Kawasaki versys 650 deel 4

Hoi,
Sinds een week rijd ik met een Versys 650 van 2009. Prima fiets hoor. Ik kom van een 1000 af en zat daar redelijk uit de wind ;).
Wat zijn de ervaringen met bijv. de MRA varioruit?
Mvg, Peter
 
de vorige eigenaar van mijn 2007 model heeft er een klein vario ruitje opgezet, ik zit volgens mij nogsteeds wat in de wind (steek er waarschijnlijk iets bovenuit) maar ik stoor mij er niet aan.
als ik een klein stukje buk zit ik wel een stuk meer uit de wind.
dit weekend bij MDI geweest in ravenstein met mn vader die een 2015 model heeft, hij heeft wel een grotere ruit gekocht, even erop gezet daar en een proefrit kunnen maken.
 
Al een tijdje lees ik wel mee op dit forum. Fantastische bron van informatie en ervaring. Dit draadje heb ik van voor naar achter uitgeplozen en ik zal het blijven volgen!
Vorige week heb ik een Versys 650 '07 aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee (ik kom van een BMW F650GS '03).
Die BMW was ook echt tof, maar wilde toch graag eens een eigen 2 cilinder een wat speelser stuur gedrag, en meer geschikt voor licht tour werk. Wellicht dat anderen die kleine f650gs als een speelfiets betitelen. Maar na mijn eerste 500km op een Versys 650, ben ik er van overtuigd dat ik een goede koop heb gedaan. Vergeleken met de Versys stuurde mijn BWM als een stadsbus. En de kawa is VLUG! (voor mij dan ;))

Dit is hem:
Kawa.JPG
 
Al een tijdje lees ik wel mee op dit forum. Fantastische bron van informatie en ervaring. Dit draadje heb ik van voor naar achter uitgeplozen en ik zal het blijven volgen!
Vorige week heb ik een Versys 650 '07 aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee (ik kom van een BMW F650GS '03).
Die BMW was ook echt tof, maar wilde toch graag eens een eigen 2 cilinder een wat speelser stuur gedrag, en meer geschikt voor licht tour werk. Wellicht dat anderen die kleine f650gs als een speelfiets betitelen. Maar na mijn eerste 500km op een Versys 650, ben ik er van overtuigd dat ik een goede koop heb gedaan. Vergeleken met de Versys stuurde mijn BWM als een stadsbus. En de kawa is VLUG! (voor mij dan ;))

Dit is hem:
Bekijk bijlage 1380943

heeft ie ooit regen gezien ? lijkt wel een nieuwe
 
De fiets is van 2007 en ziet er overall super netjes uit. De vorige eigenaar moet van poetsen hebben gehouden :-)
Soms kun je een pareltje vinden, blijft leuk. Paar weken terug heb ik een bj2009 opgehaald met 18500km. Soortgelijk verhaal, ding is nieuw. Zal binnekort wel een plaatje posten.

Veel plezier met je bike.
 
Hoi,
Sinds een week rijd ik met een Versys 650 van 2009. Prima fiets hoor. Ik kom van een 1000 af en zat daar redelijk uit de wind ;).
Wat zijn de ervaringen met bijv. de MRA varioruit?
Mvg, Peter

Uhhh , kom je van een Versys 1000 of van een ander iets 1000 .
 
Al een tijdje lees ik wel mee op dit forum. Fantastische bron van informatie en ervaring. Dit draadje heb ik van voor naar achter uitgeplozen en ik zal het blijven volgen!
Vorige week heb ik een Versys 650 '07 aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee (ik kom van een BMW F650GS '03).
Die BMW was ook echt tof, maar wilde toch graag eens een eigen 2 cilinder een wat speelser stuur gedrag, en meer geschikt voor licht tour werk. Wellicht dat anderen die kleine f650gs als een speelfiets betitelen. Maar na mijn eerste 500km op een Versys 650, ben ik er van overtuigd dat ik een goede koop heb gedaan. Vergeleken met de Versys stuurde mijn BWM als een stadsbus. En de kawa is VLUG! (voor mij dan ;))

Dit is hem:
Bekijk bijlage 1380943

Zeer netjes ,je zou het zo op de foto niet zeggen dat deze al 12 jaar is , veel :] km's met de versys .
 
Zeer netjes ,je zou het zo op de foto niet zeggen dat deze al 12 jaar is , veel :] km's met de versys .

Dank! De kilometers komen wel goed, inmiddels bijna de eerste duizend eigen kilometers aangetikt. Nu nog sparen voor alle extra spulletjes die ik er bij wil :9
 
Dagje eifel met het vrouwke
 

Bijlagen

  • 20190330_145328.jpg
    20190330_145328.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 9
  • 20190330_145110.jpg
    20190330_145110.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 10
  • 20190330_145052.jpg
    20190330_145052.jpg
    124,4 KB · Weergaven: 11
Even kort voorstellen op het Forum. Mijn naam is Stefan en ik rijd sind een een klein jaar op de Versys 650 uit 2016. Ik heb hem gekocht met 6K kmop de teller en hij staat inmiddels op een kleine 15K Ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan om hem wat uitdagender te maken. maar de beste aanpassing heb ik vorige maand gedaan. Een bezoekje aan Hyperpro in werkendamn en je herkend je motor niet meer terug. De motor is zoveel meer stabieler op het rechte stuk en bij hogere snelheden. Daarnaast blijft hij echt perfect op zijn lijn in de bochten en bij ongelijkheden in het asvalt.
Zijn er meer hier op het Forum die deze aanpassing gedaan hebben? Ik heb de voorveer laten vervangen en de achterveer. Heb wel de originele schokdemper behouden.

Een kleine waarschuwing, bij mijn motor waren de voorvork keringingen reeds verdroogt met slecht 15K kilometers dus let hierop bij je eigen motor.

p.s de foto is van Februari daar zit dus nog de originele achterveel op gemonteerd.
 

Bijlagen

  • IMG_20190203_181735_372.jpg
    IMG_20190203_181735_372.jpg
    286,5 KB · Weergaven: 15
Even kort voorstellen op het Forum. Mijn naam is Stefan en ik rijd sind een een klein jaar op de Versys 650 uit 2016. Ik heb hem gekocht met 6K kmop de teller en hij staat inmiddels op een kleine 15K Ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan om hem wat uitdagender te maken. maar de beste aanpassing heb ik vorige maand gedaan. Een bezoekje aan Hyperpro in werkendamn en je herkend je motor niet meer terug. De motor is zoveel meer stabieler op het rechte stuk en bij hogere snelheden. Daarnaast blijft hij echt perfect op zijn lijn in de bochten en bij ongelijkheden in het asvalt.
Zijn er meer hier op het Forum die deze aanpassing gedaan hebben? Ik heb de voorveer laten vervangen en de achterveer. Heb wel de originele schokdemper behouden.

Een kleine waarschuwing, bij mijn motor waren de voorvork keringingen reeds verdroogt met slecht 15K kilometers dus let hierop bij je eigen motor.

p.s de foto is van Februari daar zit dus nog de originele achterveel op gemonteerd.

Mooi kleur!! Ben benieuwd naar je verder ervaringen met Hyperpro. Zit er wel over te denken maar is nog best een uitgaaf.
 
Even kort voorstellen op het Forum. Mijn naam is Stefan en ik rijd sind een een klein jaar op de Versys 650 uit 2016. Ik heb hem gekocht met 6K kmop de teller en hij staat inmiddels op een kleine 15K Ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan om hem wat uitdagender te maken. maar de beste aanpassing heb ik vorige maand gedaan. Een bezoekje aan Hyperpro in werkendamn en je herkend je motor niet meer terug. De motor is zoveel meer stabieler op het rechte stuk en bij hogere snelheden. Daarnaast blijft hij echt perfect op zijn lijn in de bochten en bij ongelijkheden in het asvalt.
Zijn er meer hier op het Forum die deze aanpassing gedaan hebben? Ik heb de voorveer laten vervangen en de achterveer. Heb wel de originele schokdemper behouden.

Een kleine waarschuwing, bij mijn motor waren de voorvork keringingen reeds verdroogt met slecht 15K kilometers dus let hierop bij je eigen motor.

p.s de foto is van Februari daar zit dus nog de originele achterveel op gemonteerd.

Ben in december gaan informeren voor een set of de streetbox , zit er ook serieus aan te denken om het te gaan doen , maar denk dat het net als bij jou word , de combi kit , lossen veren en mijn eigen schokbrekers te behouden
 
Bij mijn Versys (parel uit 2008) was ik erg tevreden over de standaard veren aan de voorkant, dus die liet ik zo.
Maar aan de achterkant koos ik ook voor de Hyerpro veer in combinatie met standaard demper.
Ik ben nogal gevoelig voor dat paars (lekker retro) op mijn groene Kawa dus kon die veer niet weerstaan.
Ennuh de wegligging werd er ook nog merkbaar beter van.

1383256




1383250
 
Laatst bewerkt:
Mooi kleur!! Ben benieuwd naar je verder ervaringen met Hyperpro. Zit er wel over te denken maar is nog best een uitgaaf.
Bedankt!!!!!
Denk dat het aan je rijstijl ligt of je het echt nodig acht, maar de versys knapt er kwa rijstijk echt heel erg van op. Totaal koste het me net geen 500 euro maar ik vind het de uitgave meer dan waard. Mocht mijn originele schokdemper het begeven dan kan ik hem altijd nog vervangen voor 1tje van hyperpro. Maar voor nu ben ik zeer tevreden
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Versys (parel uit 2008) was ik erg tevreden over de standaard veren aan de voorkant, dus die liet ik zo.
Maar aan de achterkant koos ik ook voor de Hyerpro veer in combinatie met standaard demper.
Ik ben nogal gevoelig voor dat paars (lekker retro) op mijn groene Kawa dus kon die veer niet weerstaan.
Ennuh de wegligging werd er ook nog merkbaar beter van.

Bekijk bijlage 1383256



Bekijk bijlage 1383250
Mooie combi zo met het groen, persoonlijk ben ik voor een zwarte achterveer gegaan. Maar even een vraagje, ik heb de indruk dat je veer verkeerdom gemonteerd zit. Het progressive gedeelte van de veer zit bij jouw onder gemonteerd ipv boven.
 
Laatst bewerkt:
Foutje van Hyperpro in Werkendam zelf dan. Zij verzorgde de montage destijds. Zal wel eens ff contact met ze opnemen erover...….
 
Van een Versys 1000 model 2013
Ok dan , waarom van en Versys 1000 naar een 650 dan , vanwege de wendbaarheid van de 650 of vond je de 1000 te zwaar dan , zelf ook voor een 650 gaan kijken maar bij mij is het de 1000 geworden omdat ik veel met vrouw lief achter op rijd dus was de 650 te licht en ook te klein om met zijn tweetjes te kunnen rijden .
 
Bij mijn Versys (parel uit 2008) was ik erg tevreden over de standaard veren aan de voorkant, dus die liet ik zo.
Maar aan de achterkant koos ik ook voor de Hyerpro veer in combinatie met standaard demper.
Ik ben nogal gevoelig voor dat paars (lekker retro) op mijn groene Kawa dus kon die veer niet weerstaan.
Ennuh de wegligging werd er ook nog merkbaar beter van.

Bekijk bijlage 1383256



Bekijk bijlage 1383250

Mij werd bij 2 Hyperpro centers verteld dat het wel beter is om zowel voor als achter te doen, , zou er op neer komen dat de achterkant beter met de weg omstandigheden weg kon dan de voorkant met de originele veren , zo iets was het toch volgens mij .
 
Ja dat was mij ook bekend.
Was ook meer dat ik de looks van die paarse veer errug mooi vond.
De wegligging is prima voor mij...………..
 
Op mijn vraag aan Hyperpro welke kant van de achterveer nou boven moest, kwam het volgende antwoord.

Hallo Carl,
Bij de versys hoort het progressieve deel inderdaad onder te zitten (is een uitzondering, maar in jouw geval dus wel van toepassing)
With kind regards / Met vriendelijke groeten,

Xxxx Xxxxxx
Hyperpro Sales B.V.
Tel: +31-(0)183-678867
www.hyperpro.com
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan