• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

Kawasaki versys 650 deel 4

Te Equivocas

MF veteraan
11 jul 2008
1.628
20
zadel eraf , plus en min polen lossen met steeksleutel, ringsleutel of dop maat 10 , de batterij eruit liften en klaar.
Weet je dat zeker? De tank en beugel steken behoorlijk over. Als de accu aan de lader staat, zou koude niet uitmaken volgens mij.

sjors078

Die hard MF'er
20 jan 2013
587
1
25
zwijndrecht
(Heb vandaag handkappen erop gezet. Zalig! Kon gewoon met zomer handschoenen rijden zonder last te hebben van de jouw)
welke handkappen zijn dat?

jean-pie

Die hard MF'er
20 jan 2015
408
26
ik profiteer 365 dagen van het weer met de versys:) 2 weken terug nog gaan winter kamperen Voor een week nu ja winter het was er overdag 20ºc en s'nachts rond het vriespunt vorig jaar was het er -10ºc was het vele leuker.
De versys is in ieder geval weer spik en span :t , maar winter kamperen , brrrr dat zie ik niet zitten en mijn versys ook niet , die slaapt nog , warm onder zijn hoesje met de stekker er nog in

MotorZeeRob

Die hard MF'er
17 mei 2017
962
160
51
Als er echt pekel ligt rij ik ook niet op de motor.

Wel is hij het gehele jaar door verzekerd. Ik wil ook in de winter de motor kunnen pakken als het mooi weer is.
Al is het maar één a twee ritjes per jaar extra dan is het mij die extra premie waard.

MP_NL

MF veteraan
Donateur
4 mei 2009
10.142
19
Twente
Hij staat hier nog in de garage, en aangezien ik over 2 weken de sleutel van een nieuwe woning krijg ben ik bang dat het er voorlopig ook niet van komt hem uit winterslaap te halen... Wel lastig met het mooie weer.

edraket*

Die hard MF'er
28 dec 2006
984
32
49
vorst-laakdal
ik heb met de mijne ook iedere dag naar het werk gereden , pekel of niet, mijn motor dient om mee te rijden ook al is ie maar 9maand oud .
Resultaat : mijn kamionet (citroen jumper) start niet meer na 7 maand stilstaan (ergens corrosie tussen contactslot en starter) . En mijn auto (mercedes E-klasse) staat al meer dan een jaar stil , daarstraks de motorkap effe geopend en er blijkt een marter zijn intrek te hebben genomen B| maar starten doet ie nog wel *O*

jean-pie

Die hard MF'er
20 jan 2015
408
26
Mijn versys is van 15 dec tot 1 maart in winterslaap , heb ook nog een motor scooter naast en dat is eigenlijk mijn woon-werk fiets waar ik het hele jaar , weer en wind mee rij , ook vanwege dat er naast mij werk een grote puinbrekerij is , als je ziet wat voor steen/zand/stof dat afgeeft is niet normaal , vandaag schoon gemaakt en de dag er op zit deze weer onder .
En de auto , 4000km per jaar max , is dat mijn zoon er nu mee rijd , dus de versys is voor de weekenden en de verlof dagen , toch nog 6000km in 3,5 maand mee gereden , nu moet deze binnen voor zijn 6000km check volgens het boekje .

MotorZeeRob

Die hard MF'er
17 mei 2017
962
160
51
In B kan je je dekking niet eens schorsen... want dan moet je ook je kenteken eerst inleveren... ook de mijne blijft dus continu verzekerd.
Officieel gezien kan je in NL ook alleen je Casco dekking schorsen en niet je WA dekking. Anders komt hij bij het RDW als onverzekerd te boek te staan.
Als je heb alleen WA verzekerd hebt dat ben je volgens de wet nog steeds verzekerd maar heb je denk ik wel wat uit te leggen bij de verzekeraar als je toch gaat rijden en dan schade maakt.

Aangezien mijn fiets 12 jaar oud is, is deze alleen WA verzekerd en is het premie verschil ook maar een iets van € 20 per jaar na no-claim korting.

MBO

Rookie
22 sep 2018
4
0
ben aan het kijken voor crash bars (engine guards).
ik vind die van puig niet lelijk , iemand al mooiere gezien ?
welke zijn het geworden ?
heb je ook naar heed beugels gekeken?
heb je ook kawasaki mist lampen op je motor zitten ? passen die er dan nog op ?

edraket*

Die hard MF'er
28 dec 2006
984
32
49
vorst-laakdal
welke zijn het geworden ?
heb je ook naar heed beugels gekeken?
heb je ook kawasaki mist lampen op je motor zitten ? passen die er dan nog op ?
het zijn de crashbars van Puig geworden , zeer mooi afgewerkt en degelijk . Mijn originele beugel voor de mistlampen moest hier wel voor verwijdert worden , maar de mistlampen zelf kan je makkelijk aan de Puig crashbars bevestigen.

FloX

MF'er
21 mei 2008
149
1
het zijn de crashbars van Puig geworden , zeer mooi afgewerkt en degelijk . Mijn originele beugel voor de mistlampen moest hier wel voor verwijdert worden , maar de mistlampen zelf kan je makkelijk aan de Puig crashbars bevestigen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Kan je een foto plaatsen?

MBO

Rookie
22 sep 2018
4
0
Puig dus mooi , heb je evt nog de foto hoe de mistlampen hebt bevestigd ?
Had zelf de HEED(made in Polen) beugels in gedachten
Had zelf de HEED beugels in gedachten vond deze ook wel mooi. https://heedshop.eu/en
heb je evt een foto van de nieuwe bevestiging vd mistlampen?