Kawasaki VN1500 met veel km's doen of niet

Eric de Graaf

Die hard MF'er
2 mei 2007
264
47
Emmeloord
Na enige tijd alweer geen motor te hebben gehad ben ik dan toch weer in de race voor een dikke cruiser.
Ik heb in het verleden met heel veel plezier op een Kawasaki VN1500 gereden en wil eigenlijk weer zoiets.
Nu ben ik de volgende tegen gekomen VN1500 classic . Op slag verliefd maar stiekem toch een hoop kilometers.
Nou ben ik daar over het algemeen niet zo bang voor, als het onderhoud maar goed is en dergelijke.

Maar toch de vraag kan deze motor dat aan of zeggen jullie zo ver mogelijk weg blijven?

Ik hoor het graag.

Groet Eric
 
Als een motor zoveel kilometers heeft gedraaid, dan hoef je niet bang te zijn dat die verwaarloosd onderhoud heeft gehad, hij had het anders nooit zo lang uitgehouden. Ja, je zal best wel wat tegen kunnen komen,, maar dit is de 1e Nomad die ik zie met zoveel km op de teller.
Loop hem evven na, desnoods met een technsich iemand die niet verliefd is en kijk even de staat van de diverse bouten na, mss is het laatste onderhoud zelf gedaan en niet iedereen kan sleutelen of heeft goed gereedschap. Zou sowieso even zadel weghalen en in accubak kijken, even cardan voelen, tikkie opbokken en wieldraaien, mijn ervaring is dat een vulcanCardan best wel goed aangeeft of die slecht is of niet (knarsend gevoel)

Het is echter wel verbazingwekkend dat de Vulcans altijd nog zo'n hoge aanschafprijs weten te behouden
 
Dank voor je tips, ik ga er eens goed naar kijken en laat de motor aan een uitgebreide inspectie ondergaan.

Groet Eric
 
De kilometers die al op de teller staan kun je er uiteraard niet zelf meer mee maken.
 
Nee, klopt, maar waarom zou je bij motoren anders denken dan bij auto's. Als dat ding er goed uitziet is er altijd met zorg en liefde mee omgegaan en wie rijdt er nog een klokje rond mee, dat zijn er maar enkele. Mijn Electraglide is 20 jaar en heeft nu 70000 km gereden. En toch noemt men een HD onbetrouwbaar. Ik heb er gezien die jonger waren en 150000 op de teller IMHO, kan je beter zo'n fiets kopen dan 1 met dezelfde leeftijd en maar 6000 op de teller, dat kreng is nog nooit warm gereden.
 
Kijk ook eens of de balhoofdlagers niet aan vervanging toe zijn. Liep ik vorig jaar tegen aan met mijn VN 1600 classic tourer (of Nomad voor de amerikanen) .Is geen halszaak, maar best een flinke klus. Ik neem aan dat dit voor de 1500 ook opgaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan