Kawasaki versys 650 deel 4

Zoiets zou het idd geweest kunnen zijn.
Ding gister besteld. Waarschijnlijk morgen binnen.alles is al gedemonteerd kwa kapwerk dus klik en play hopelijk.
Benzine meter werkt hopelijk dan ook weer. En anders ff de tripmeter in de gaten houden en na ong 200km tanken. Hoeveel rijden jullie gemiddeld op een tank?
 
500km....... damn.... oke. Ik ga dat doorgeven aan mijn pa. De versys is van hem namelijk. Pfff ik ga met mijn mt09 tracer mischien de helft halen kwa km hahahaha maja dat ligt vooral aan mijn rechter hand;)
 
heb ooit in duitsland 570km met een tank gereden. ik rijd ook wel sportief hoor. maar mt 09 heeft ook iets meer paardjes en cilindertje meer dus is normaal dat het verbruik iets hoger wordt. mvg
 
Hoi hallo :)

Bij deze meldt zich een nieuwe Kawasaki Versys 650 rijder :]

Ik rij nu ongeveer 3 jaar en iets meer dan 33k km en gebruikte hiervoor een BMW F800ST uit 2006. Helaas moest ik daar dit jaar afscheid van nemen. Na veel proefrijden op veel verschillende motoren is mijn keuze gevallen op de Versys 650 model 2018 *O*

Hoewel hij best nog hoog is pas ik er met mijn 1.64m toch goed op (na wat verlagen door de dealer). Ik hoop in dit topic van alles te kunnen vinden en leren over hoe wel of juist niet om te gaan met deze specifieke fiets. Mijn doel is om beter en meer relaxed te kunnen rijden. Woon - werk en vakanties. Echte touren in eigen land doe ik niet zo veel.

Veel rijplezier 8-)

O ja, zijn er mensen hier die rijden met een SW Motech City tanktas? Na wat gedoe met overzetten valt de tas niet erg lekker in zijn lockring. Iemand toevallig ervaring mee?

Groetjes,

Chantal
 
Welkom, goede keuze gemaakt. Welke kleur van het 2018 model heb je? Er is met het instellen van de vering veel te verbeteren aan het rijgedrag, welke opzich al niet slecht is. Ook in NL kan je leuke toertjes maken hoor!

Edit: ik zie het al. Je hebt dezelfde dealer trouwens. Prima zaak!
 
Wat zou er nog verbeterd kunnen/moeten worden aan het rijgedrag @Sergio? (ik voel me wel echt leek he nu, maar toch...)

Ik weet dat er in NL heel mooi getoerd kan worden, ik geniet iedere dag van de kleine wondertjes in mijn eigen omgeving :) toch neem ik gewoonweg vaak de tijd niet om op een vrij moment op de motor te springen en te gaan rijden. So much to do and so little time...
 
Oh, ik ben ook geen expert hoor. Maar afhankelijk van het gewicht(berijder en bagage) kan je de vering afstellen door veervoorspanning(linker poot) en uitgaande demping ( rechter poot) wat beter afstemmen. Maar als je lekker rijdt is het ok toch?

Ik rijd vaak woon/werk en maak graag toertjes. Sinds 2 jaar ook buitenland met mensen die daar meer ervaring mee hebben. Erg leuk.
 
Hoi hallo :)

Bij deze meldt zich een nieuwe Kawasaki Versys 650 rijder :]

Ik rij nu ongeveer 3 jaar en iets meer dan 33k km en gebruikte hiervoor een BMW F800ST uit 2006. Helaas moest ik daar dit jaar afscheid van nemen. Na veel proefrijden op veel verschillende motoren is mijn keuze gevallen op de Versys 650 model 2018 *O*

Hoewel hij best nog hoog is pas ik er met mijn 1.64m toch goed op (na wat verlagen door de dealer). Ik hoop in dit topic van alles te kunnen vinden en leren over hoe wel of juist niet om te gaan met deze specifieke fiets. Mijn doel is om beter en meer relaxed te kunnen rijden. Woon - werk en vakanties. Echte touren in eigen land doe ik niet zo veel.

Veel rijplezier 8-)

O ja, zijn er mensen hier die rijden met een SW Motech City tanktas? Na wat gedoe met overzetten valt de tas niet erg lekker in zijn lockring. Iemand toevallig ervaring mee?

Groetjes,

Chantal


hoi Channie , welkom hier :W, mijn versys is nu 1 jaar oud en zelfs met de vering helemaal standaard afgesteld rijd ie heerlijk hoor , de neus van de motor duikt dan wel redelijk bij stevig remmen , dit kan je makelijk verhelpen door de vering wat strakker af te stellen maar dat gaat natuurlijk altijd een beetje ten koste van het zachte verings gedrag.
Heb je geen fotos van je SW Motech City tanktas op je versys gemonteerd ? heb namelijk zin om er ook zo één aan te schaffen maar wou eerst ergens een foto vinden om de pasvorm op de motor te kunnen bekijken . ik heb er momenteel een sw motech engage tanktas op en die past super mooie qua pasvorm.
 
Ik ben ook op zoek naar zo een klein tank tasje , heb zelf een versys 1000 met boven op mijn stuur mijn TomTom, past dat dan zo een tanktas of zit dan mijn TomTom in de weg , want die SW motech engage is wel een mooi exemplaar .
 
Deze morgen de versys nog is flink gewassen. En daarna naar zeeland gaan toeren. En lekkere kibbeling gegeten.
20190610_095458.jpg
 

Bijlagen

  • 20190610_124634.jpg
    20190610_124634.jpg
    141,7 KB · Weergaven: 21
  • 20190610_140846.jpg
    20190610_140846.jpg
    195,3 KB · Weergaven: 17
  • 20190610_140825.jpg
    20190610_140825.jpg
    167,3 KB · Weergaven: 19
  • 20190610_155012.jpg
    20190610_155012.jpg
    111,6 KB · Weergaven: 19
Mja aan de belgische fritjes kunnen ze niet tippen. Maar ze waren wel eetbaar :P maar ging voor de kibbeling;). p.s. ga je nu naar de 1000 bochten?
 
Mja aan de belgische fritjes kunnen ze niet tippen. Maar ze waren wel eetbaar :P maar ging voor de kibbeling;). p.s. ga je nu naar de 1000 bochten?

Nope , te lang gewacht met betalen en reservatie weg , eigen schuld dikke bult zeggen ze dan . Ben wel nog op zoek op de belgische forums of er iemand zijn ticket verkoopt , maar kheb weinig hoop
 
Om nog even terug te komen op de booster plug discussie, zoals die af en toe terug keert. Dit weekend 950km gestuurd met de boosterplug geinstalleerd.

Mijn conclusie, we kunnen rustig slapen, wonderen bestaan nog steeds niet. De reviews die roepen dat je een compleet andere motor hebt zijn in mijn ogen zwaar overdreven. Ik heb wel het idee dat hij soms net even lekkerder oppakt onder in de toeren, bijvoorbeeld bij een haarspeldbocht op lage snelheid of dat soort dingen. Dus het is best een aardige toevoeging, maar in mijn ogen geen wereld van verschil.

Brandstofverbruik houd ik nooit echt bij, dus kan ik niet veel zinnigs over zeggen.
 
Overigens hield mijn koplamp (die er net een jaartje in zat) er mee op halverwege, en ik zou nu wellicht om willen bouwen naar LED.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een H7 LED in een type 1 of 2 versys? Ruimte voor het koelblok lijkt me een probleem. Dus wellicht kan iemand hier een merk/type aanbevelen?
 
Laatst bewerkt:
@edraket* natuurlijk kan dat!

Ik vind ‘m zelf voor het goede eigenlijk net iets te groot (maarja had m nog liggen en het is niet storend genoeg om een kleinere tanktas te kopen).

Ik heb er geen last van met rijden, maar als ik het stuur tot in de aanslag draai zit het wel echt tegen de tas aan.

Hij valt ook met de kromming net wel op de lak, ook net iets boven de tankpad als de tas gevuld is zie ik nu. Ik ga nu een weekendje rijden, daarna denk ik beslissen of ik de city houd of een andere afweging ga maken.

A2EB5DFE-C12E-43EB-84D3-000BB00143BA.jpeg
BC747466-B03F-4D1E-B632-4548D2DA2811.jpeg
 

Bijlagen

  • E695BC53-4FC7-4338-A3F1-907E2CDC13C8.jpeg
    E695BC53-4FC7-4338-A3F1-907E2CDC13C8.jpeg
    147,3 KB · Weergaven: 26
  • C97266DF-C5E9-4DA0-AB9A-BCC7F885D1FC.jpeg
    C97266DF-C5E9-4DA0-AB9A-BCC7F885D1FC.jpeg
    235,9 KB · Weergaven: 27
  • 17916F6B-6BC5-427F-923D-14AF323D3AF0.jpeg
    17916F6B-6BC5-427F-923D-14AF323D3AF0.jpeg
    167,9 KB · Weergaven: 28
Terug
Bovenaan Onderaan