Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb de versys 300 al eens gereden toen mijn versys onderhoud kreeg. En wat me opviel was dat het zadel beenhard was niet echt voor lange ritten althans voor mij niet en de vering was ook maar slappe kant. En wat het rijden betreft je moet het beestje echt uitmelken om vlotjes op de autosnelweg mee te kunnen ook op gwne wegen moet je hem in toeren rijden nu ofroad heb ik er niet mee gereden dus weet ik niet. Grtn
 
Hulp gevraagd!

Heeft er iemand een werkplaatshandboek van de 2014 uitvoering?
Heb zojuist de door de vorige eigenaar geplaatste tomtom laadkabel los geknipt om de bekabeling anders te leiden (van TT en handvatverwarming) en daarmee ergens sluiting gemaakt.

Mijn voorlampen doen het niet meer maar, de zekering is nog intact (TomTom is via voorlamp afgetapt onder het zadel). Komt geen stroom op de lamp aansluiting (lampen niet er uit gehaald, lijkt me niet nodig omdat er geen stroom is). Inmiddels zo goed als alles nagelopen en kan geen kapotte zekeringen meer vinden (die van de TT was kapot en vervangen waarna die weer deed) of andere zaken die niet meer goed zijn.

Ik wil de rest van het elektrisch circuit nalopen maar geen idee waar alles loopt. Of wat een mogelijk ander probleem kan zijn.

Tips zijn welkom!

ps. zijn kabelbreuken bij Oxford handvatverwarmingen veel voorkomend?
 
Over je PS : de schakelaar van de OXFORD handgrepen van m'n VERSYS 1000 van 3 maanden oud is reeds naar de filistijnen: een der LEDjes laat het reeds afweten...

Ik had deze handgrepen indertijd ook op een paar YAMAHA's , waar ze ettelijke jaren meegingen, maar ik vrees dat de kwaliteit recentelijk achteruitgeboerd is...
 
Nou, de laatste week niet meer, daar er in NH fors gestrooid is. Ik vind dat zonde voor mijn motor, die van dit jaar is. Na volgende week is het zachter en gaat het veel regenen. Dan ga ik weer rijden.
 
Hier nog grote toertochtjes aant rijden deze week wel mijn verhoogd scherm plaatsen ivm met regen en opspattend strooizout water wat minder op mijn kledij te laten vliegen en wat uit de wind te zitten. wat de handvatverwarming betreft ik heb ook oxford en heb er niks van problemen mee gehad enkel dat de lijm was losgekomen en dat ze rond draaiden verder heel content mee.
 
Hier rijdt de Versys ook gewoon nog bijna elke dag hoor! wel jammer dat er alweer gestrooid is, achterkant zag er wit van afgelopen week.
Ook mijn oxford doen het nog naar behoren, wel bladert het zwarte van de achterkant af op mijn bedieningspaneel. Beetje slechte kwaliteit verf vind ik.
 
ik rijd ook nog lekker elke dag zolang het niet TE glad wordt , temperatuur mag van mij gerust -25° zijn dat boeit me niet , gisteren avond wel enkele rijmplekjes gehad maar we rijden lekker voorzichtig als het minder dan 3° is :9
 
@FloX je zou de achterkant kunnen wrappen van bedieningspaneel dan heb je die zooi niet meer met verf ik heb het carbon gerwrapt. Grtn
 
Hulp gevraagd!

Heeft er iemand een werkplaatshandboek van de 2014 uitvoering?
Heb zojuist de door de vorige eigenaar geplaatste tomtom laadkabel los geknipt om de bekabeling anders te leiden (van TT en handvatverwarming) en daarmee ergens sluiting gemaakt.

Mijn voorlampen doen het niet meer maar, de zekering is nog intact (TomTom is via voorlamp afgetapt onder het zadel). Komt geen stroom op de lamp aansluiting (lampen niet er uit gehaald, lijkt me niet nodig omdat er geen stroom is). Inmiddels zo goed als alles nagelopen en kan geen kapotte zekeringen meer vinden (die van de TT was kapot en vervangen waarna die weer deed) of andere zaken die niet meer goed zijn.

Ik wil de rest van het elektrisch circuit nalopen maar geen idee waar alles loopt. Of wat een mogelijk ander probleem kan zijn.

Tips zijn welkom!

ps. zijn kabelbreuken bij Oxford handvatverwarmingen veel voorkomend?

Heeft er iemand nog tips? Bijna alles inmiddels doorgemeten en nog niets gevonden.
 
Open deur geen idee. Vrij dicht aangezien ze het met draaiende motor ook niet doen. Zal iets over het hoofd zien.

Morgen het zojuist gevonden werkplaatshandboek doorspitten.

Dan bij de schaklaar beginnen met meten en zo terug werken?
Staat er op de zekering wel spanning?
 
Ik heb de versys 300 al eens gereden toen mijn versys onderhoud kreeg. En wat me opviel was dat het zadel beenhard was niet echt voor lange ritten althans voor mij niet en de vering was ook maar slappe kant. En wat het rijden betreft je moet het beestje echt uitmelken om vlotjes op de autosnelweg mee te kunnen ook op gwne wegen moet je hem in toeren rijden nu ofroad heb ik er niet mee gereden dus weet ik niet. Grtn

Ik denk ook dat de opvolger een versys 400 gaat worden , dan is de 400 serie kompleet
 
Hallo, even voorstellen: Johan Koornstra, 61 jaar, net overgestapt naar Versys 650 uit 2016. Hiervoor had ik een BMW R1150R, deze werd me te zwaar (fysiek)
Heb dit forum vanaf deel 1 doorgelezen en al veel van de tips gebruik gemaakt zoals handvatverwarming, kuipruit verhoging, navi steun enz.
Wat ik nog niet gevonden heb is een link naar een werkplaatshandboek van het 2016 model, kan iemand mij hieraan helpen?
Vr gr Johan
 
Hallo Johan, gefeliciteerd met je Versys! Het is een fijn sturende, comfortabele fiets. Toen mijn R1200GS problemen kreeg met de ABS pomp (destijds vast wel meegekregen van Hans O. ;)) en ik sowieso al problemen had met de hanteerbaarheid (gewicht) en het op- en afstappen, ben ik vorig jaar overgestapt op een Versys 650 van 2017.

..... en vandaag een proefrit gemaakt op een R1200R van 2011....... En ja, tóch weer terug op een R (in 2008 had ik ook een R): een nóg lagere achterkant (makkelijker op- en afstappen, tja leeftijd hé :X) en vooral ook vanwege de cardan.
 
Gefeliciteerd met je keuze, ik had hiervoor ook zwaardere motor met meer pk’s. Ik mis het niet en je zult er zeker plezier van hebben. En welkom op dit sub forum.
 
Hallo Johan, gefeliciteerd met je Versys! Het is een fijn sturende, comfortabele fiets. Toen mijn R1200GS problemen kreeg met de ABS pomp (destijds vast wel meegekregen van Hans O. ;)) en ik sowieso al problemen had met de hanteerbaarheid (gewicht) en het op- en afstappen, ben ik vorig jaar overgestapt op een Versys 650 van 2017.

..... en vandaag een proefrit gemaakt op een R1200R van 2011....... En ja, tóch weer terug op een R (in 2008 had ik ook een R): een nóg lagere achterkant (makkelijker op- en afstappen, tja leeftijd hé :X) en vooral ook vanwege de cardan.
Hoi Hans, jij ook gefeliciteerd met je nieuwe BMW R1200R!, had het idd meegekregen over die GS, mijn 1150 verdacht ik ook van ABS problemen, dus verkocht, en een Versys teruggekocht. Ben bezig met het bouwen van een geautomatiseerd kettingsmeersysteem, soort Scottoiler, maar dan automatisch. Verder nog wat andere accessoires er opgezet zoals handvatverwarming, andere navisteun enz. Volgend jaar maar weer eens samen rijden?
 
Volgend jaar maar weer eens samen rijden?

Dat zullen we vast en zeker weer eens gaan doen Johan!

Ben trouwens benieuwd wat je allemaal veranderd hebt aan de Versys (fraai, zo'n oranje Versys hoor!).
 
Terug
Bovenaan Onderaan