Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Vandaag met de kawa dealer gebeld en hier in België zou hij eind deze maand beschikbaar zijn ,allesinds de gewone versie ...de se in februari 2019.
Die gewone komt de prijs op 13500€ en de se op 16500€ ,reken daar nog het gt pakket bij van ongeveer 1500€. ;)
Ik overweeg mijn z1000sx 2017 in te ruilen voor de versys 2019 :]
zou het kunnen dat ik je vorige week zaterdag bij 2wheels gezien heb was je niet diegene die de tank opnieuw moest laten spuiten?
 
Vandaag met de kawa dealer gebeld en hier in België zou hij eind deze maand beschikbaar zijn ,allesinds de gewone versie ...de se in februari 2019.
Die gewone komt de prijs op 13500€ en de se op 16500€ ,reken daar nog het gt pakket bij van ongeveer 1500€. ;)
Ik overweeg mijn z1000sx 2017 in te ruilen voor de versys 2019 :]

Dat is dan € 18.000 voor de SE... een ( nieuw model) aangeklede BMW R1250GS LC komt in B op een € 22.000 ... dat is weliswaar nog steeds een verschil, maar niet gigantisch groot meer... dan zou ik voor dat budget toch niet meer vanzelfsprekend naar de Kawa grijpen, denk ik...
 
Als deze SE in België al 16500 kost dan komt er hier nog iets boven op , word serieus bedrag , 1 decdember in soest zal de prijs er wel bij staan denk en dan mag er ook wel een pech service bij door heel Europa wat meerdere merken tegen woordig hebben , beetje extra service
 
Dat is dan € 18.000 voor de SE... een ( nieuw model) aangeklede BMW R1250GS LC komt in B op een € 22.000 ... dat is weliswaar nog steeds een verschil, maar niet gigantisch groot meer... dan zou ik voor dat budget toch niet meer vanzelfsprekend naar de Kawa grijpen, denk ik...
Ik ben al drie dagen bezig een BMW R-GS1200 van 2012 op te knappen maar geef mij toch maar een Kawa om aan te sluitelen. En spaken wielen zal ik nooit moeten hebben, veel te veel kuis aan.
 
Na wat zoekwerk en gesprekken met verschillende mensen kwam ik tot de conclusie dat BMW niet de betrouwbaarheid geeft die ik er van verwachtte. Dus toch maar weer voor een japanner gegaan.
 
Na wat zoekwerk en gesprekken met verschillende mensen kwam ik tot de conclusie dat BMW niet de betrouwbaarheid geeft die ik er van verwachtte. Dus toch maar weer voor een japanner gegaan.

Waarschijnlijk heb je dan een groep anti BMW gesproken, meningen verschillen nogal als je het mij vraagt.
 
Ik vrees dat 315-Plus wel een beetje gelijk heeft : BMW heeft de laatste jaren wel wat steken laten vallen qua opvallende recalls, die heel wat negatieve publiciteit hebben opgeleverd : de meeste mensen pikken het niet dat de hoge prijs van bvb. de R1200GS zich dan niet vertaalt in een onberispelijke betrouwbaarheid...

Ik mag zelf niet klagen over mijn Teutoonse brommers, maar je zal maar net zo'n maandagexemplaar hebben gekocht...
 
Het waren mensen, onafhankelijk van elkaar, die in verschillende tourclubjes reden en daar dus meekregen van leden wat voor problemen ze hadden met BMW. En dan niet enkel wat simpele dingetjes, maar complete aandrijvingen die aan gort gingen en veel last om garantie te krijgen. Ja, het is allemaal van horen zeggen.. maar daar komen ook de verhalen van betrouwbaarheid vandaan. :)
 
Feit is wel dat er héél véél BMW R1200GS-en rondrijden, en dat voornamelijk de klagers lucht geven aan hun ongenoegen.

Zo was er bijvoorbeeld een kwestie van lekkage van koelvloeistof bij de eerste versies van de watergekoelde boxermotor.

Volgens de verhalen op de fora ging het om een echte plaag ... mijn dealer, die ik om diverse redenen in deze kwesties vertrouw, had van de ettelijke tientallen door hem verkochte GS-en in 2013 en 2014... één (1 !) exemplaar met een dergelijk (kosteloos opgelost) probleem...

En zo gaat het wel vaker....
 
Het zal allemaal best voor en tegens hebben. Ik wilde af zijn van het gezeik met mijn motor (yamaha) en was op zoek naar iets wat ik wel vertrouwde, dus neigde naar BWM. Totdat mijn ideaalbeeld daarvan ook werd vernield,. :+ Vervolgens maar voor een merk gekozen waarvan ik in ieder geval de dealer vertrouwde. De yamaha dealer had wat belangrijke steekjes laten vallen de vorige keer bij onderhoud, 'toevallig' bij alle twee de motoren.
 
Weet het allemaal niet met die GSen. Een voormalig bestuurslid van de GS club ooit, reed uit pure armoede uiteindelijk maar een KTM........
Kom je bij de GS dealer en informeer naar een offerte voor zo'n ding met inruil. Reactie: ooooh jammer meneer rijdt een Yamahaatje, die moet je eerst maar zelf verkopen want die ruilen we niet in.....
Ken mensen die met hun GS op vakantie vreemde geluiden horen naar de lokale dealer in Insbrück gaan. Daar de diagnose krijgen, geen meter meer rijden want anders loopt er een lager uit de versnellingsbak. Motor gerepatrieerd naar de Nederlandse dealer en alhier zegt één van de grootste GS dealers dat er niets aan de hand is. Uiteindelijk wordt de motor dan na een heftige strijd toch maar teruggenomen.....

Zijn allemaal van die verhalen die mijn vertrouwen in de Gs en die hoogmoedige organisatie niet echt sterken. Vandaar dat ik een Versys rij van beurt naar beurt en af en toe een bandje.

Groeten Bertje.
 
Vraagje over mijn antieke sleur uit 2018 : bij deze lage temperaturen, schakelt de versnellingsbak duidelijk slechter : soms moeilijk om naar een hogere versnelling op te schakelen, wat dan heel uitdrukkelijk moet gebeuren.

Ook als de motor “warm” is, maar ik krijg de watertemperatuur nu vaak niet hoger dan ong. 57 graden.

Bekend fenomeen bij de Versys 1000 ?

Dit is zijn eerste winter, zodat ik niet kan vergelijken met vorige jaren...
 
Vraagje over mijn antieke sleur uit 2018 : bij deze lage temperaturen, schakelt de versnellingsbak duidelijk slechter : soms moeilijk om naar een hogere versnelling op te schakelen, wat dan heel uitdrukkelijk moet gebeuren.

Ook als de motor “warm” is, maar ik krijg de watertemperatuur nu vaak niet hoger dan ong. 57 graden.

Bekend fenomeen bij de Versys 1000 ?

Dit is zijn eerste winter, zodat ik niet kan vergelijken met vorige jaren...
is dat niet een beetje te koud ,motorblok wordt niet erg warm ,wat doet de temp van je motor bij stationair draaien gaat hij dan wel naar de 96 graden en gaat de koel-vin wel aan
 
Ja, bij stilstand stijgt de thermometer naar +70° en na een tijdje naar + 90 °... al rijdende blijft hij echter een lage temperatuur aangeven, hetgeen zich sinds heel kort en bij buitentemperaturen rond het vriespunt nu ook vertaalt in een hakerige versnellingsbak (opschakelen).

Vreemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan