Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status symbool wie weet, nooit over nagedacht net als over veel Peekaaas, alleen over te weinig PeeKaaas i.v.m. duo, bv de 650.
Een kennis van mij heeft een GS, hij is er ontzettend blij mee en dat hoort bij de motorbezitter, ik ben blij met met Versys 1000.:Y

@kawaversys1000SE | ik ga in maart wel een keer langs als het minder druk is.

Dan moet je ook begrijpen dat die 1250 GS bezitter, die je eerder citeerde, het niet leuk vond dat je zijn blijdschap meteen doorprikte...
 
Hey jongens, het zijn allebei prima motoren en we zijn er allemaal best trots op dat we er eentje hebben en vooral plezier aan beleven, dat is nog altijd
het belangrijkste. Of het nu een kawa of een BMW is zal mij worst wezen. Ik heb er zelfs plezier aan dat mijn brommertje voor de winter in de garage staat
dan kan ik er nog wat aan sleutelen en verbeteren naar mijn smaak. Het plezier dat je aan een motor hebt kan je met de duurste auto niet evenaren naar mijn
bescheiden mening.😉
 
Lomperd ? :?

Over het nut van PK’s is al veel geluld.

Ik heb na 1 jaar mijn KTM 1290 SAS weer ingeruild, niet omdat-ie te krachtig was, maar omdat mijn vrouw er niet lekker op kon (gaan) zitten.
Die 160 PK kon ik inderdaad lang niet allemaal gebruiken, maar ze stoorden me ook niet en in de plaatselijke bergen , steil bergop, vaak met duo, bij een krap inhaalmanoeuvre was ik er soms best blij mee.

Ik mag hopen dat de POWERRRRRR van de KTM dan ook laag/midden zat i.p.v. de laatste 3000 toeren zoals bij mijn ZZR1100.;)
Dan moet je ook begrijpen dat die 1250 GS bezitter, die je eerder citeerde, het niet leuk vond dat je zijn blijdschap meteen doorprikte...

Poehee moet dit ? als je goed gelezen hebt staat er dat ik verbaasd en zonder na te denken (gedachteloos dus) zei dat ik zijn motor niet mooi vond.
Dus JA IK BEGRIJP het, wat er niet bij staat is dat we nog een praatje hebben gehad en ik het hem uitgelegd heb waarom het niet mijn keus is.:W
 
De KTM is een tweecilinder en had dus ook hopen koppel op een laag toerental...maar wel een erg hoog zwaartepunt met die grote V-twin.

En sorry, maar toen ik je vorige bijdrage las dacht ik : “Hé, moest dat nou ? Die man is erg blij met zijn nieuwe motor en dan reageer jij daar zó op...”

Goed, dat je dan nog een gesprek met hem hebt gehad...
 
Denk toch dat dit altijd een moeilijk punt blijft over de verschillende motor merken , zelf ben ik een Kawasaki mannetje :Y, al vanaf mijn 16 jaar , mijn maat kocht toen een zxr 750 r , groen/wit/blauw en sinds dien is dat eigenlijk mijn merk geworden 8)7, op de fabriek waar ik werk zijn ook veel motorrijders , er zijn er ook bij die rijden alle merken , 1 op mijn werk die rijd nu met zijn 2e multistrada 1200 en die zweert er bij en bmw is wel de meest voorkomende merk maar er zijn er 2 bij die de gs1200 hebben ingeruild voor een ktm 1290 super adventure en zij zeggen weer van hadden we dit maar eerder gedaan dit rijd veel beter .
 
Zo vandaag was het een ideaal knutsel-weer :Y
Heb verlichting in het topkoffer gemaakt.8-)
Nee, niet de originele van GIVI, maar met 5mm LED's rem- én achterlicht in de strips ge-Dremel-d en gelijmd op/in het topkoffer.
Ik denk dat ik de onderste 2 x 3 als achterlicht (zwakker) laat branden en 2 x alle 6 volop als remlicht, dit kan door weerstanden met diodes in serie te plaatsen met de LED's, met onderstaande als resultaat.
Uiteraard zijn dan ook 3-punts koffercontacten nodig, ook te koop van Givi.:Y
Op de foto's beide met dezelfde weerstand ertussen als test, dus nog niet met lichtopbrengst verschil.;)
 

Bijlagen

  • IMG_20190209_160652.jpg
    IMG_20190209_160652.jpg
    299,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20190210_180449.jpg
    IMG_20190210_180449.jpg
    760,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20190210_180828.jpg
    IMG_20190210_180828.jpg
    755,5 KB · Weergaven: 20
.........alleen over te weinig PeeKaaas i.v.m. duo, bv de 650.
Een kennis van mij heeft een GS, hij is er ontzettend blij mee en dat hoort bij de motorbezitter, ik ben blij met met Versys 1000.:Y

Voor mij geldt exact hetzelfde.
Als ik puur solo zou rijden had ik 100% zeker de Z900RS gekocht, TOPPIE*O*
De 650 is idd ook vlot genoeg als je alleen solo rijdt, ik heb ook overwogen om een Tiger 800 te kopen, maar daar geldt ook hetzelfde voor wat het vermogen met duo betreft.
Vorige motor was een Tiger1050 '09 en heb ook serieus gekeken naar de nieuwere Tiger Sport, maar vond hem veel lelijker geworden-O-
De Versys heeft vrijwel dezelfde eigenschappen en motor karakteristiek, én ik vond hem mooi(er), dus.................:],
en nog geen seconde spijt van gehad.:N:N
Kennis van mij heeft ook een (oudere) GS1150, en hij is er met zijn 2m lengte helemaal happy mee*O*. Voor hem de ideale motor zegt hij..., al heeft hij nog nooit iets anders gereden/geprobeerd:/
 
Zo vandaag was het een ideaal knutsel-weer :Y
Heb verlichting in het topkoffer gemaakt.8-)
Nee, niet de originele van GIVI, maar met 5mm LED's rem- én achterlicht in de strips ge-Dremel-d en gelijmd op/in het topkoffer.
Ik denk dat ik de onderste 2 x 3 als achterlicht (zwakker) laat branden en 2 x alle 6 volop als remlicht, dit kan door weerstanden met diodes in serie te plaatsen met de LED's, met onderstaande als resultaat.
Uiteraard zijn dan ook 3-punts koffercontacten nodig, ook te koop van Givi.:Y
Op de foto's beide met dezelfde weerstand ertussen als test, dus nog niet met lichtopbrengst verschil.;)
Knap gedaan👍Is jouw vrouwtje ook altijd zo tevreden wanneer je er een boeltje van maakt in de woonkamer?😉
 
Vandaag mijn eerste ritje in 2019 op de Versys. *O*
Helaas had ik gedachteloos mijn zomerhandschoenen aan getrokken, ondanks de handkappen toch wel fris bij 7 graden.
Deze week ziet er goed uit wat betreft het weer, word dus zeker vervolgt met winterhandschoenen, ff zoeken waar ik ze gelaten heb.
 
Vandaag mijn eerste ritje in 2019 op de Versys. *O*
Helaas had ik gedachteloos mijn zomerhandschoenen aan getrokken, ondanks de handkappen toch wel fris bij 7 graden.
Deze week ziet er goed uit wat betreft het weer, word dus zeker vervolgt met winterhandschoenen, ff zoeken waar ik ze gelaten heb.

Er komt mooi weer aan zeggen ze ook voor het weekend , maar de nachten ook rond het vriespunt dus misschien ook kans dat ze weer gaan strooien , de mijne heeft nog winterslaap , die mag pas vanaf 1 maart weer buiten spelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan