Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Die zijn helemaal gek geworden bij kawasaki, voor dat geld koop ik een nieuwe gs1250 hier in belgie helemaal naar mijn zin en houd ik nog geld over ook.
 
Hallo beste Versys rijders,

Ik Emiel, 36 jaar en 1.98m lang. Ik rijd nu een vfr800 fi uit 1999, maar merk dat mijn knieen dit langzamerhand niet leuk meer vinden.
Na best een lange tijd oriënteren, en veel verschillende motoren proef te hebben gereden, is de beslissing gemaakt. De opvolger voor mijn vfr wordt een versys 1000. En wel het type van 2012-2014. Nieuwer type is leuker, maar kan ik niet betalen.

Ik rijd gemiddeld zo'n 15000 per jaar, dus de motor moet wel betrouwbaar zijn.
Zijn er dingetjes, zwakheden, aan de motor? Dingen die vaak/eerder kapot gaan?

En als ik naar een versys ga kijken, waar moet ik specifiek op letten?
 
De Versys SE is dan best wel aan de prijs maar een BMW s1000xr kost ook 19000 euro voor de rode uitvoering wil je een andere kleur moet je betalen van 300 tot 650 of zo iets en dan krijg je de pakketten nog dus kom je ook op 21000 of meer en bij een GS precies het zelfde , waar mijn versys vandaan komt heeft meerdere dealer schappen waaronder ook BMW, en de meeste GS modellen staan allemaal met pakketten er op en praat je over 23000 tot 25000 en bij BMW kun je volgens mij qua elektronica niet veel zelf iets veranderen of toevoegen dacht ik vanwege het canbus systeem.
Dus nu is het een serieus bedrag er op tegenover het model tot 2018 maar aan de ene kant zit er nu ook veel meer op net als bij de concurrentie.
Vind alleen dat er wel een soort van pechhulp voor Europa bij mag zitten qua service , dat doen ook steeds meer merken
 
Hallo beste Versys rijders,

Ik Emiel, 36 jaar en 1.98m lang. Ik rijd nu een vfr800 fi uit 1999, maar merk dat mijn knieen dit langzamerhand niet leuk meer vinden.
Na best een lange tijd oriënteren, en veel verschillende motoren proef te hebben gereden, is de beslissing gemaakt. De opvolger voor mijn vfr wordt een versys 1000. En wel het type van 2012-2014. Nieuwer type is leuker, maar kan ik niet betalen.

Ik rijd gemiddeld zo'n 15000 per jaar, dus de motor moet wel betrouwbaar zijn.
Zijn er dingetjes, zwakheden, aan de motor? Dingen die vaak/eerder kapot gaan?

En als ik naar een versys ga kijken, waar moet ik specifiek op letten?

Ik weet niet of er op dit topic nog veel rijders zijn met het pre-2015 model.

Ik vernam wel dat dit technisch niet veel verschilt van het 2015 - 2018 model (dat ik heb).

Mijn eigen opzoekingen leerden me dat, mits regelmatige onderhoudsbeurten, er geen bepaalde zwakheden zijn voor de Versys 1000, behalve dan mss de nogal snel verslijtende kettingsets, maar dat is geen duur onderdeel.

Volgens mijn dealer is dit een zeer betrouwbare fiets, die bij hen nooit voor technische problemen zorgt....

De mijne (8/2018) is nog te jong voor eigen ervaringen terzake.

Met mijn 1.92 m heb ik wel een andere toerruit geplaatst (MRA met spoilertje) en lagere voetsteuntjes van SW MOTECH. Mss heb jij ook een wat hoger zadel nodig.

Tot dusver uiterst tevreden.
 
Ik weet niet of er op dit topic nog veel rijders zijn met het pre-2015 model.

Ik vernam wel dat dit technisch niet veel verschilt van het 2015 - 2018 model (dat ik heb).

Mijn eigen opzoekingen leerden me dat, mits regelmatige onderhoudsbeurten, er geen bepaalde zwakheden zijn voor de Versys 1000, behalve dan mss de nogal snel verslijtende kettingsets, maar dat is geen duur onderdeel.

Volgens mijn dealer is dit een zeer betrouwbare fiets, die bij hen nooit voor technische problemen zorgt....

De mijne (8/2018) is nog te jong voor eigen ervaringen terzake.

Met mijn 1.92 m heb ik wel een andere toerruit geplaatst (MRA met spoilertje) en lagere voetsteuntjes van SW MOTECH. Mss heb jij ook een wat hoger zadel nodig.

Tot dusver uiterst tevreden.

Dank je voor je reactie!
Ja, een ander ruitje zal inderdaad een toevoeging zijn die ik snel zou doen. Een hoger zadel dan weer niet, lijkt mij dat een hoger zadel ook zachtet zal zijn. En dat wil ik niet.

Ik lees inderdaad veel over de nieuwere types in dit topic. Iets waar ik voorlopig alleen maar van kan dromen. Afgelopen zondag ook staan te staren naar de nieuwe versys in Soest, wat een prachtige motor zeg!!
 
Ik vind ze beide wel mooi, die cornerning lights hoeven niet zo van mij, m.a.w. ik lig er niet wakker van.
Maar standaard horen wel die handkappen op een Versys hoor, en er klopt geen bal van die 2 plaatjes.
De groene heeft die cornering lights niet en de witte wel maar die heeft weer geen handkappen.
De groene heeft electronische vering achter en de witte niet, de draaiknop ontbreekt.
De witte heeft een lagere ruit dan de groene, wat een rommeltje..:P
 
Voorlopig hou ik het wel bij mij 2018 SE , vandaag nog iets binnen gekregen en toegevoegd aan mijn :]

360.jpg


360.jpg
 
Ik vind ze beide wel mooi, die cornerning lights hoeven niet zo van mij, m.a.w. ik lig er niet wakker van.
Maar standaard horen wel die handkappen op een Versys hoor, en er klopt geen bal van die 2 plaatjes.
De groene heeft die cornering lights niet en de witte wel maar die heeft weer geen handkappen.
De groene heeft electronische vering achter en de witte niet, de draaiknop ontbreekt.
De witte heeft een lagere ruit dan de groene, wat een rommeltje..:P


Jawel de groene heeft de corning light , de basis / goedkope uitvoering niet die heeft er een zwart glas inzitten , kun je ook achteraf niet toevoegen werd ons in Soest verteld , weer een linkje dan kun je de kleuren kiezen de 2 linker bolletjes groen/grijs en zwart/wit is de SE en wit/zwart en oranje/zwart is de basis

Versys 1000 MY 2019 - Kawasaki Nederland
 
Jawel de groene heeft de corning light , de basis / goedkope uitvoering niet die heeft er een zwart glas inzitten , kun je ook achteraf niet toevoegen werd ons in Soest verteld , weer een linkje dan kun je de kleuren kiezen de 2 linker bolletjes groen/grijs en zwart/wit is de SE en wit/zwart en oranje/zwart is de basis

Versys 1000 MY 2019 - Kawasaki Nederland

1ste link

lights.JPG
zwart glas ?
lights2.JPG
????

2e link <=> veel duidelijker de verschillen :)

lights3.JPG
SE
lights4.JPG
Standaard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de basisuitvoering van de SE dan wel, die bijna niemand koopt,,,, want in B krijg je er dan ook geen zijkoffers of handkappen of dergelijke bij...


Ja, ik zie die nu ook in de optielijst staan! Pff..dan is het toch veel geld ineens...

En vind de Kawa GTR er ook niet meer in staan??!
 
Laatst bewerkt:
@jean-pie - Het is goed, het zal wel, ik vind deze kleurstelling toch wel mooi, wel met handkappen en hoge ruit.
Mochten er geen koffers bijzitten ruil ik mijn huidige zwarte koffers gewoon niet in als ik (ooit) een praatje ga maken.
Mooie machien. ;)
vb1.JPG

Uitlaat, radiator berschermer, framesliders overzetten.....dream on Rik60NL :P

Trouwens is het jullie opgevallen dat onder het zadel nu ook plastic zit (witte kap) ?

i5bvae.jpg


OOK LEUK: The quick shifter is also available as an accessory for the standard Versys 1000.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar zorgt de nieuwe Versys 1000 toch wel voor een beetje beroering onder de Versys fans🧐. In ieder geval als je hem meteen wilt
bestellen betaal je de volle pot maar in de helft van volgend jaar ben ik er zeker van dat je al een serieuze korting zal krijgen. Ik schat
dat je dan een SE versie kan kopen met alles op en aan voor 16500€ in Belgie. Ik blijf gewoon verder sleutelen aan mijn 2016 versie.
Die snufjes en een nieuw snuitje vind ik niet genoeg om te veranderen en met 24000km op de teller is mijn brommertje juist op snee en
na het juist gekregen onderhoud volledig in orde voor het nieuwe seizoen. Ik heb een paar weken geleden een BMW GS 1200 van 2012
opgefrist en ik moet zeggen dat de Versys veel vernuftiger ik elkaar is gestoken dan de BMW die dan een pak duurder is. De BMW is beter
handelbaar maar toch kies ik voor de Kawa.
 
In Frankrijk . Sturen ze gewoon per post op en je mag kiezen wat je wil van tekst en kleur enzo

Zet gelijk even het internetadres erbij, wel zo makkelijk voor Frans....
 
Terug
Bovenaan Onderaan