Kawasaki W650 en W800 topic

Ik ga dit topic eens volgen 😎 midden juni een proefritje gepland op een nieuwe W800.

Wil naast m’n restauraties ook iets rijden wat up to date is en aan en gaan is en wat minder omkijken naar qua techniek (koningsas). Carburateur is ook geen probleem. W650 en W800 lijken me beiden echt mooie modellen + japanse techniek is een must voor me 😋

Wat zijn volgens jullie als ervaringsdeskundigen nou modelspecifieke aandachtspunten aan de W650 of W800?
 
Ik ga dit topic eens volgen 😎 midden juni een proefritje gepland op een nieuwe W800.

Wil naast m’n restauraties ook iets rijden wat up to date is en aan en gaan is en wat minder omkijken naar qua techniek (koningsas). Carburateur is ook geen probleem. W650 en W800 lijken me beiden echt mooie modellen + japanse techniek is een must voor me 😋

Wat zijn volgens jullie als ervaringsdeskundigen nou modelspecifieke aandachtspunten aan de W650 of W800?
Een goede beslissing om een proefrit te maken met een W800. Ik garandeer U dat U met een big smile zal afstijgen na de proefrit. Wat zijn de verschillen, voor en nadelen van de W650 en W800. De W800 mist de kickstarter en de carburateur. De kickstarter is een interessant detail wat je nooit zal gebruiken want electrisch starten gaat veel gemakkelijker. Modelspecifieke aandachtspunten zou ik niet kunnen noemen. De W800 remt iets beter dan de 650 en de W650 rijd iets prettiger dan de 800 al zullen enkele het niet eens zullen zijn met deze uitspraak, maar ik rijd natuurlijk een W650 al reeds 13 jaar zonder enig probleem. Beide types zijn uiterst betrouwbaar
 
Ik ga dit topic eens volgen 😎 midden juni een proefritje gepland op een nieuwe W800.

Wil naast m’n restauraties ook iets rijden wat up to date is en aan en gaan is en wat minder omkijken naar qua techniek (koningsas). Carburateur is ook geen probleem. W650 en W800 lijken me beiden echt mooie modellen + japanse techniek is een must voor me 😋

Wat zijn volgens jullie als ervaringsdeskundigen nou modelspecifieke aandachtspunten aan de W650 of W800?
De laatste generatie w800 (met achterschijf en ABS) stuurt en remt beter als de eerste 800 serie (trommelrem achter)

De eerste generatie w800 levert al maximaal koppel bij slechts 2500rpm,.. de nieuwe bij 4800rpm…
De eerste is daarmee meer van dikke klappen snel thuis qua karakter, de nieuwe rijd verfijnder qua karakter (koppel bouwt meer op naarmate de toeren komen). Het is te verwaarlozen, wel merkbaar.

De tweede generatie is een echte doorontwikkeling, positief…. Met behoud van de typische W signatuur.
Het koppel is waarschijnlijk wegens de milieu-eisen anders, geregeld door de secundaire gasklep die wat minder abrupt opent (2500rpm/4800rpm).

Beide zullen je niet teleurstellen,,,
 
De laatste generatie w800 (met achterschijf en ABS) stuurt en remt beter als de eerste 800 serie (trommelrem achter)

De eerste generatie w800 levert al maximaal koppel bij slechts 2500rpm,.. de nieuwe bij 4800rpm…
De eerste is daarmee meer van dikke klappen snel thuis qua karakter, de nieuwe rijd verfijnder qua karakter (koppel bouwt meer op naarmate de toeren komen). Het is te verwaarlozen, wel merkbaar.

De tweede generatie is een echte doorontwikkeling, positief…. Met behoud van de typische W signatuur.
Het koppel is waarschijnlijk wegens de milieu-eisen anders, geregeld door de secundaire gasklep die wat minder abrupt opent (2500rpm/4800rpm).

Beide zullen je niet teleurstellen,,,
Een goede beslissing om een proefrit te maken met een W800. Ik garandeer U dat U met een big smile zal afstijgen na de proefrit. Wat zijn de verschillen, voor en nadelen van de W650 en W800. De W800 mist de kickstarter en de carburateur. De kickstarter is een interessant detail wat je nooit zal gebruiken want electrisch starten gaat veel gemakkelijker. Modelspecifieke aandachtspunten zou ik niet kunnen noemen. De W800 remt iets beter dan de 650 en de W650 rijd iets prettiger dan de 800 al zullen enkele het niet eens zullen zijn met deze uitspraak, maar ik rijd natuurlijk een W650 al reeds 13 jaar zonder enig probleem. Beide types zijn uiterst betrouwbaar
Top info mannen daar kan ik wat mee 😎
 
Een goede beslissing om een proefrit te maken met een W800. Ik garandeer U dat U met een big smile zal afstijgen na de proefrit. Wat zijn de verschillen, voor en nadelen van de W650 en W800. De W800 mist de kickstarter en de carburateur. De kickstarter is een interessant detail wat je nooit zal gebruiken want electrisch starten gaat veel gemakkelijker. Modelspecifieke aandachtspunten zou ik niet kunnen noemen. De W800 remt iets beter dan de 650 en de W650 rijd iets prettiger dan de 800 al zullen enkele het niet eens zullen zijn met deze uitspraak, maar ik rijd natuurlijk een W650 al reeds 13 jaar zonder enig probleem. Beide types zijn uiterst betrouwbaar
Idd, die kickstarter is wel een item voor de puristen. (Had het graag gehad op de 800/2)
 
Ik heb wel eens een ombouw gezien van een kickstarter op een W800 door een Duiste club - Gebrüder Dotsch.

Edit: gevonden!

Ik had dat filmpje ook al eens tegengekomen op het Duitse forum, leuk. Waarschijnlijk kost deze accessoire klauwen met geld en uiteindelijk doe er weinig mee. Als je een Kickstarter wil hebben koop je een W650 naar mijn idee. Hoe gaat het verder Pieter?
 
De laatste generatie w800 (met achterschijf en ABS) stuurt en remt beter als de eerste 800 serie (trommelrem achter)
Komt dit betere stuurgedrag alleen door de achterschijfrem en de ABS, of zijn er door de jaren heen meer verbeteringen doorgevoerd? En hoe is dat in vergelijking met de W650? Ik heb zelf een W650 en die vind ik al fijn sturen. Maar is een recentere W800 nog weer beter op dit punt? Buiten de remmerij want die is sowieso wat beter neem ik aan.
 
Hoe gaat het verder Pieter?
An sich goed hoor Jan. Mis het motorrijden wel... ;( Zit een soort van in de genen - je snapt het wel. Maar het is wat het is. Recentelijk nog wel mijn ooit derde (?) motor erbij gekocht - een Suzuki GS1000. Dus de motoren zijn er nog wel - buiten de W800 - die heb ik twee jaar terug verkocht. Bad karma;)
Met jouw gezondheid alles weer goed? Ben eind mei nog bij je in de buurt - Lage Zwaluwe/Biesbosch.
 
An sich goed hoor Jan. Mis het motorrijden wel... ;( Zit een soort van in de genen - je snapt het wel. Maar het is wat het is.
Met jouw gezondheid alles weer goed? Ben eind mei nog bij je in de buurt - Lage Zwaluwe/Biesbosch.
Met mij gaat het op dit moment heel goed. Ik heb die PRRT behandelingen in het Erasmus m.c. vorig jaar gehad en daar ben ik goed uit gekomen gelukkig. Ik heb tot op heden nog niet op de motor gereden, het is mij nog te koud. Je gaat naar de Biesbosch; dat is mijn favoriete omgeving om een ritje te maken. Ik ben er van overtuigd dat je helemaal enthousiast zult worden als je daar doorheen rijd. Fantastische omgeving voor een motoritje. Toch erg jammer dat je nu niet meer kunt rijden. Ik denk er ook al wel eens over om te stoppen maar ik stel het toch steeds weer een jaartje uit. Kan een 76 jarige nog :]:]:]:]? Hier het antwoord op mijn vraag Steeds meer mensen hebben een motor, vooral 65-plussers | Economie | NU.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan