Kawasaki Z1 900 Deel 9

Om de tank optisch wat ranker te maken de zwarte streep met witte biezen van de Z1b erin laten spuiten.
De originele kleurstelling van een Z900A4 vind ik de minst mooie van heel de reeks ....dus dat was geen optie.
full
 
Om de tank optisch wat ranker te maken de zwarte streep met witte biezen van de Z1b erin laten spuiten.
De originele kleurstelling van een Z900A4 vind ik de minst mooie van heel de reeks ....dus dat was geen optie.
Wat mooi! Wat zo'n extra baan de tank er inderdaad veel minder plomp laat uitzien...
 
Foto van Rob in 1975.

[afbeelding]

Op een omgebouwde Z1-B


Niet veel later was hij groen-zilver in het gelijke design omdat er een steen door de kuip gevlogen was en er een groot gat in zat.
Daar heb ik nog geen foto van gevonden.
Deze foto vandeweek van een oude vriend van Rob ontvangen. Als het goed is zijn er nog veel meer foto´s van Rob´s motoren maar die zal zijn vrouw nog hebben.

Zal haar volgende week eens voorzichtig vragen. Zullen veel Kawa´s bij zijn maar ook andere merken.

Rob heeft zo´n dikke 100 verschillende motorfietsen gehad :}
 
100 motoren ? allemachtig, ik heb al best een paar gehad in de loop der jaren maar 100 ga ik niet meer redden denk ik... :N
 
Foto van Rob in 1975.

[afbeelding]

Op een omgebouwde Z1-B

Wat een mooie tijds opname zeg, :}
Is dit toevallig ook de motor waar hij het kontje weer van terugvond? In die special-paint?
Ik meen in 1 van de vorige deeltjes er eens wat over gelezen te hebben..

100 motoren haal ik bij lange na niet, heb er 32 gehad, en ben 52 nu, dus dat word hem niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooie tijds opname zeg, :}
Is dit toevallig ook de motor waar hij het kontje weer van terugvond? In die special-paint?
Ik meen in 1 van de vorige deeltjes er eens wat over gelezen te hebben..

100 motoren haal ik bij lange na niet, heb er 32 gehad, en ben 52 nu, dus dat word hem niet ;)

Dat klopt, dat is van deze motor.
 
Was ook de motorfiets waarbij ik achterop zittend naar mijn eerste TT in Assen ging :] :}

Rob was bijna acht jaar ouder dan ik......

Zo´n zelfde motorpak had ik aan naar de TT (van mijn toenmalige schoonzus). Had al wel eigen motorlaarzen en een (door Rob gespoten) Nolan helm in Agostini design :Y
Motorrijden was mijn toekomst *D :P
 
Mooi, al die herinneringen zo! Ik was pas 10 in '75, zag de Z900 overal rondrijden destijds, sommige wat afgedragen, andere met de meest mooie special-paints... Nu gaat iedereen voor origineel natuurlijk, toen werden de uitlaten vervangen door luide 4-1's. En het Z-virus, eerst kocht ik een Z650, die ik na een tijdje inruilde op een Z1R, een blauwe. Maar ik kreeg mijn motorrijdende bacterie toen. Mijn eerste helm was een AGV, een Ago uitvoering. En mijn eerste pak was van Lookwell,
beetje geinspireerd op het pak van Wil Hartog.
Prachtige jaren waren dat, zo eind jaren 70, begin jaren 80. :} :] :)
 
hoe oud is men hier zo gemiddeld eigenlijk ?

ikzelf ben 51 en begonnen met rijden in 1985 op fietsen uit begin/midden jaren 70.

Ik denk dat de meeste regulieren hier zo n beetje van mijn leeftijd zijn of heb ik dat fout?
 
hoe oud is men hier zo gemiddeld eigenlijk ?

ikzelf ben 51 en begonnen met rijden in 1985 op fietsen uit begin/midden jaren 70.

Ik denk dat de meeste regulieren hier zo n beetje van mijn leeftijd zijn of heb ik dat fout?

Ik ben 57, en zonder rijbewijs in mei 1977 met de eerste motor elke dag naar het werk,
na zo'n 12 maanden een oefenvergunning gekregen en 3 maanden later het roze papiertje gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 52, haalde mijn motorrijbewijs in '83. Ook met proefvergunning. Het L-plaatje met vleugelmoertje vast gezet, zodat ik bij de gemeentegrens even stopte, moertje los en het plaatje achter de kentekenplaat, rijden maar O-)
 
Ik wordt over een paar weken 62 en rijd dan 44 jaar motor. Eerst een T500, daarna GT550, daarna GT750, vanaf 1976 Z1 en Z900 en Z650. Het begin van een hele lange rij.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan