Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Schoon koffertje , uit ritsbaar tot ............... liter

Geen idee, ik heb hem (tanktas booster) al jaren en gebruik hem regelmatig op de Versys als topkoffer,
Na alle serieuze praat over de slechte kwaliteit Kawasaki Topkoffer even grappen...

Stickershock:
1385558


Morgen mijn nieuw scherm halen , het grote origineel scherm besteld voor op de Versys .
Kijken of ik dan enig verschil merk , echt veel last had ik niet maar kan altijd beter.

Wat zijn je verwachtingen ?
 
Dat weet ik nog niet , morgen avond wel , op zich zat ik redelijk uit de wind zeg maar , dit ruitje is is breder en hoger dus hoop dat nog beter is
 
Mn eerste aanpassing van de week geplaatst , sw motech Kobra handkappen . Volgende is onderweg , een ander ruitje . Zou eerst een Puig ruitje worden maar toen ik er een van Givi zag heb ik die besteld , vond ik beter bij de motor passen . Ben benieuwd hoeveel het scheelt met rijwind
 
Mijn nieuw schermpje zit er op , scheelt veel tegen over het origineel scherm , op zijn laagste stand merk je vooral op de schouders boven armen dat daar al minder wind / lucht stroom is .
20190411_205819.jpg
 
Mijn nieuw schermpje zit er op , scheelt veel tegen over het origineel scherm , op zijn laagste stand merk je vooral op de schouders boven armen dat daar al minder wind / lucht stroom is .Bekijk bijlage 1385811

Mag ik zeggen dat ik het NIET mooi vind zonder er op afgerekend te worden ?
Maar als jij als rijder het wel mooi vind en er verbetering mee hebt dan ben ik blij voor je gezien de prijs.

mooi hoor wat kost zo'n ruitje nou ?
+/- 165 euro.
 
_O-
Mag ik zeggen dat ik het NIET mooi vind zonder er op afgerekend te worden ?
Maar als jij als rijder het wel mooi vind en er verbetering mee hebt dan ben ik blij voor je gezien de prijs.


+/- 165 euro.
ik vindt het wel wat ,doe er maar 1 ;) met doorgeefluik , lijk de mac wel
ik zou er ook wel een willen
 

Hallo jij hebt het over "doe er maar 6" 🧐
Daarom mijn vraag wat wil je met 6 schermen ? met winst verkopen ?
Maar ik snap je wel, je vind het wel mooi, prima het scherm kost dus 165 euri bij de Kawasaki dealer.
 
ik heb wel iets ,na installeren van de cat houd de kawa iets in ,ik denk carburateur reiniger .

U heeft injectie....de mijne slaat af bij het verkeerslicht, ik heb de stationair iets hoger gedraaid...
 
Mijn nieuw schermpje zit er op , scheelt veel tegen over het origineel scherm , op zijn laagste stand merk je vooral op de schouders boven armen dat daar al minder wind / lucht stroom is .Bekijk bijlage 1385811
Ik vind het wel mooi, het staat de Versys wel. 165€ is niet goedkoop maar je leeft maar 1 keer Jeanpie en de rijkste van het kerkhof, daar geeft niemand om👍
 
Ieder zijn smaak he , vind hem zelf wel mooi , misschien iets duurder dan een ander ruitje maar zat eerst bij een Versys van 2019 te kijken en daar zit dit ruitje ook op maar dan moet ik nog meer betalen , dan is enkel het ruitje toch nog goedkoop .
 
Ieder zijn smaak he , vind hem zelf wel mooi , misschien iets duurder dan een ander ruitje maar zat eerst bij een Versys van 2019 te kijken en daar zit dit ruitje ook op maar dan moet ik nog meer betalen , dan is enkel het ruitje toch nog goedkoop .

Haha jaja.....nou in dat geval toch maar liever de nieuwe 2019 Versys en dat ruitje op internet zetten voor iets minder dan nieuw.😁
 
Na installeren van de cat:?:?:?:?:?

Die zit, bij mijn weten, in de pot onder zijn buik:?

Frans had zijn katalysator ooit laten verwijderen om een uitlaatsysteem pas te laten maken.
Nu is dat opnieuw aangepast maar nu weer met de katalysator voor zover ik het weet...
Frans (@snarf61 ) heeft vast wel ergens een foto rondslingeren....
 
Frans had zijn katalysator ooit laten verwijderen om een uitlaatsysteem pas te laten maken.
Nu is dat opnieuw aangepast maar nu weer met de katalysator voor zover ik het weet...
Frans (@snarf61 ) heeft vast wel ergens een foto rondslingeren....
OK, dat geeft meer duidelijkheid.:t
Als je de kat eruit haalt moet je de mapping eigenlijk wel aanpassen, omdat je veel minder tegendruk hebt dan waar de de ECU op is afgesteld, en loopt hij wss te arm en niet helemaal 100% "rond" zoals men dat noemt.:Y
Ga je dan weer naar inbouw van de kat , is het natuurlijk hetzelfde verhaal, maar dan andersom.;)
Mechanisch gezien kun je de kat zien als allemaal dunne buisjes van een aantal cm's lang, met gaatjes van bijv. 2mm op elkaar gestapeld tot de hele buis of pot opgevuld is waar alle uitlaatgassen doorheen moeten, en dit zorgt natuurlijk voor een bepaalde weerstand.:Y
Hoe langer de buisjes, hoe meer weerstand.

Wat ná de kat komt is in verhouding niet meer van zoveel invloed op de weerstand, het geluid maakt wel verschil al naar gelang de opbouw van de demper.
Als je bijv. kijkt naar mijn run op de Dyno bank zónder enige demping, 124,7 pk, maar wel met de kat erop/erin zal je met een (andere) demper echt niet veel meer winnen. En uit praktijk testen blijkt dat je met vervangingsdempers eerder vermogen verliest dan wint.
Optisch en geluid is natuurlijk een ander verhaal:Y, dat is ieder zijn smaak:Y:t
 

Zoals je ziet is de 2 uitlaat - "poort" in de demper bij onze motoren dicht gelast, bij de Z1000 (SX) zitten aan beide zijden uitlaten, en is het stompje dus open.8-)
Ik heb nog min of meer geprobeerd om daar ook een 2e uitlaat van/voor te maken, maar kwam op geen enkele manier weg met de bocht om netjes tussen de jiffie en middenbok door te komen.B|
Je zou dan wel de diameter van de buizen kleiner kunnen nemen, dus zeg maar het oppervlak van de ene buis nu ( geschat 52mm), gedeeld door 2 aan iedere kant.
Dan zou je uitkomen op ca. 38mm diameter aan iedere kant.
Tevens jou je dan ook weer een steun aan de duo steps moeten gaan maken, althans als je een demper zou willen gebruiken.
Het geluid dat ie dan produceerd is ook nog een "verrassing" natuurlijk. Nu, zonder iets, valt het best wel mee.
Met de kleine/ buis die ik gebruik, weegt het werk ook bij lange na niet op tegen de "optische winst" zullen we maar zeggen.:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan