Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Eh Frank, echt LICHTER is jouw kunststuk dus niet geworden ? :9
Nee ni echt, tis maar voor het zicht he Marc. Als je zelf 100kg weegt zie ik daar ni echt het nut van in😉
Je ziet soms van die wielertoeristen rijden met hun buik op de bovenbuis van de kader van hun carbonnen koersfiets,
das ook om te gieren he.
 
Laatst bewerkt:
Nee ni echt, tis maar voor het zicht he Marc. Als je zelf 100kg weegt zie ik daar ni echt het nut van in😉
Je ziet soms van die wielertoeristen rijden met hun buik op de bovenbuis van de kader van hun carbonnen koersfiets,
das ook om te gieren he.

Klopt... vandaar ook dat zéééér relatieve belang van lichtere uitlaten.... ik denk zelfs dat niet alleen de prestaties van de motor, maar ook de bedoelde gewichtsverdeling van een motorfiets vaak verstoord worden door zo'n aftermarket-uitlaat (en breek me de bek niet open over blèrpijpen }))...
 
Klopt... vandaar ook dat zéééér relatieve belang van lichtere uitlaten...maar ook de bedoelde gewichtsverdeling van een motorfiets vaak verstoord worden door zo'n aftermarket-uitlaat

Ik heb toch het zeer sterke vermoeden dat de motorfietsfabrikanten, de uitlaten niet zwaarder gaan maken dan noodzakelijk, om een betere gewichtsverdeling te krijgen8)7
 
Haha, die stooiers kijken niet op de kalender maar ze doen hun werk ook nog graag in maart en april.

Ik weet het , 1 maart is mijn winterstop voor bij en als ze dan nog strooien staat de versys nog iets langer binnen , vanmorgen hadden ze bij ons dus serieus gestrooid .
 
Neen, maar de motorfietsfabrikanten gaan m.i. wel uit bij het gehele concept van de motorfiets van het gewicht van de diverse te gebruiken onderdelen....(waarvan zij een keuze hebben gemaakt qua prestaties én -vooral- prijs).

Indien KAWASAKI derhalve uitgegaan is van de standaard , zware, kachelpijp, dan zal de rest van de motorfiets in functie daarvan zijn uitgetekend...

Vervang vervolgens die uitlaat door een veel lichter exemplaar.. , en het plaatje klopt niet meer...

Persoonlijk denk ik echter dat de negatieve effecten op de goede werking van de motor belangrijker zijn en beter voelbaar (bij een vrij recente test van after-marketuitlaten voor een GS in de MotorPlus , bleek er slechts 1 exemplaar niet (veel) slechter te scoren qua vemogenverlies dan de originele uitlaat).

Blijven dus over : het esthetische en het "lawijt"-aspect... (en de prijs !!!)
 
Ik vind wel dat kawasaki op de zware motoren 1000cc , 1400cc serieuze grote potten heb hangen en ook niet echt mooi , neem aan dat dit wel mooier kan of hier zit misschien een hoop milieu norm in verwerkt .
 
Blijf een compromis. Keuringseisen (Amerikaanse/Europese), productie en matriaalkosten (aantallen), gewichtsverdeling (massacentralisatie/zwaartepunt) en als dat allemaal uitgevogeld is dan komen de designers nog een keer om de hoek. En die hebben menig uitstekend voertuigconcept al vaker om zeep geholpen.

Groeten Bertje
 
Paar kilo van een uitlaat is heel betrekkelijk. Wat dacht je van de mens die er op zit, die maakt ook deel uit van het ontwerp compromis, de ene weegt honderd kilo de ander slechts zeventig kilo.
Wat denk je van een volle of lege tank, zes kilo, op een kritische plaats. Of het voeren van een topkoffer op de, voertuig technische, meest vreselijke plaats. Per saldo is die paar kilo van zo'n uitlaat, op een relatief gunstige plaats, niet zo verstorend in het compromis.

Groeten Bertje.
 
hee handig de nieuwe versys 1000 heeft zelfherstellende lak ,das handig 🤪
Heeft de H2 ook volgens mij maar zo als ik had gelezen zijn het meer de hele lichte krasjes en de zon en temp doen de rest , diepere krassen werken niet mee in de herstellende lak .
 
Als we pech hebben gaat het straks een weekendje toeren in de Ardennen ons ook geld kosten , zie nergens dat het over de autowegen gaat , lees over het Waalse wegen net , dus tol voor alles dan neem ik aan .

Cookies op AD.nl | AD.nl
 
Ik heb een probleem dat mijn topkoffer er heel mogelijk opgaat nog iemand dit probleem ?
 
Op mijn tracer 700 heb ik origineel GIVI V47 topkoffer dus in teorie zelfde zoals kawasaki, maar het kwaliteit is helemal anders, kunstof, knopen schanieren alles is beter bij GIVI alles werkt soepel, Kawa topcase altijd problemen met openen of sluiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan