Kawasaki versys 650 deel 4

Mogelijk, maar ik kom toch terug van een teveel aan wijzigingen aan mijn motorfietsen.

Mijn jongste ervaring met de voetsteuntjes die ik recent heb vervangen door twee verschillende, lagere versies van SW MOTECH, leerde me nog maar eens dat de originele onderdelen eigenlijk ook de beste waren...

Een fabrikant zal wellicht proberen om de zaken zo goedkoop mogelijk op te lossen, maar anderzijds weten die witte jassen in Kobé toch verdomd goed waar ze mee bezig zijn... :Y
 
Jean-pie , van welk merk is de jouwe ? en kan je een fototje plaatsen ?

Heb hem hier bij Ali Express besteld , staan er genoeg op , weet niet even hoe je gewoon een linkje maak
Motorfiets Voorspatbord Uitbreiding Extender Voor Kawasaki Versys 1000 2012 2017 KLE650 Versys 650 2010 2017 KLE 650 in Motorfiets Voorspatbord Uitbreiding Extender Voor Kawasaki Versys 1000 2012-2017 KLE650 Versys 650 2010-2017 KLE 650 van Sier covers& lijstwerk op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb nu niet even een close up foto , wel deze
360.jpg


Zie je in ieder geval iets
 
En wat is het praktische voordeel van zo'n verlengd spatbord ?

Worden de uitlaatbochten minder (snel) vuil ?

In mijn vakantie reed ik op een gegeven moment in Limburg smal weggetje berg afwaarts en iemand was zijn waterleiding aan het spoelen en dat liep allemaal naar beneden en nam veel slik mee , daar reed ik rustig over heen en de slik zat over al , mijn voorwiel spatte het echt overal , uitlaat , radiator , zelfs tot boven aan mijn voorpoten zaten de slikspetters , dus daarom heb ik zo een verleng stukje gekocht
 
Minder opspattend water/prut en met een klein boutje/moertje vastzetten.
 

Bijlagen

  • 1222258_1.jpg
    1222258_1.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 37
Heb je de kleuren al in het echt gezien? Beide niet verkeerd, wel een voorkeur voor de zilver zwarte. Jammer dat de mat groene weg is, die had mijn voorkeur. Onwijs mooie kleur.
Heb ze beide gezien.
Op de foto vond ik de groene minder mooi maar in het echt een stuk mooier dan ik had verwacht en de zwart/grijze vond ik iets tegenvallen.
Beide even mooi uiteindelijk.
Dus twijfel heel erg.
 
Vandaag in Keulen maar eens kijken hoe de kleurtjes er in het echt uit zien! Op naar de Intermot!
 
Wat betreft de bandendiscussie: iemand ervaring met de Dunlop Roadsmart 3?
Werd mij door de reperateur geadviseerd want: vernieuwend, beste keus, blablablabla enz., enz. Ik geloof dat wel maar elke euro kan maar 1 keer uitgegeven worden en om nou kilometers te maken met een niet zo'n fijne band heb ik ook niet zoveel zin in. Heb er nu Michelin Road Pilot onder liggen en die bevalt goed. Lag er al onder, en zeker niet nieuw meer, toen ik de motor kocht en ben inmiddels bijna 12.000km verder! (Vanaf 10 maart.....)
 
Jep, op mijn Versys 650, Versys 1000 en R1200GS LC.

Voor mij persoonlijk de beste sport-toerband op dit moment in droog en nat.

Warmt snel op, geeft onmiddellijk grip en slijt zeer regelmatig zonder cupping.

Met de Pilot Road 4 heb ik al een uitgelubberde band na nauwelijks 3000 km gehad in dezelfde rijomstandigheden, alsof hij met veel te weinig druk had gereden (wat niet kon op mijn GS met zijn bandendrukindicatoren).
 
Wellicht een productiefout volgens de bandenboer, maar MICHELIN gaf het niet toe...

Productiefouten zijn altijd mogelijk : ook de Dunlop Roadsmart 3 voorband van mijn Versys 1000 vertoonde een zowat onzichtbare, maar bij het rijden wel voelbare bobbel.... werd onder garantie vervangen...
 
Laatst bewerkt:
zijn er onder jullie die een verlengstuk aan hun voorste spatbord hebben ? (front fender extender)
en indien ja , is deze geschroefd of gewoon vastgeplakt ? degene die ik tegenkom lijken op de illustratie foto's allemaal geplakt met een soort van 3M kleefband . Nu lijkt het mij dat zo'n geplakte versie na een tijd loslaat of ben ik hier fout in ?

Ik heb de mijne vast gekleefd met zwarte Tec7 , 8€ voor een bus en beter dan gaten in uw spatbord te boren , is nooit los gekomen
IMG_0249.JPG
 
Tec 7 heb ik nog nooit van gehoord , ik heb er dus wel de 4 kunststof pinnetjes inzitten als extra borg , misschien was het niet nodig maar ik wou er niet aan denken als het los zou komen onder het rijden .
 
Ok , had er nog nooit van gehoord , maar moet je dan niet eerst een soort primer voor strijken zodat het dan beter hecht , vanwege het kunststof
 
Gister de koopovereenkomst getekend.
Het is de nieuwe groene geworden met voor nu valbeugels en een gps steun bij de windscherm.
Ik ga m in november ophalen omdat ik eerst nog op vakantie ga 🎉
 
Gister de koopovereenkomst getekend.
Het is de nieuwe groene geworden met voor nu valbeugels en een gps steun bij de windscherm.
Ik ga m in november ophalen omdat ik eerst nog op vakantie ga 🎉

Gaaf gefeliciteerd! Alleen, waarom een nieuwe motor in november op kenteken laten zetten? In januari 2020 is de motor op papier dan al 3 jaar oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan