kawasaki vn 1600

misja1970

Rookie
14 jul 2019
14
3
Hallo allemaal,

ik heb mijn kawasaki gecustomized en daarna op de bank gezet en laten afstellen in Goes (tovami) met een power commander, goede prijzen en service by the way.
van 67 pk naar 70 het zijn er maar 3 maar toch het ging mij meer om de juiste afstelling (lucht, mengsel, knal).
bij het afstellen zei de monteur al dat er een dip voorkwam en dat zou inhouden dat de oliekeuze niet goed zou zijn (natte koppeling) en of dat er beginnende slijtage zou optreden van de koppelingsplaten omdat er nu iets meer pk's zijn komt dat wat sneller aan het daglicht.
vorige eigenaar heeft verteld 2 jaar geleden de frictieplaten te hebben vervangen. ik heb nu maar een compleet setje gekocht en een dikkere barrett clutch spring gekocht zodat het pakket strakker komt te zitten bij het loslaten van de koppeling en ik denk dat dit verhaal wel goed gaat komen.
maar nu ik in de tussentijd de nieuwe en juiste olie ontvangen en ingebracht heb slipt het eigenlijk nog iets meer en wat opvalt dat de 2e versnelling bij een warmgedraaide motor er soms uitschiet.
Bij halfgas niet dus dat zal dan meer bak druk zijn etc?.
ik lees verschillende scenario's met name de ergste, de motorblok laten splitsen en dan de vorken controleren en 2e gear. (2500 a 3000 euries).
voordat ik daar uberhaupt aan denk zijn er nog andere scenario's waar het misschien ook nog aan kan leggen?.
externe gear shift mechanisme heeft speling misschien daar mee beginnen? en zijn er nieuwe te vinden?
kan het toch nog een olie soort probleem zijn?
ook zit ik te denken dat het mechanisme er voor zorgt dat het maar half in de 2e versnelling komt en is dat ook af te stellen extern (veren)?.
wat ook opmerkelijk is dat zonder koppeling te gebruiken je hem zo in 2 kan zetten en ik ben bang dat dat vaker gebeurt is bij de vorige eigenaar en dat zo de 2e gear aan het begin versleten is.
ook ben ik bang dat als de koppelingsplaten gereviseerd zijn en de grip 100 procent is dat de 2e versnelling er juist nog sneller eruit knalt steeds.
dus HELP wie weet wat ik kan doen ipv rigoureus het blok laten reviseren?.

met vriendelijke groet,
Misja
 
Nou ik vrees toch echt dat er een vork krom is,juist de omschrijving die je geeft duid daar op.
een kromme vork duwt het tandwiel niet helemaal in de positie waar hij hoort te zitten,gevolg is dat
juist als je er vermogen op zet het tandwiel er uit schiet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan