Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Volgens mij staat er nog zo'n ding bij mijn ouders, maar die is niet geschikt om 'permanent' aan de accu te hangen. Dit is een normale oplader, geen druppellader.
 
Daarnet de beest nog eens buitengelaten. Tot aan de winkel gereden en naar de nieuwe kawa gaan kijken. Het goeie nieuws is dat mijn vrouw m niet zo mooi vindt, voorkant vooral. Scheelt mij weer een pak flappen om mijne zwarte om te ruilen. :+
Ik vind m wel de max. Maar helaas te duur
 
Proficiat.... Mét de zijkoffers is het toch een hele flinke brok motorfiets...

Blijf toch blij met mijn ouwetje... van 2018... :)
Ja, goed is goed hè!:):t
Als je met alle trents en nieuwigheden wilt mee rennen, zal de bodem van de beurs snel en vaak niet diep genoeg zijn.:N

Je moet tenslotte ook iets te wensen hebben, al moet ik toegeven dat de nieuwe weer een stap vooruit is natuurlijk.:Y
En zeker de SE versie is toch wel een heeeeeeeeeeeeel serieuze aanslag op het banksaldo vrees ik:$
 
Daarnet de beest nog eens buitengelaten. Tot aan de winkel gereden en naar de nieuwe kawa gaan kijken. Het goeie nieuws is dat mijn vrouw m niet zo mooi vindt, voorkant vooral. Scheelt mij weer een pak flappen om mijne zwarte om te ruilen. :+
Ik vind m wel de max. Maar helaas te duur

Het beest uitgelaten , nou de mijne is in winterslaap en huisarrest , als je ziet hoeveel zout er bij ons op de weg ligt , is niet normaal meer , nee die komt niet meer buiten voorlopig .
Vind de voorkant van de nieuwe , zwarte voorkant van de SE eigenlijk een beetje op een Ducati lijken , wat ik wel heel mooi vind is het kunststof in kleur wat rond het zadel zit en dat is bij ons meer open .
 
t440x300.jpg

Action Accu druppellader, ik heb hem gehaald en aangesloten op de Auto accu, er kan weinig mee mis gaan.
Aansluiten op + en - en gaan, een review van de druppellader, leuk om te lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
t440x300.jpg

Action Accu druppellader, ik heb hem gehaald en aangesloten op de Auto accu, er kan weinig mee mis gaan.
Aansluiten op + en - en gaan, een review van de druppellader, leuk om te lezen.

Ik heb de review ook gelezen, en lijkt niet slecht/wel goed te zijn.:Y
Heb ze voor €11,50 gezien op Marktplaats
Maaaaaaaaaaaaar, met het oog op de toekomst, heb ik een Optimate 4 gekocht bij Mpartz (iig vandaag zonder verzendkosten:t) welke voor een toekomstige motor met can-bus ook geschikt is.:Y
Komt als het goed is morgen binnen:t
 
Mijn motor komt niet meer permanent aan de druppellader. Ik heb een keer een accu in twee winters af moeten schrijven. Nu gaat hij een keer in de twee weken 24 uur aan de lader. En dat op aanraden van een accuexpert :Y

En natuurlijk staan er nu mensen op die zeggen: mijne staat al 5 jaar aan de druppellader en ik heb nog nooit problemen gehad!
Die van mij niet meer. En laten wij we wezen, een accu kan makkelijk 2 weken zonder lader. Kan ie dat niet dan wordt het tijd voor een nieuwe accu :P
 
Ik heb de review ook gelezen, en lijkt niet slecht/wel goed te zijn.:Y
Heb ze voor €11,50 gezien op Marktplaats
Maaaaaaaaaaaaar, met het oog op de toekomst, heb ik een Optimate 4 gekocht bij Mpartz (iig vandaag zonder verzendkosten:t) welke voor een toekomstige motor met can-bus ook geschikt is.:Y
Komt als het goed is morgen binnen:t

Ha de Optimate-4 zit aangesloten op de motor op dit moment, die van de Action is extra, voor de auto op dit moment.
 
Mijn motor komt niet meer permanent aan de druppellader. Ik heb een keer een accu in twee winters af moeten schrijven. Nu gaat hij een keer in de twee weken 24 uur aan de lader. En dat op aanraden van een accuexpert :Y

En natuurlijk staan er nu mensen op die zeggen: mijne staat al 5 jaar aan de druppellader en ik heb nog nooit problemen gehad!
Die van mij niet meer. En laten wij we wezen, een accu kan makkelijk 2 weken zonder lader. Kan ie dat niet dan wordt het tijd voor een nieuwe accu :P


Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen, uiteraard .

Jouw systeem gaf me de enige BMW-accu die de geest gaf na 2 jaar.

Mijn systeem (aan de druppellader, als-ie meer dan 4 dagen niet gaat rijden) geeft me tot hiertoe geen enkele overleden accu, ook niet na 5 jaar...

Dus.... :P
 
Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen, uiteraard .

Jouw systeem gaf me de enige BMW-accu die de geest gaf na 2 jaar.

Mijn systeem (aan de druppellader, als-ie meer dan 4 dagen niet gaat rijden) geeft me tot hiertoe geen enkele overleden accu, ook niet na 5 jaar...

Dus.... :P

Zelfde ervaring met 4 motoren en Optimate druppelladers, 1x ZZR1100, 2x Suzuki Bandit 1200/1250 en nu de Versys 1000.
 
Mijn motor komt niet meer permanent aan de druppellader. Ik heb een keer een accu in twee winters af moeten schrijven.

Ik heb in de 17 jaar dat ik weer rij nog nooit een accu af hoeven schrijven, wel meerder motoren gehad.:Y
In de Kawa zit vanaf aflevering afgelopen jaar een nieuwe, maar we hebben 2 motoren (XJ6 voor het vrouwtje 8-)) en zet de lader om de week om van de ene op de andere accu, no problemo !:N
 
Ik heb in de 17 jaar dat ik weer rij nog nooit een accu af hoeven schrijven, wel meerder motoren gehad.:Y
In de Kawa zit vanaf aflevering afgelopen jaar een nieuwe, maar we hebben 2 motoren (XJ6 voor het vrouwtje 8-)) en zet de lader om de week om van de ene op de andere accu, no problemo !:N
voor de xj6 heb ik nog een smoke led achterlicht liggen en een kuipruitje ,nog bijna nieuw
 
voor de xj6 heb ik nog een smoke led achterlicht liggen en een kuipruitje ,nog bijna nieuw

Ja Frans, dat zat ook allemaal op de N(aked) die ze heeft, incl. een mooie IXIL uitlaat .8-)
Wat denk je : Alles eraf, moest gewoon origineel zijn, incl. uitlaat.
Ik dus: ja, maar bla bla bla..................8)78)7
Antwoord: NEE, ik wil alles origineel, zei ik toch..........:$:$:$:$ En die "herrie knalpijp"-O-, moet er zeker af.......:')
Dus het hele handeltje maar verkocht voor een prikkieB|
Alleen het smoke ruitje hebben we nog liggen...:/

Maar het blijft een heerlijk lekkere motor, loopt echt als een naaimachientje, daar kunnen veel motoren een puntje aan zuigen*O*
 
IDD, de Versys bevalt me prima, en al zeker als je met duo rijdt, perfect :t
Maar als je wat kleiner van stuk bent, niet te veel hele lange (rechte) stukken rijdt, zoals bijv. veel snelweg, en niet met duo rijdt is de XJ6 een serieuze topkwaliteit "brommert"
Afgelopen zomer met duo op de XJ gereden, in een groep met 4 stuks 1000-enders, maar dat vereist toch een "iets" andere rijstijl voor wat betreft schakelen en toeren.
Toch wel leuk, maar niet voor een week of zo:N
 
IDD, de Versys bevalt me prima, en al zeker als je met duo rijdt, perfect :t
Maar als je wat kleiner van stuk bent, niet te veel hele lange (rechte) stukken rijdt, zoals bijv. veel snelweg, en niet met duo rijdt is de XJ6 een serieuze topkwaliteit "brommert"
Afgelopen zomer met duo op de XJ gereden, in een groep met 4 stuks 1000-enders, maar dat vereist toch een "iets" andere rijstijl voor wat betreft schakelen en toeren.
Toch wel leuk, maar niet voor een week of zo:N
rijd goed maar iets te iel naar mijn zin had toen ingeruild voor een xjr1300
 
Zo vandaag nog wat leuke bordjes gevonden , jammer genoeg geen met een versys model 2 er op .
20181229_165913.jpg
20181229_165601.jpg
20181229_165656.jpg
 
Heeft er iemand toevallig een haynes manual liggen voor de Versys? Ik heb al een digitale versie gedownloaded, maar ik ben ouderwets en heb graag een papieren met een mooie hardcover. Mijne is een versys1000 uit 2012.
Oh voor de slimmerikken; ik wil niet de digitale uitprinten:W
 
Heeft er iemand toevallig een haynes manual liggen voor de Versys? Ik heb al een digitale versie gedownloaded, maar ik ben ouderwets en heb graag een papieren met een mooie hardcover. Mijne is een versys1000 uit 2012.
Oh voor de slimmerikken; ik wil niet de digitale uitprinten:W

Gefeliciteerd met je aanwinst, zet die digitale versie manual even hier op het forum, alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan