Kawasaki versys 650 deel 4

ik vind het toch wel lachwekkend... er zijn 1a2 reacties die ff over ktm gingen.

doordat er iemand reageert met : bleeh bleeeh geen kawasaki versys dus oprotten met je comment [ff snel omwoord]

krijg je een tal van opmerkingen. Die meer offtopic zijn dan die 2 reacties.
Dus beter kaart je het niet meer aan want door juist daarover te gaan [azijn]zeiken worden er meer reacties geplaatst over de klacht als waar het over ging....

uiteraard is enigzins on-topic blijven wel normaal. Maar daar ging het dus ook over.



begraven niet meer over hebben.


Neemt niet weg dat ik de versys wel een mooie brommert vind. Vooral die nieuwere modellen.
Maar als er hier weer eens een komt dan wel de 1000, Simpelweg puur en alleen al voor de rijeigenschappen van een 4cil. ik vind een 4cil. gewoon veel fijner rijden. vooral in en om wijken/dorpen. dat tokkelt veel relaxter rustiger gasrespons.. 2cil. vind ik dan zo onrustig.

stond bij de dealer een hele mooie. groene uiteraard maar dat leek wel een soort van mat groen metallic lak ofzo. heeeeeel appart maar echt mega mooi.

imo moet een kawa toch ook wel groen zijn. al is de witte ook nog wel mooi, Maar imo dus kawa = mean green
 
Zo heb toch maar terug fonkel nieuwe zijkoffers gekocht van kawasaki met binnentassen. Van een dame die ze niet gebruikt om dat ze er zijkoffers van touratech heeft op gemonteerd. Was trouwens mooie prijs 625€ ipv 740€ die de dealers vragen. Alles compleet en mooi nog in de verpakkingen. Hopelijk zijn deze nu wel waterdicht want ik heb mijn originele koffers verkocht omdat er water in kwam.
 
Zo heb toch maar terug fonkel nieuwe zijkoffers gekocht van kawasaki met binnentassen. Van een dame die ze niet gebruikt om dat ze er zijkoffers van touratech heeft op gemonteerd. Was trouwens mooie prijs 625€ ipv 740€ die de dealers vragen. Alles compleet en mooi nog in de verpakkingen. Hopelijk zijn deze nu wel waterdicht want ik heb mijn originele koffers verkocht omdat er water in kwam.

Ik dacht dat je de originele ook te klein vond?
 
Yep klopt tegenover mijn givi tassen van elks 45 liter zijn ze wel klein maar als het regent moet ik er zo'n hoes over trekken en ben eentje kwijt gespeeld op de autosnelweg. En daar komt dan nog bij dat ik telkens een heel buizenframe moet monteren wat toch telkens weer een karwei is om terug eraf te halen en te monteren want is anders lelijk zicht. Toch maar beslist om terug de originele koffers te monteren en een grote roltas van 60 liter mee te zeulen. Dit systeem gebruik ik voor de zijtassen GIVI Zijtasbeugels met easy lock be in combinatie met de givi easy range tassen
 
Laatst bewerkt:
Yep klopt tegenover mijn givi tassen van elks 45 liter zijn ze wel klein maar als het regent moet ik er zo'n hoes over trekken en ben eentje kwijt gespeeld op de autosnelweg. En daar komt dan nog bij dat ik telkens een heel buizenframe moet monteren wat toch telkens weer een karwei is om terug eraf te halen en te monteren want is anders lelijk zicht. Toch maar beslist om terug de originele koffers te monteren en een grote roltas van 60 liter mee te zeulen. Dit systeem gebruik ik voor de zijtassen GIVI Zijtasbeugels met easy lock be in combinatie met de givi easy range tassen

:t

En daarbij staat het natuurlijk beter!
 
ik vind het toch wel lachwekkend... er zijn 1a2 reacties die ff over ktm gingen.

doordat er iemand reageert met : bleeh bleeeh geen kawasaki versys dus oprotten met je comment [ff snel omwoord]

krijg je een tal van opmerkingen. Die meer offtopic zijn dan die 2 reacties.
Dus beter kaart je het niet meer aan want door juist daarover te gaan [azijn]zeiken worden er meer reacties geplaatst over de klacht als waar het over ging....

uiteraard is enigzins on-topic blijven wel normaal. Maar daar ging het dus ook over.



begraven niet meer over hebben.


Neemt niet weg dat ik de versys wel een mooie brommert vind. Vooral die nieuwere modellen.
Maar als er hier weer eens een komt dan wel de 1000, Simpelweg puur en alleen al voor de rijeigenschappen van een 4cil. ik vind een 4cil. gewoon veel fijner rijden. vooral in en om wijken/dorpen. dat tokkelt veel relaxter rustiger gasrespons.. 2cil. vind ik dan zo onrustig.

stond bij de dealer een hele mooie. groene uiteraard maar dat leek wel een soort van mat groen metallic lak ofzo. heeeeeel appart maar echt mega mooi.

imo moet een kawa toch ook wel groen zijn. al is de witte ook nog wel mooi, Maar imo dus kawa = mean green

Ik had de Versys 650 en nu de Versys 1000.

Is een kwestie van lichtvoetigheid vs. kracht en ruimte.

Van beiden was/ben ik erg tevreden....
 
Gisteren tot de conclusie gekomen dat er maar 1bar druk in mijn voorband was geblazen door mijn bandenboer:mad: ipv van de 2,25 bar die er in moet. Heb ik dus al de tijd dat ik de ride on er in heb laten doen met te lage spanning gereden en daarom dat hij dus niet lekker meer reed nu terug op druk en en jawel hij rijd terug als van ouds en merk je niets meer van het spul er in. Heb gisteren hem dan ook maar eens terug bezoekje gebracht om hem op de hoogte te brengen van zijn blunder zegt hij dat hij er wel genoeg druk in gedaan had maar dat wss het ventiel beetje lekt dat dan maar is afgezeept en nee hoor niks mis met ventiel:sneaky: stond hij met mond vol tanden:p
 
Gisteren tot de conclusie gekomen dat er maar 1bar druk in mijn voorband was geblazen door mijn bandenboer:mad: ipv van de 2,25 bar die er in moet. Heb ik dus al de tijd dat ik de ride on er in heb laten doen met te lage spanning gereden en daarom dat hij dus niet lekker meer reed nu terug op druk en en jawel hij rijd terug als van ouds en merk je niets meer van het spul er in. Heb gisteren hem dan ook maar eens terug bezoekje gebracht om hem op de hoogte te brengen van zijn blunder zegt hij dat hij er wel genoeg druk in gedaan had maar dat wss het ventiel beetje lekt dat dan maar is afgezeept en nee hoor niks mis met ventiel:sneaky: stond hij met mond vol tanden:p


Bandenboer of Kawa-dealer ?
Want diens compressor heeft kuren....
 
Laatst bewerkt:
Ja ben ook blij dat het terug in orde is. Maar ga denk in de toekomst zelf mijn banden plaatsen heb gezien dat het niet zo moeilijk is en balanceren hoeft niet meer met ride on. @edraket vandaag nieuw bedrading geplaatst iets dikker en dan de handvatverwarming erop samen met de zadelverwarming. Hopelijk zwaar genoeg afgezekerd. Sws de versys terug in elkaar puzzelen en testen morgenvroeg .
 
Mooie dag om te rijden, al was het dan woon/ werk. Inmiddels 6000 km, en de scepcis over de matte kleur bleek ongegrond. Blijft mooi, ook na vaak wassen vanwege insecten e.d. B056A301-4DD5-4C8B-ABA1-D9C1987887D4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
afgelopen weekend had ik een motorweekendje in het hoge noorden.
ondanks dat ik de versys nu 3 weken in bezit heb voelt het al vertrouwd aan en heb ik heerlijk gereden!
hier en daar een aantal leuke bochten gehad waar je de motor lekker in kan sturen en vervolgens even het gas erop, ik heb de hele dag met een glimlach van oor tot oor rond gereden.
 
Mooie dag om te rijden, al was het dan woon/ werk. Inmiddels 6000 km, en de scepcis over de matte kleur bleek ongegrond. Blijft mooi, ook na vaak wassen vanwege insecten e.d.Bekijk bijlage 1327329

Hier ook hoor, was mijn motor toch geregeld en hij ziet er nog steeds uit alsof hij net uit de showroom komt. Was afgelopen week bij de dealer en die baalt verschrikkelijk dat die kleur er niet meer is. Krijgt nog geregeld belletjes of hij niet toevallig nog die keur heeft staan.
 
Weet eigenlijk niet of ik hem al geplaatst had.
Maar dit is een fotootje van onze vakantie naar de Vogeze eind Mei begin Juni.
34138880_10156558300618534_7063076411216494592_o.jpg
 
Mooie foto maar sorry, dat staketsel voor je zijkoffers ziet er echt niet uit.... is dat origineel van Kawasaki ?
Is origineel van kawasaki bij het 'tour' pakket. Ik vind het ook niet mooi maar om het telkens eraf te gaan schroeven zie ik ook niet zitten.
Gebruik de koffers regelmatig.
 
zeg ik wou eens informeren of er hier versys rijders zijn die de vork olie al vervangen hebben want die van mij zit er al zo'n bijna 60000km in en ik heb gezien dat hyperpro aanbeveeld om het elke 20000 km de olie te verversen. nu ik heb geen klagen dat hij niet goed meer veerd ofzo maar kan toch niet goed zijn voor de geleidingsbussen en de klepjes die in de veerpoten zitten. en door de warmte zal de olie ook wel van zijn eigenschappen verliezen.
 
Ik heb toevallig vorige week mijn motor een beurt laten geven bij Hyperpro, nieuwe veren voor en achter en nieuwe olie.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de motor er zo onder vandaan zou komen. Slakken op de weg voel je nagenoeg niet meer, haast geen duiken bij remmen en optrekken.
Overall is het weg gedrag véél rustiger.
Qua prijzen hoef je het ook niet echt te laten, de vering zelf was € 260,00 en de montage € 180,00, incl. neopreen "sokken" die de voorvork beschermen tegen opspattende steentjes en weersinvloeden tijdens de winter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan