Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Kawasaki Versys 1000 deel:2

De populaire Kawasaki Versys 1000 Adventure Sports is een ware globetrotter met de rijeigenschappen en het comfort van een sportieve toermotor. Het perfect uitgebalanceerde stuurgedrag en de ontspannen zitpositie zorgen altijd voor een superieure controle en feedback.


full


full


full


full


full

19KLZ1000Cstandard.jpg

2019-Kawasaki-Versys-1000-SE-KLZ1000D1.jpg


Versys-1000-2020-Emerald-Blaze-Green-Metallic-Flat-Spark-Black.jpg




De specificaties van de Kawasaki Versys 1000 zijn:
Type motor Vloeistofgekoelde 4 in lijn
Cilinderinhoud cm³ 1,043 cm3
Boring x slag 77.0 x 56.0 mm
Compressieverhouding 10.3:1
Kleppensysteem DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem Brandstofinjectie: φ38 mm x 4 met ovalen hulpsmoorkleppen
Ontsteking Digitaal
Startmotor Elektrisch
Smering Wet sump
Frame type Aluminium, dubbele buis
Balhoofdhoek/Naloop 27˚/106 mm
Veeruitslag, voor 150 mm
Veeruitslag, achter 150 mm
Banden, voor 120/70ZR17M/C (58W)
Banden, achter 180/55ZR17M/C (73W)
Stuurhoek links / rechts 34˚/34˚
Maximaal vermogen 88.2 kW (120 PK) / 9,000 min
Maximaal koppel 102.0 N.m/ 7,500 min
Versnellingen 6 versnellingen
Eindaandrijving Ketting
Koppeling Natte plaat koppeling
Remmen, voor Dubbele semi-zwevende ø300 mm schijven. Remklauwen: Dubbel, 4-zuiger remklauwen
Remmen, achter Enkele ø250 mm schijf Remklauw: 1-zuiger
Vering, voor ø43 mm upside down voorvork met instelbare uitgaande demping (rechts) en instelbare veervoorspanning
Vering, achter Monoshock met instelbare uitgaande demping en veervoorspanning
Afmetingen (L x B x H) 2,240 x 895 x 1,400/1,465 mm
Wielbasis 1,520 mm
Grondspeling 150 mm
Zithoogte 840 mm
Brandstofcapaciteit 21 liter


Een Nederlandstalige review kan je HIER op Motorfreaks vinden.
Ook hier op Motor-Forum is er een artikel over de Kawasaki Versys.
Een video review: Kawasaki Versys 1000 2018 NL Edition - Promotor Test




1) Wil je je eigen foto in de OP dan kan dat.
2) Wil je je modificatie in de Op dan kan dat ook.

Deel 1 is HIER te vinden.

1) Kawasaki Versys 1000 Werkplaats Manual pdf, model 2012.
2) Kawasaki Versys 650 Werkplaats Manual pdf, model 2012.
 

Bijlagen

  • 2019-Kawasaki-Versys-1000-SE-KLZ1000D1.jpg
    2019-Kawasaki-Versys-1000-SE-KLZ1000D1.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 183
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop me hier over korte tijd officieel te kunnen melden als Versys 1000 bezitter....

Op dit ogenblik zijn de dealer en ikzelf nog een financieel stukje van elkaar verwijderd... hopelijk blijkt het water niet te diep te zijn... indien wel, blijf ik op zijn kleine broertje, de 650, rijden.

:Y
 
Laatst bewerkt:
263wyn6.jpg


GoPro 5 (houder) onder de neus gemonteerd

fynab.jpg


Dat geeft dit beeld, vanmiddag even rijden en opnieuw beoordelen.
Wat vinden jullie van deze opstelling ?
 
Ziet er leuk uit maar heb je ook rekening gehouden dat als je hard moet remmen je weleens het spatbord kan raken met de rammound.

Het woord zegt het al RAM-mount :)


Yup het gaat net NIET, met hobbels en remmen raakt hij inderdaad het spatbord.
Als ik de ram-mount hoger op de poot zet heeft de camera geen vrij uitzicht meer.
Nou ja ik heb het tenminste geprobeerd en maken anderen als ze dit lezen deze fout niet.
 
~Rik60NL schreef op 18 juli 2018 @ 16:26:

Yup het gaat net NIET, met hobbels en remmen raakt hij inderdaad het spatbord.
Als ik de ram-mount hoger op de poot zet heeft de camera geen vrij uitzicht meer.
Nou ja ik heb het tenminste geprobeerd en maken anderen als ze dit lezen deze fout niet.


Je kunt er beter nu achter komen, dan in "Full-action", want dan doet het meer pijn. :Y
Maar als je niets probeert, leer je ook niks. :t
Daarom is posten van dingen niet zo slecht, zodat anderen er ook over na kunnen denken. :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yup het gaat net NIET, met hobbels en remmen raakt hij inderdaad het spatbord.
Als ik de ram-mount hoger op de poot zet heeft de camera geen vrij uitzicht meer.
Nou ja ik heb het tenminste geprobeerd en maken anderen als ze dit lezen deze fout niet.

doe het net als ik heb richard
 
jongens probeer het nou eens anders , de Ram mount helemaal bovenaan op de poot tot tegenaan de kroonplaat en dan de camera bevestiging(cover v/d camera) onderste boven ervoor (camera zelf niet ondersteboven natuurlijk) zo ga je nog dik 5 cm winnen en zou het moeten lukken.
 
Ben zelf ook aan het kijken voor het beste plekje en onder de neus zit hij wel mooi maar je filmt ook een groot deel van de onderkant .
Had hem ook geprobeerd ergens bij mijn linker spiegel te zetten maar ik vond het zelf niet super omdat er dan ook een deel van mijn windschermpje opstaat .
Heb hem nu achter het schermpje gemonteerd en denk dat dit (voor mij) het beste plekje is .
Wilde hem eerst ergens bij mijn Kawasaki sliders monteren maar wist zo even niet snel hoe .
 
Ik vind de beste plaats voor de gopro nog steeds op de kin partij van de helm. Heb je dan nog een EVO ONE 2 systeemhelm van SHARK en je slaat het kinstuk open, kan je achteruit filmen want de gopro 5 draait automatisch het beeld. Als er niks te zien is van de motor zijn de beelden maar saai. Afwisselen met beelden van op het frame maakt de leukste filmpjes. Naar mijn mening natuurlijk. :)
Filmpje van op de helm:
 
Laatst bewerkt:
jongens probeer het nou eens anders , de Ram mount helemaal bovenaan op de poot tot tegenaan de kroonplaat en dan de camera bevestiging(cover v/d camera) onderste boven ervoor (camera zelf niet ondersteboven natuurlijk) zo ga je nog dik 5 cm winnen en zou het moeten lukken.

Zou mooi zijn maar dan ga je de mist in met de bedieningsknoppen op de Gopro Hero 5.
Ik heb een donkere (smoke) ruit dus wil de camera niet achter het windscherm.
 
Wat blijkt in mijn geval, de GoPro hero 5 heeft upside down. Wat zoveel betekend als je hem aanzet en je draait hem op zijn kop dat hij het beeld recht zet, net als een smartfoon of tablet. Ik ga hem morgen weer onder de Versys zijn neus hangen met de mount tegen de kroonplaat aan en de vering indrukken. Nu maar duimen dat ik nu wel ruimte over houd en dat het harnas + mount niet op het spatbord komt zoals vandaag.

full

Zo dus, morgen meer....

Update: gaat NIET werken, ik hou nog minder ruimte over op deze manier. '(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Dit kan wel, de klem gaat bij inveren langs het spatbord en ik kan maximaal sturen. Omdat het erg warm is heb ik nog geen bewegende beelden of getest of het met rijden ook goed gaat. Met de hand de vering indrukken geeft geen problemen en hij raakt nergens het plastic.

Word nog vervolgd met bewegende beelden en verschillende camera standjes. Vraag is of hij ook niet tegen het plastic aankomt als je naar links stuurt en de boel inveert, dit heb ik nog niet getest het is nu veel te warm buiten in de zon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[afbeelding]

Dit kan wel, de klem gaat bij inveren langs het spatbord en ik kan maximaal sturen. Omdat het erg warm is heb ik nog geen bewegende beelden of getest of het met rijden ook goed gaat. Met de hand de vering indrukken geeft geen problemen en hij raakt nergens het plastic.

Word nog vervolgd met bewegende beelden en verschillende camera standjes. Vraag is of hij ook niet tegen het plastic aankomt als je naar links stuurt en de boel inveert, dit heb ik nog niet getest het is nu veel te warm buiten in de zon.
neem een selfiestick :}
 
neem een selfiestick :}

_O- laten we dat maar niet doen.
Dan moet ik nog een dure ram-mount kopen om de selfiestick in vast te zetten. :P

Trouwens waar heb jij die beugel + ram bol vandaan die op je navigatie steun zit ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan