Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Vind het een mooie motor om te zien , maar vind toch model 2 (2015 -2018) mooier om te zien (uiterlijk he) , vind zelf het spitsige onder de koplampen niet mooi , het groen wat onder het zadel het zadel zit dat is wel mooi , zou ik ook wel willen

Ja maar het blijft persoonlijk, ik ben in elk geval klaar voor seizoen 2019, hij is terug van de winter service.
IMG_20190208_095844.jpg
 
Persoonlijk zou ik geen € 3.000 méér uitgeven voor het SE-model...

Ofwel betaal je bewust behoorlijk wat minder voor een oerdegelijke, comfy basis-hoogpoter als de gewone VERSYS 1000 , ofwel betaal je de hoofdprijs voor de SE-versie, maar dan zou ik (persoonlijk) meteen ook wat verder gaan voor een" topfiets", zoals de BMW R1250GS, de KTM 1290 SAS , of dergelijke....

Het verschil in prijs is dan meteen niet meer zo groot en dan speel je toch, ook qua vermogen, in een andere categorie...

Ik vraag me dus af of KAWASAKI hier geen verkeerde doelgroep voor ogen heeft met de, ongetwijfeld uitstekende maar dure, SE-versie.

Zet de door jouw vergelijkbare motoren er eens naast, volgens mij beginnen die bij €20.000,00. En dan de prijzige optielijst nog even vergeten.
Als je dit verschil in prijs niet groot vind dan is dat gat tussen "gewone" en SE versie voor jou toch ook niet zo groot?
En ja, het is een prijsverschil maar er zullen genoeg mensen zijn die dit het waard vinden..
 
Misschien wel en 19500 kompleet met mistlampjes en de kofferset is veel geld maar een ktm en de gs beginnen volgens mij vanaf rond de 20000 euro ik weet niet hoe het nu is maar mijn dealer is ook een BMW dealer en hun verkopen alle GS modellen met de 3 optiepakketten (dat willen de klanten zeggen ze ) , dus de volledige lijst zeg maar en dan staan ze toch rond de 24 a 25000 in de showroom en de 1250 voor bijna 27000 nieuw en geen koffers er bij , dus ik denk niet dat je dit met elkaar kan vergelijken .
 
De mijne staat nog lekker binnen onder een hoes en ingeplugd aan de druppellader die komt nog niet buiten .

LOL wrijf het er maar in, die van mij staat nu ook weer binnen (onder een Verheul + Kawasaki motorhoes). :)
Het regende dus heb ik de druppellader nog even niet aangesloten, doe ik morgen wel even tussen de buien door.

IMG_20190116_142735b.jpg


Nog wel even de uitlaatbochten poetsen.

Veel te koud buiten nu.;)
 
Ik heb ook een kawasaki Versys hoes
20180929_153645.jpg


Hier is de topkoffer niet uitgeritst , toch alle koffers er op .
20180929_153801.jpg


Bij deze wel , dus kompleet met alle koffers onder de hoes .
 
Onder de hoes ziet het er bij mij ook wel schoon uit , nu we toch aan het pronken zijn , mijn trots
20180922_165839.jpg
20180922_165917.jpg
 
Voor iedereen die zijn motor onder een hoes heeft staan, is een verrijdbare motorstalling misschien iets.
Google eens op verrijdbare motorstalling en op afbeeldingen. En je ziet vele zelfbouw mogelijkheden.
Moet natuurlijk wel je ding zijn, maar er zijn geinige oplossingen.
 
Jullie commentaar gaat wellicht op in NL
In B kost de SE 17.000 Euro zonder extra's en de R1250GS een 21.000 Euro met de optiepaketten...

Ik wil enkel stellen dat de SE geen budgetfiets meer is en degenen die in die prijsklasse gaan shoppen hebben meestal ook de centen om wat meer uit te geven voor een premium fiets.

Is all, Folks...
 
Gelukkig maar, ik weet zeker dat men loopt te grappen.



Ik heb werkelijk geen idee, ik heb nog nooit zoiets gebruikt, zoals ik al zei "1x per jaar cleanen en indien nodig steeds met de spuitbus erover heen".
Op eBay kost zo'n scottoiler ook geen bulk met geld, misschien dit jaar samen met nog wat andere kleine updates aan mijn Versys, ik zie wel.:Y

Ik maak gebruik van het scottoiler E-system en ben daar zeer tevreden over.
 
...........................voor een" topfiets", zoals de BMW R1250GS, de KTM 1290 SAS , of dergelijke....

Het verschil in prijs is dan meteen niet meer zo groot en dan speel je toch, ook qua vermogen, in een andere categorie...

Ik vraag me dus af of KAWASAKI hier geen verkeerde doelgroep voor ogen heeft met de, ongetwijfeld uitstekende maar dure, SE-versie.

De GS is dan wel een top stuurfiets zoals men zegt, maar de problemen met allerlei onderdelen (cardan, bak , afgebroken koppen van de vorkpoten) is ie toch niet zó top '('(
De KTM daarintegen wel, maar het vermogen van de KTM voor "ons" type motoren is gewoon belachelijk en overbodig.
Ik denk dat Kawa toch wel behoorlijk wat nieuwe SE's gaat verkopen, en vooral aan mensen (zoals ik zéker) die principieel min of meer tegen GS-eenheids-worst rijden zijn.

Ik heb al vaker geroepen: "al het vermogen boven de 100pk heb je alleen nodig om rechtdoor te rijden."

Met de 120pk en 100Nm die wij ter beschikking hebben, is er niemand die meer vermogen nodig heeft in de bochten, alleen technische hulpmiddelen kunnen je "nog sneller" maken. :Y
En die zitten nu ook op de SE, dus..............................

Maar het "probleem of begrenzing" zit altijd tussen het stuur en het zadel, net zoals bij een pc ..........._O-
 
Ik denk dat Kawa toch wel behoorlijk wat nieuwe SE's gaat verkopen, en vooral aan mensen (zoals ik zéker) die principieel min of meer tegen GS-eenheids-worst rijden zijn.

LOL - Wat mij betreft heb je aan mij een medestander, misschien heb ik het al een keer verteld maar...
Ik liep samen met mijn vrouw vorig jaar tegen een gloednieuwe 1250GS aan bij een winkel buiten, ik bleef even stilstaan om even goed te kijken. Komt de eigenaar aanlopen en zag dat wij stonden te kijken, hij riep MOOI HE ? waarop ik verbaasd en zonder na te denken reageerde met NOU NEE bla bla bla.

Hij was duidelijk not amused dat ik dat zei over zijn GS . Maar net als met alles in het leven is het geheel persoonlijk.
Maar er rijden er wel heel erg veel, je ziet ze werkelijk overal waar je komt, de BMW S1200XR heeft dan voorlopig mijn voorkeur.
De bestuurder was overigens van mijn leeftijd, een vijftiger, daar zeggen ze ook dingen over....midlifecrisis...DUH :j

*D*D*D:W
 
LOL - Wat mij betreft heb je aan mij een medestander, misschien heb ik het al een keer verteld maar...
Ik liep samen met mijn vrouw vorig jaar tegen een gloednieuwe 1250GS aan bij een winkel buiten, ik bleef even stilstaan om even goed te kijken. Komt de eigenaar aanlopen en zag dat wij stonden te kijken, hij riep MOOI HE ? waarop ik verbaasd en zonder na te denken reageerde met NOU NEE bla bla bla.

Hij was duidelijk not amused dat ik dat zei over zijn GS .
Maar er rijden er wel heel erg veel,:W

Ik denk/ weet wel bijna heeeeeeel zeker dat de GS door velen meer gekocht wordt als status symbool B|, nou....8)78)78)78)7, en zij het potentieel van de motor nog veeeeeel minder gebruiken als wij.
Bij de meesten kun je er gewoon autobanden opleggen_O-_O-, onder hellinghoek rijden doen ze toch bijna niet:N, terwijl het wel heel goed kan.

Heb trouwens vorig jaar 2 dagen proef gereden op de XR, da's toch wel een heftig ding. Maar ook hier geldt: van alles te veel/ veel overbodig. Teveel electronica, soort van circuit modes en teveel vermogen (163pk) wat je niet gebruikt, en dus te duur voor wat vervweg de meesten er mee doen :/:/

Zo genoeg geweest: Back on topic 8-)
 
Laatst bewerkt:
Welwelwel...

Ik ben erg blij met mijn Versys 1000, maar ik héb in Frankrijk een R1200GS ( binnenkort een 1250) waarvan de schaamrandjes steeds binnen de kortste tijden geheel verdwenen zijn... en als ik er morgen eentje zou moeten inleveren, zal het geen Duitser zijn...

Ik dacht echt dat hier meer ruimdenkende lieden op dit topic zaten... maar dat schijnt een zeldzame eigenschap te zijn op motorfora...Mijn kind, schoon kind... Zal wel een menselijk trekje zijn.:)

Echter nogmaals en voor alle duidelijkheid : ik vind mijn Versys een topfiets voor zijn prijs.
 
Welwelwel...

Ik ben erg blij met mijn Versys 1000, maar ik héb in Frankrijk een R1200GS ( binnenkort een 1250) waarvan de schaamrandjes steeds binnen de kortste tijden geheel verdwenen zijn... en als ik er morgen eentje zou moeten inleveren, zal het geen Duitser zijn...

Ik dacht echt dat hier meer ruimdenkende lieden op dit topic zaten... maar dat schijnt een zeldzame eigenschap te zijn op motorfora...Mijn kind, schoon kind... Zal wel een menselijk trekje zijn.:)

Echter nogmaals en voor alle duidelijkheid : ik vind mijn Versys een topfiets voor zijn prijs.
Ik denk dat je misschien wel gelijk kunt hebben. Ik heb zelf een k1600.
 
Ik denk/ weet wel bijna heeeeeeel zeker dat de GS door velen meer gekocht wordt als status symbool B|, nou....8)78)78)78)7, en zij het potentieel van de motor nog veeeeeel minder gebruiken als wij.
Bij de meesten kun je er gewoon autobanden opleggen_O-_O-, onder hellinghoek rijden doen ze toch bijna niet:N, terwijl het wel heel goed kan.

Heb trouwens vorig jaar 2 dagen proef gereden op de XR, da's toch wel een heftig ding. Maar ook hier geldt: van alles te veel/ veel overbodig. Teveel electronica, soort van circuit modes en teveel vermogen (163pk) wat je niet gebruikt, en dus te duur voor wat vervweg de meesten er mee doen :/:/

Zo genoeg geweest: Back on topic 8-)

Status symbool wie weet, nooit over nagedacht net als over veel Peekaaas, alleen over te weinig PeeKaaas i.v.m. duo, bv de 650.
Een kennis van mij heeft een GS, hij is er ontzettend blij mee en dat hoort bij de motorbezitter, ik ben blij met met Versys 1000.:Y

@kawaversys1000SE | ik ga in maart wel een keer langs als het minder druk is.
 
Lomperd ? :?

In tegenstelling tot bij wagens, denk ik niet dat een bepaald merk van motorfiets gekocht wordt als statussymbool ...in de ogen van niet-motorrijders is het immers allemaal een pot nat, die lawaaierige stinkfietsen...

Motorrijders kopen hetgeen ze zelf het leukste vinden en moeten beseffen dat “de ideale motor” niet bestaat .

Over het nut van PK’s is al veel geluld.

Ik heb na 1 jaar mijn KTM 1290 SAS weer ingeruild, niet omdat-ie te krachtig was, maar omdat mijn vrouw er niet lekker op kon (gaan) zitten.
Die 160 PK kon ik inderdaad lang niet allemaal gebruiken, maar ze stoorden me ook niet en in de plaatselijke bergen , steil bergop, vaak met duo, bij een krap inhaalmanoeuvre was ik er soms best blij mee.

De Versys 1000 komt absoluut geen power tekort en voldoet ruimschoots voor gebruik hier in de lage landen, maar persoonlijk vind ik het hoge koppel en het lage zwaartepunt van een 2 cilinder boxer leuker in de bergen.... de badge op de tank speelt hierbij geen rol.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan