Kawasaki Z1 900 Deel 9

Mijn dochter had uit London een boekje voor mij meegenomen van Richard Hammond (ja de hamster), waarom die man nu ook een boekje moet schrijven, anyhow, best grappig maar wat kom ik hier tegen? Een Z1 stuurt niet?

IMG_9601.jpg
 
Mijn dochter had uit London een boekje voor mij meegenomen van Richard Hammond (ja de hamster), waarom die man nu ook een boekje moet schrijven, anyhow, best grappig maar wat kom ik hier tegen? Een Z1 stuurt niet?

Bekijk bijlage 1356515
Welke Japanner stuurde wel in die tijd,niet1,voor stuurfietsen was je aangewezen op oa een Rickman frame,of anders
iets Italiaans.Nou viel het op zich allemaal wel mee ,met enige rijstijl aanpassing viel er nog behoorlijk hard mee te gaan.
Maar de Rickman was een hele verbetering tegenover standaard.
 
Kijk het begin is er nu nog de Cylinder zuigers een krukas een paar carters een bak en koppeling en je hebt een NIEUW Motorblok
de volgende stap een Frame en wielen en er staat weer een Nieuwe Z 1 Ik denk dat de RS 900 niet zo goed verkoopt ?
 
Heel jammer maar helaas kan ik er niet bij zijn.....
Kom dan nèt uit het ziekenhuis, heb dan een operatie achter de rug en kan en mag daarna minimaal 3 tot 4 weken niets doen....
Anders heel graag, zo'n kratje fietst er wel in hoor.

Ook vóór de operatie zal het niets worden met motor rijden, heb nog een beetje te veel sneeuw voor de deur.
 
Dat is zeker jammer Ik denk dat het wel de laatste keer is bij Nol Bikker ? Suc6 met de operatie .
 
Heel jammer maar helaas kan ik er niet bij zijn.....
Kom dan nèt uit het ziekenhuis, heb dan een operatie achter de rug en kan en mag daarna minimaal 3 tot 4 weken niets doen....
Anders heel graag, zo'n kratje fietst er wel in hoor.

Ook vóór de operatie zal het niets worden met motor rijden, heb nog een beetje te veel sneeuw voor de deur.
Sterkte marcel
 
Ik ben een blok aan het openmaken waar vroeger mee geracet is. Op de kop staan de Initialen van ene JT. Iemand hier die weet wie dat zou kunnen zijn? Zitten mooie spulletjes in ..

full
Hier een soortgelijk verhaal. Grotere kleppen, Yoshimura nokkenassen, inlaatpoorten geflowd en CB 450 zuigers. De initialen zijn dit keer L.B.
Heeft iemand een idee?
 

Bijlagen

  • IMAG8035.jpg
    IMAG8035.jpg
    144,2 KB · Weergaven: 13
  • IMAG8038.jpg
    IMAG8038.jpg
    60 KB · Weergaven: 14
  • IMAG8039.jpg
    IMAG8039.jpg
    151,7 KB · Weergaven: 13
Ja die CB 450 zuigers werden veel gebruikt in de 1975/ 1976 door Jos Smit Motoren dan komt de 900 op 1015 cc
Jos gebruikte ook Yoshimura . dit waren sets voor klanten op straat . maar wie is L B ? dat is de grote vraag
 
Bedankt voor jullie reacties, leuk om dit te lezen van "ervaringsdeskundigen". Zelf liep ik in die tijd nog met een rammelaar.

Inmiddels weet ik iets meer over het blok. Er is met dit blok geraced, inderdaad in de jaren zeventig. Zuigers zijn 0,5 mm overmaat. De nokken assen zijn gezien de lift volgens mij Yoshimura Bonneville stage II. De uitlaat-nokkenas heeft wel schade, de rest is in goede staat. Onderblok is standaard.
De kop is geflowd bij Horeon door Johan van Kesterloo. Een verklaring voor L.B. heb ik nog niet..
 

Bijlagen

  • Yoshimura - 2.jpg
    Yoshimura - 2.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 10
  • IMAG8040.jpg
    IMAG8040.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij hier helpen aan een z900 A4 airbox? Stuur maar een PM als je wat te koop hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan