Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
😎
20190414_191939.jpg
 
Vandaag /vcanmorgen naar Haspengouw in België geweest, omg. St. Truiden / Hasselt waar de fruitbomen vol in bloei staan.😎*O*
Helaas geen foto's, maar wel zeker de moeite waard. Mss dat ze komende week ( tot zondag??) nog in bloei staan, maar dat is natuurlijk niet zeker. Doorgaans maar voor een tijdsbestek van van 10 tot 12 dagen.
 
Heeft iemand ervaring met monteren van een aftermarket gear indicator (Gipro) . Gebruik je bij de versys uit 2013 de immobilizer/Kawasaki diagnostic system connector als aansluiting .
 
Vandaag /vcanmorgen naar Haspengouw in België geweest, omg. St. Truiden / Hasselt waar de fruitbomen vol in bloei staan.😎*O*
Helaas geen foto's, maar wel zeker de moeite waard. Mss dat ze komende week ( tot zondag??) nog in bloei staan, maar dat is natuurlijk niet zeker. Doorgaans maar voor een tijdsbestek van van 10 tot 12 dagen.
Da is in mijne regio. Bloei is ver gedaan denk ik. Het mooiste is eraf.
 
Heeft iemand ervaring met monteren van een aftermarket gear indicator (Gipro) . Gebruik je bij de versys uit 2013 de immobilizer/Kawasaki diagnostic system connector als aansluiting .
Ik heb wel ervaring met Gipro. Heb ding ook op Tiger 1050 geplaatst. Daar was het plug and play aan de diagnostic connector. Lijkt mij als je de Gearindicator specifiek voor Versys hebt, dit niet anders is.
 
Da is in mijne regio. Bloei is ver gedaan denk ik. Het mooiste is eraf.
Nou Patje, dat dacht ik bij de eerste paar bogaarden ook :$-O-, maar een paar km verder stond alles schitterend in bloei :Y8-). Heeft mss ook met het soort fruitboom te maken. Bij de eerste paar waren de bloemen al verwelkt/bruin. Ik was al bang dat het een gevolg was van nachtvorst.:N
Morgenmiddag/maandag weer die kant op, nu gaat mijn vrouw (echte bloemen liefhebber:t:Y) ook mee met haar XJ6:]
We zijn tot in Roosbeek geweest om vervolgens naar Alken te gaan en daar bij Café "In de Ton" op het terras te genieten van een bakje koffie en thee:Y*O*
 
Ja klopt inderdaad wel, ze bloeien ni allemaal op hetzelfde moment. Misschien valt het mij minder op omdat ik hier al 20 jaar woon. En inderdaad sommige bloeien mooier dan anderen.
Je kan ook meer mijn kant opkomen, vanaf Sint Truiden richting Heers Borgloon. Leuke wegen om te rijden ook.
 
Ja klopt inderdaad wel, ze bloeien ni allemaal op hetzelfde moment. Misschien valt het mij minder op omdat ik hier al 20 jaar woon. En inderdaad sommige bloeien mooier dan anderen.
Je kan ook meer mijn kant opkomen, vanaf Sint Truiden richting Heers Borgloon. Leuke wegen om te rijden ook.
Is het plan, binnendoor naar Wijer, en van daaruit de Haspengouw route 2 oppikken via st Truiden Ri. Borgloon enz.
 
Ik heb dit weekend een paar langere ritten gereden met de missus achterop en dan viel het me nog maar eens op dat mijn 2018 model bij constante snelheid (vooral in 5de en 6de versnelling) een permanente hoge toon produceert, uitsluitend afkomstig van de motor (geluid verdwijnt bij gas dichtdraaien).

Is dit jullie reeds opgevallen en kent iemand de bron van dat geluid ?
 
Laatst bewerkt:
als ik m'n vrouw achterop neem heb ik ook zo'n permanente toon in m'n oor. Is in elke versnelling. Dat stopt alleen als ik mijn communnicatie op mute zet *O*

nee, serieus, geen idee. Is mij nog niet opgevallen
 
Nee ook nog nooit gehoord bij mij , ook een 2018 en rijd eigenlijk altijd met vrouw lief achter op , had wel iets anders , pas geleden zijn 6000km check laten doen en gelijk de olie laten verversen , nu heb ik het idee dat als je hem in zijn 1 zet duidel een hardere tak aanwezig is en ook van 2 naar 3 en van 4 terug naar 3 , nu weet ik niet of het aan de olie kan liggen maar had er nooit last van , ga er in iedergeval eens informeren, ook zijn neutraal vond hij af een toe niet , kreeg ik streepjes die knipperen, voor de rest weer 1200 fijne km gereden .
 
Ik zal het rapporteren bij m'n dealer bij de 6.000 km-beurt... zit nu op een goede 5.000 km .

Hij is probleemloos voor de rest, maar heeft geen bijzonder soepele versnellingsbak, neen...
Bij koude motor (en dikke olie) moet ik heel nadrukkelijk opschakelen, zo niet, blijft hij in zijn versnelling hangen...
 
Ik had het ook alleen maar bij zeer rustig rijden trok ik door dan schakelde hij zeer soepeltjes , dus misschien ander soort olie vanuit de dealer in gegaan , is ook echt rode olie van kleur , volgens mij was de vorige olie helder/licht van kleur zeg maar en niet rood , dus eens bellen van de week .
Maar al met al lekker gereden , rondje. Limburg , Ardennen en stukje Duitsland ook nog een stukje Belgisch vak werk gezien uit 68 , hellend vlak van Ronquieres , mag dan wel weer een verf beurtje krijgen .
20190420_170243.jpg
 
Ik heb met schakelen alleen ruzie met de 4e versnelling Zeker bij rustig rijden en vroeg opschakelen gaat het nog al eens mis, juist bij fel optrekken lijk ik er minder last van te hebben
 
De rode olie is van Motul, " geadviseerd door Kawasaki ".:t:$8)7
Natuurlijk hebben ze wel meer viscositeiten, wat mss de een met de ander wat verschilt in schakelen:)
 
Al eerder een hele discussie over schakelen hier. FF goed terug zoeken. Is vaak een niet olie of mechanisch probleem maar meer een afstellingszaak van de voetsteunen/pedalen. Als je rustig bent/rijd bedien je wat minder geconcentreerd. Tekort aan adrenaline zullen we maar zeggen. ;)

Succes Bertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan