Kawasaki W650 en W800 topic

Second opinion aanvragen bij Rene Stoops in Den Haag of HN (Henk) in Delft. Ze racen beide met motoren, Rene op Enduro motoren en Henk met klassieke motoren. Ze sleutelen aan motoren waar anderen geen brood meer in zien.
 
ok, goed te weten dat van ik van wijk op zich ok is (ik was de enige W650 die ze in onderhoud hadden, dus ervaring is dan niet groot....)
ik ga verder nadenken.. tic toc tic toc
 
Heb net kunnen verkopen. Op zoek nu naar een W800. Eens kijken bij de Kawasaki show in Soesterberg...
 
Ik ben alweer druk aan het sleutelen. image.jpegimage.jpeg
 
Ik vond het slecht weer, dus uiteindelijk niet gegaan. Ga in februari naar Utrecht, daar zullen ze ook wel staan. Wat was jouw indruk Iwan, wilde je al inruilen ? ;)
 
Mannen het lukte mij niet meer om in te loggen dus nieuw account aangemaakt.
Gelijk een vraag.
Bij het aftappen van de benzine krijg ik de tank niet geheel leeg dus ook niet de carburateurs.
Volgens mij blijft reserve hoeveelheid achter ondanks de kraan op reserve te zetten nadat die eerst op PRI heeft gestaan.
Wat doe ik niet goed?
Hoor het graag.
Cor
 
Hallo Cor,

Carburateurs tap je wel af aan de onderkant van de vlotterkamer tegen indrogen, maar de tank moet juist nokvol gevuld worden voor de winterslaap.
Groeten Iwan
 
Hallo Iwan
Welke stand zet je de benzine kraan om de carburateurs af te tappen en niet de tank leeg te laten lopen.
Bij de carburateurs zit aan een kant een aftap mogelijkheid
Lopen ze dan toch alle twee leeg?
Groet Cor
 
Hallo Iwan
Welke stand zet je de benzine kraan om de carburateurs af te tappen en niet de tank leeg te laten lopen.
Bij de carburateurs zit aan een kant een aftap mogelijkheid
Lopen ze dan toch alle twee leeg?
Groet Cor
Hallo Cor,

Als kraan op On staat ( open) komt de benzine ik de carburateur pas als de motor draait, dan ontstaat vacuüm en stroomt benzine vlotterkamer in.
Als je kraan loopt bij stilstand motor, dan zal die nieuwe afdichtingen nodig hebben.
Op de PRI loopt tank wel leeg.

1544560455320.png
 
Hallo Iwan,
Bedankt voor de info.
Op PRI loopt de tank leeg op de reserve na.
De reserve hoeveelheid-3 liter zal denk het zelfde zijn als op ON alleen als de motor loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan