait de natstraalcabine goed. Het bleek dat de compressor van 250 liter niet voldoende was. Nu zit er een 2 cillinder 600 liter achter en straalt de machine perfect.

Prachtig dit! Mag ik vragen welke machine je hebt gekocht en met welke druk je straalt? Ik heb ook een 2 cylinder met 500 liter tank.
 
Prachtig dit! Mag ik vragen welke machine je hebt gekocht en met welke druk je straalt? Ik heb ook een 2 cylinder met 500 liter tank.

Hoi Math,

Het is een kast van Magnus. De druk is net onder de 4 bar. Deze is gewoon in te stellen op de kast. Het resultaat is echt verbluffend. Ik heb zelf nog een z1A blok liggen welke ik met deze kast ga stralen. Ik zal ook daar voor en na foto's van maken. Het is de bedoeling om een eigen bedrijfje te starten in natstralen. Het resultaat van smerig naar schoon geeft mij veel plezier en ik wil dit voor andere mensen ook kunnen doen.
 
Hoi Math,

Het is een kast van Magnus. De druk is net onder de 4 bar. Deze is gewoon in te stellen op de kast. Het resultaat is echt verbluffend. Ik heb zelf nog een z1A blok liggen welke ik met deze kast ga stralen. Ik zal ook daar voor en na foto's van maken. Het is de bedoeling om een eigen bedrijfje te starten in natstralen. Het resultaat van smerig naar schoon geeft mij veel plezier en ik wil dit voor andere mensen ook kunnen doen.

Wil ik ook al een tijd hebben.
Lex, ik ga jou straks een PM sturen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan