Kawasaki Z1 900 Deel 9

Als je zo`n CR set Nieuw koopt zit er een sticker op de vlotterbak met FOR RACE USE ONLY ze doen het lekker bij half tot VOL gas
dus voor op straat ? veel afstel werk op de bank . maar ze zijn wel Mooi
 
Als je toch overweegt om een Keihin CR te kopen, kun je ook eens kijken naar de Mikuni RS modellen. Bijv. de 34 mm.
 
volgens mij zijn die mikunis beduidend duurder nog?
Wat het afstellen bij deellast betreft denk ik dat dat mede lastig kan zijn als je een te grote carburateur kiest.
Ik denk dat 29 of 31 echt de max is voor een 1075cc als je op straat wilt rijden en niet alleen volgas...groter haalt mijns inziens de venturi snelheid dusdanig omlaag dat verneveling bij deellast steeds lastiger wordt en resulteerd mijns inziens dan ook in de eigenschappen die kawa ted hierboven omschrijft....
ik denk dat minder meer is icm mijn zuigerkit........
 
inderdaad je hebt gelijk...ik kan geen kleinere mikuni vinden als 34 mm...das wat groot..
 
ja ok wacht even.....

bij frank mx parts....de mikuni rs voor 937 euro maar dan vanaf 34 mm en das te groot denk ik.
die mikuni tmr is er in 32mm maar kost een idiote 1500 !!!! euro....dat moet maar even niet denk ik.
de keihin cr is er vanaf 29mm of 31 of groter en kost 940 (zie link)

Z-FEVER - KEIHIN VERGASER CR 29

ik denk dat ik dat maar doe....29 of 31 mm...of ze kwalitatief verschillen weet ik niet maar de maten waarin de keihins te krijgen zijn passen mij beter.
Ik kan ze wellicht ook via mijn werk uit de USA mee laten komen....als de dollar wat gunstig staat kan het dan nog een beetje goedkoper.
is er nog een argument om niet voor keihins te gaan?? dan hoor ik het graag...of wat de betere keuze betreft, 29 of 31mm....
 
Bij Topham in Duitsland kosten de Tmr32 zo'n € 1250.

Reperatuur setjes voor de originele carbjes van keyster of uit Japan (perfecte kwaliteit) kosten nog geen 80 euro voor 4 stuks......
 
Ik had exact dezelfde gedachten, toen ik vandaag bij de Kawa News show was, en de klassieke Zed's zag staan bij the Z-street.
Vroeg me nog af of Rob zijn Z900 er tussen zou staan.
 
Tja, dat was ook ongeveer de laatste dag dat ik mijn broer in levende lijve gezien heb.
Moet nog heel vaak aan hem denken en heb vaak het gevoel dat ik hem nog even moet bellen om nog even iets met hem te delen......
Helaas nooit meer mogelijk.

Komende 4 Januari zal het een jaar geleden zijn dat hij is overleden. Hoe snel de tijd en het leven gaan... Kan het me eigenlijk nog steeds niét voorstellen dat hij er écht niet meer is.
Maar hij blijft mijn "Grote broer" (ondanks dat ik bijna tien centimeter groter ben)
 
Het is ook zo, KwaSuz heeft gelijk. Er zijn al vele topic's die al meer dan 100 pagina's tellen, en bij de oude software werden ze gesloten bij 100.
Dus dit topic blijft, als deze software goed is, altijd bestaan. :Y
 
Vorige week bij de kawasaki show in Soesterberg geweest. Temidden van straaljagers en tanks liet kawasaki zijn nieuwe modellen 2019 zien! Prachtige setting👍 Ton stond er met wat motoren uit het museum! Blijven toch wel de toppers de Z1’s!!
 

Bijlagen

  • D9E6104D-AB27-49DA-A454-61EBBB4767AF.jpeg
    D9E6104D-AB27-49DA-A454-61EBBB4767AF.jpeg
    445,2 KB · Weergaven: 47
  • 75EAC175-0712-4534-943C-B3A6CD33F452.jpeg
    75EAC175-0712-4534-943C-B3A6CD33F452.jpeg
    490,4 KB · Weergaven: 46
Ga voor de 31mm, ik rij met 1200 cc en 34 mm flatslides, gaat prima en zeker onderin. Je nokkenas timing heeft hier ook veel invloed op, als je kijkt naar de verhouding 34 mm en 1200 cc t.o.v 31 mm met 1075 zit je zeker safe
 
ik denk dat je gelijk hebt. 31 mm is mooi door het midden denk ik.
wat je vraag betreft, een krukas is toch wel te vinden nog?
ik heb er nog 2 maar de enigste die mischien weg mag is een 1000 krukas zonder spiegroef (1000a2)
de 900 kruk gaat terug in het onderblok waar ie uit komt op reserve..
 
ben vandaag ff in houten geweest...
och och wat een drukte...mooi ff een dagje brommers kieken en wat prullen scoren....
ben er een paar jaar geleden ook eens geweest maar heb het idee dat er nu meer standhouders waren...
 
iemand nog interesse in een Zed 1 uit 1972 met gpz1100 injectie? zed1 aardig compleet,, geen uitlaat, niet originle koplamp, buddyovertrek en tmet H2? voorspatbord kleur jaffa, geen koopje GPZ origineel, lopend niet verkloot rijdt prima
 
iemand nog interesse in een Zed 1 uit 1972 met gpz1100 injectie? zed1 aardig compleet,, geen uitlaat, niet originle koplamp, buddyovertrek en tmet H2? voorspatbord kleur jaffa, geen koopje GPZ origineel, lopend niet verkloot rijdt prima
kun je me je nummer even sturen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan